2020-07-06, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tycker att det ser glest ut med säkra platser att överfalla en kvinna på utan att bli sedd. Dom måste ju hinna ta henne också innan hon hinner skrika högt. Är man rik eller känd är man på sin vakt mot folk runtomkring. Sen vill kidnapparna hinna iväg med bilen ett bra stycke innan dom får snuten efter sig. Det är stor risk att dom blir jagade med helikopter exempelvis för att nån morgontrött student har sett vad som hänt genom köksfönstret och larmat.

Om kidnapparna övervakade Hagens egendom, så hade dom samtidigt kontroll över Elisabeth när dom tog henne. Jag tror på övervakning både inomhus och utomhus. Utrustningen inomhus måste dom ha tagit med sig, men det är inte säkert att dom tog med sig allt som satt på utsidan. Det är onödigt riskfyllt att plocka ner det vid tillslaget mot Elisabeth. Dessutom ville nog den som skötte övervakningen ha kontroll över bilar o människor som rörde sig i området när dom skulle forsla iväg henne från kåken. Tror jag. En snubbe sköter monitorer o övervakning, två kidnappar henne.

Det finns ju två skolor där också, på andra sidan sjön. Båda med övervakningskameror - utom Hjälpmedellager, också med övervakningskamera. Skolungdomar brukar ju sitta var som helst
på frukostraster och håltimmar ... stor risk där, att överfalla någon.
Senast redigerad av Moschata 2020-07-06 kl. 12:18.
Citera
2020-07-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvor har du søkt?

Han er 55 eller 56 år gammel. Står oppført som styremedlem i SF, pluss at han har et eget firma, V*BB AS.

Han har en befattning i svenskt näringsliv också.
Kopierat:
Vegard Ebbestad – 1 Befattningar i svenskt näringsliv
https://www.proff.se/befattning/vegard-ebbestad/-/11226540
Proff.se ger dig information om befattningar om Vegard Ebbestad. Se personens officiella befattningar (1) och relationer (3) i näringslivet - och vilka branscher Vegard Ebbestad är aktiv i.
Citera
2020-07-06, 12:25
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Han har en befattning i svenskt näringsliv också.
Kopierat:
V*g*rd *bb*stad – 1 Befattningar i svenskt näringsliv
https://www.proff.se/*******************************
Proff.se ger dig information om befattningar om Vegard Ebbestad. Se personens officiella befattningar (1) och relationer (3) i näringslivet - och vilka branscher Vegard Ebbestad är aktiv i.

Feil VE! Han du linker til er født 1968 - den riktige VE er født i 1964.

Viktig å ha riktig person her!
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-06 kl. 13:11.
Citera
2020-07-06, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, du har rett. Det var jeg som ble usikker da opplysningen om fallet i trappa kom. Det er merkelig hvis det stemmer at hun falt i trappa og ble drept på badet nede.

https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html
Ja, det kan jo være at hun ble dyttet ned/forsøkt drept og løp, men ikke kom lenger enn til badet ved ytterdøren.

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ikke merkelig hvis hun falt/ble slått/dyttet ned trappa, men klarte å komme seg opp og rømme til badet, hvor hun kanskje prøvde å låse seg inne, men ikke rakk det og så ble drept der.
Ja, eller at alt på badet i første etasje er staget.
Citera
2020-07-06, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, det kan jo være at hun ble dyttet ned/forsøkt drept og løp, men ikke kom lenger enn til badet ved ytterdøren.

Ja, eller at alt på badet i første etasje er staget.

Gjesttoalettet befinner seg, hvis jeg har forstått rett, på andre siden av huset. Rett ved trappen finnes døren ut til bakre hagen. Og vannet. Det kan naturligtvis ha stått noen og sperret der. Man antar vel at det var så de tok seg ut, at bilen ventet i skogen bak huset?
Citera
2020-07-06, 13:00
Medlem
Citat:

Vad?
Ska kolla igen.Oj! Ber om ursäkt. Har tagit bort originalinlägget.
Ja mycket viktigt ha rätt person. Tack!
Senast redigerad av Moschata 2020-07-06 kl. 13:19.
Citera
2020-07-06, 13:00
Medlem
Svartedikets avatar
Politiet har fått 40 tips om "hettemannen" - noen av dem navngir ham:

https://www.dagbladet.no/nyheter/har-fatt-40-tips/72638434

Undres på hvilke navn de har fått på blokka?
Citera
2020-07-06, 13:03
Medlem
Kanskje du burde melde deg på et onlinekurs når det gjelder å vurdere disse som kaller seg klarsynte også?
Den bulgarske donnaen du kommer drassende med har opptrådt her på forumet et utall ganger. For første gang for over ett år siden. Stadig er det noen som refererer til en såkalt bulgarsk klarsynt som ikke kjenner saken i det hele tatt! Så du når hun postet innlegget? Nei, tenkte meg det. 10 januar 2019, altså dagen etter at nyheten sprakk media. Hvem har bestilt henne? Er det en del av villedningen?
Har du sett de andre postenehennes, om Trump og Israel mm ? Nei, tenkte meg det. Bare vås, alt sammen. Hun er også fjernet fra Wordpress, hvis det skulle være en trøst...
Winger, derimot, har jeg mer tro på. Men det er et vanskelig fag å utøve...

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Jeg liker ikke den nedsettende og respektløse tonen din.
Det er ikke god folkeskikk å ha en slik ovenfra - og - ned holdning til andre på forumet her.

Hva vet du om det er vås ?
Du er forutinntatt så det holder.

Bare tiden vil gi svar på dette.

Vel...
På den annen side : det kan hende at budskapet i det du sier er rett.
( Du kunne bare pakket det litt mer inn i bomull. )

Det kan hende at dette er bare tull og tøys, svada og fanteri. Jeg vet ikke.
More or less, anyones guess.

Jeg fant det først på YouTube som en videosnutt, og fikk ideen om at jeg skulle gå på hjemmesiden deres og se litt nærmere på det.
Der lå det i et HTML format som jeg tok med over i Google Translator og fikk det oversatt til norsk.
Først så gjorde jeg ikke noe mer med det, men det gnagde meg at det kanskje kunne være noe i dette allikevel som noen kunne få noe utav, som en manglende brikke i et stort puslespill, om du vil.
Dette er jo unektelig et stort mysteriym som folk i Skandinavia grubler fælt på. Det er et faktum.
[b][i][u]Det er jo et faktum at en eldre dame fra Lillestrøm området er søkk vekk her, kidnappet eller drept, flyktet eller hva, eller mulig at dette er en utpressingssak som de innvolverte holder tett til brystet ?

(( Det er også et faktum at flere har observert flere bryske østeuropeiske personer med fiskestenger og fotoutstyr på tripod på søndre brygge ved Langvannet. Disse og bilene de antakelig hadde parkert i nærheten var søkk borte etter den dagen hun forsvant, og ingen har sett de siden. Iallfall ikke her i Kongeriket.))

Vel, det var en liten digresjon.

...Så opprettet jeg en konto her på Fb og postet det.
Intensjonene med dette var i beste mening, og at dette kanskje kunne bidra med noe i saken.
Mulig at ikke alle var informert om dette de 3 synske hadde sett. Tenkte jeg.
Kanskje det var noe her som kunne kaste lys over noe.

Men nå har jeg fått lagt ut dette og siden det irriterer en del folk her så da er det vel på sin plass å
logge av.
Takk for oppmerksomheten.
Citera
2020-07-06, 13:07
Medlem
Fel postat!
Citera
2020-07-06, 13:11
Medlem
Citat:

Skriv navnet hans inn på finn.no. Dukker opp med nye eiendommer hele tiden.
Citera
2020-07-06, 13:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Politiet har fått 40 tips om "hettemannen" - noen av dem navngir ham:

https://www.dagbladet.no/nyheter/har-fatt-40-tips/72638434

Undres på hvilke navn de har fått på blokka?
Och undrar om det är flera som har angett samma namn?

” Noen av tipsene inneholder navngitte forslag til hvem mannen kan være, sa Hrenovica til Dagbladet før helga.”

Och undrar vad de andra tipsen innehåller om det inte är ett namn
Citera
2020-07-06, 13:21
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Skriv navnet hans inn på finn.no. Dukker opp med nye eiendommer hele tiden.

Den riktige VE driver ikke med eiendom som sådan.
Den andre VE (som Moschata feilaktig linket til over) driver et t*nnlegekontor i tillegg
til å drive et eiendomsfirma, blant andre ting.

Den riktige VE har kun to roller i næringsliv - styremedlem i SF, og et eget firma V*BB AS, som
er beskrevet som "Bedriftsrådgivning og annen administrativ rådgivning".

Det er enormt viktig at man gjør grundig research på personer man har tenkt
å diskutere her, ikke bare anta at et navn kan kobles til rett person sånn uten
videre.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-06 kl. 13:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in