2020-07-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej det var inte tidigt i tråden känt att Lena trakassarede HD efter affären blev avslöjad. HD var en oskyldig part i triangeldramat och borde ha lämnats i fred. Tycker du inte? Ta på dig dina objektiva glasögon nu.
Korrekt!
Citera
2020-07-06, 11:46
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Självförsvar är inte mord.

Vart någonstans i detta mord på LW ser du att det kan åberopas självförsvar, Såvitt jag känner till så attackerade väl LW HD verbalt och inte fysiskt. Så om det inte har tillkommit några nya lagar om självförsvar så ser jag inte hur det skulle kunna åberopas självförsvar i detta fall. Eller du kanske är av den uppfattningen att om en person baktalar dej så har du rätten att ta personen av daga och kan hävda självförsvar??
Citera
2020-07-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Vi här drog omgående en slutsats att det är frun som legat bakom detta.För att få tillbaka frun måste han begå mordet.Sen kan hon lita på honom.Inte annars.En kärleksgärning.Att bli av med problemet.
Japp. "Allt kommer bli bra nu", som han sa.
Citera
2020-07-06, 11:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tidigt i tråden var det klart att SD/LW hade en affär.

HD var oskyldig i triangeldramat till att börja med... frågan är varför hon väljer att bli dement i sina förhör.
Upprepar Glorius fråga citat: Anser du att utredarna också har letat reda på så mycket skit som möjligt om BO?

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Redan tidigt i tråden var det känt att SD varit otrogen och vad HD varit utsatt för.
Kan du ge exempel på när "tidigt i tråden" det fanns uppgifter om vad psyk-bitchen utsatte HD för ?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-06 kl. 12:04.
Citera
2020-07-06, 12:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Vart någonstans i detta mord på LW ser du att det kan åberopas självförsvar, Såvitt jag känner till så attackerade väl LW HD verbalt och inte fysiskt. Så om det inte har tillkommit några nya lagar om självförsvar så ser jag inte hur det skulle kunna åberopas självförsvar i detta fall. Eller du kanske är av den uppfattningen att om en person baktalar dej så har du rätten att ta personen av daga och kan hävda självförsvar??

Jag skrev att jag ser det som självförsvar.

Jag har inte påstått att det kan hävdas
självförsvar eller att det är lagligt eller att
någon har rätt att ta någon av daga.

Det var min personliga åsikt.

Men jag tror inte att HD har gjort det. Hon är
för snäll, förlåtande och överseende. Om hon
skulle ha gjort det borde det ha skett direkt
när LW triumferande bekräftade att hon och SD
haft en affär i sex år.
Citera
2020-07-06, 12:22
Medlem
Citat:
Jag skrev att jag ser det som självförsvar.

Jag har inte påstått att det kan hävdas
självförsvar eller att det är lagligt eller att
någon har rätt att ta någon av daga.

Det var min personliga åsikt.

Men jag tror inte att HD har gjort det. Hon är
för snäll, förlåtande och överseende
. Om hon
skulle ha gjort det borde det ha skett direkt
när LW triumferande bekräftade att hon och SD
haft en affär i sex år.
Om man betänker hur LWs huvud och ansikte beskrevs (totalt sönderslaget) så verkar det vara ett raseri som just en bedragen kvinna kan känna, inte en otrogen man. Därför är åtminstone inte jag helt främmande att tänka att det faktiskt är HD som höll i mordvapnet och att SD var den som lurade ut LW och sen enbart tittade på. Men enbart spekulation naturligtvis.
Citera
2020-07-06, 12:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

Jag tycker att Lenas kränkningar mot HD är överdrivet värderade av vissa i tråden.
Det har nämnts att Lena kränkte HD så till den milda grad att mordet kan liknas vid självmord och att straffet för mordet kommer att sänkas pga av förmildrande omständigheter. Nu pratas det om att mordet utfördes i självförsvar.

Det har upprepade gånger postats Lenas minnesanteckningar som att detta var något hon verkligen hade skickat till HD.

Otroheten som varat i sex långa år är inget att försvara. Naturligtvis har den skadat HD. I den biten måste ändå SD som är både pappa till barnen och make till HD ha det största ansvaret gentemot HD. Jag har förstått att HD betraktade Lena som en vän tidigare, även om de aldrig verkat ha varit vänner på ett djupare plan. Men som vän till HD har förstås SDs och Lenas förhållande också varit ett svek.

Det kan verkligen inte ha varit en rolig situation för HD, som blivit förrådd under så lång tid och som slutligen känner sig tvungen att flytta från hem och familj.

Det är illa nog.

Att Lena inte ville att HD skulle flytta till samma kvarter är kanske inte så konstigt. Hon känner förstås att det kan vara så att HD vill utöva någon slags övervakning på henne.

Men det är att gå över en gräns när Lena försöker förhindra att köpet ska gå igenom (mitt tyckande). Och om hon har cyklat efter HD när hon skulle till jobbet har hon också gått över en anständighetsgräns. Nu minns jag inte om detta stämmer och min kanske felaktiga minnesbild är att hon sa något om HDs utseende (inte negativt utan positivt), men att det handlade om att det var Lena som SD prioriterade? (Någon som kan plocka fram detta från FUP, så att man kan få den rätta versionen?)
Jag kan också känna att det är okänsligt att prata om vilken färg man ska ha på rum när man flyttar in i det som är Davidssons hus. Det är flickornas hem. Jag vet inte om HD fick veta något om det här innan FUP?

Vad mer har Lena gjort mot HD som skulle vara så förskräckligt att hennes död ska ses som självförsvar och inte mord????

Kvinnorna är rivaler om samme man. Denne man styr dom så att det blir en tuppfäktning (min spekulation). Bägge mår dåligt. Jag tror att SD är den som är själva pyromanen. Han ger kvinnorna likadana smycken, han skriver LWD till Lena (inte så långt före hennes död om jag minns rätt) och han kallar E*ster något som kan kännas obehagligt (dotter?) när hon går förbi hans hus på väg hem till UW. Också är det väl han som frågar Lena vilka färger hon vill ha i hallen och till något av barnens rum. Kampen fortgår ända ut till geocachingen.

Det handlar om en maktkamp när det gäller de loggar som är för Lenas cacher. Lena tar bort, HD loggar på nytt. Reviewern blir inblandad, men vill att de ska klara upp sina konflikter själva.

Det slutar med att HD loggar på samtliga 17 av Lenas cacher som Lena tagit bort loggarna på för HD strax efter Lenas död. Det gällde de cacher som var Lenas och som Lena ansett att HD endast kan logga på om besökt dom själv.

Man kan ju tro att vi pratar om en person som har gjort olagliga saker mot HD.

Jag försvara inte Lenas behandling av HD som jag ser som ett offer på väldigt många vis. Men jag tror inte att Lena betett sig värre än många andra som varit involverade i otrohetsaffärer eller när det blir rivaler om en och samma person. Jag tror att SD låtit dom båda två tro att det är de som är den som han bryr sig om mest.

Betygat och bedyrat, lovat. Allt var bara lögner.

HD har han behandlat som om hon vore ett kylskåp, och Lena är mördad. Hennes död verkar inte bekomma honom alls.

Det är inte synd om mördaren.
Det finns tusen andra lösningar på problemet.

Det är lösningar som HAN skulle ha valt.
Det finns inga förmildrande omständigheter.
Det är inte självmord.
Det är INTE Lenas fel att han valde ett fruktansvärt sätt att lösa problemet, problemet som han själv har skapat.
Citera
2020-07-06, 13:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/../
Kvinnorna är rivaler om samme man. Denne man styr dom så att det blir en tuppfäktning (min spekulation).
Tja, enligt åklagaren Åsa Hiding har ju SD en "betydande dragningskraft". Det här kan säkert ha bidragit till det förvånansvärt stora intresset för just honom i utredningen (och kanske också här i tråden).
Citera
2020-07-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Japp. "Allt kommer bli bra nu", som han sa.
Ja, han sa ju det.
Så fotograferade de varandra en hel del efteråt, och visade sig för "Den stora massan".
Ett glatt par.Vi tyckte inte att fruns ögon hängde med i leendet.
Hon verkade kylig.
Tror hon vet mer..
Citera
2020-07-06, 13:19
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Vi här drog omgående en slutsats att det är frun som legat bakom detta.För att få tillbaka frun måste han begå mordet.Sen kan hon lita på honom.Inte annars.En kärleksgärning.Att bli av med problemet.

Om du tar dig tid att verkligen läsa i tråden kan du nog snabbt se att alla inte delar din uppfattning. Därför är ordet "vi" inte en korrekt formulering.
Citera
2020-07-06, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tja, enligt åklagaren Åsa Hiding har ju SD en "betydande dragningskraft". Det här kan säkert ha bidragit till det förvånansvärt stora intresset för just honom i utredningen (och kanske också här i tråden).
Självklart.
Det är jag övertygad om.
Citera
2020-07-06, 13:22
Medlem
Citat:
Vilka "vi" menar du då?

Du är ju dessutom nyreggad. Så att göra dig
till talesperson för hela tråden är väl lite
presumptuous?
(Vi här hemma.
Menade inte något om vi i tråden i stort.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in