Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Precis vad jag undrade också. Hon skulle ju ha ropat på hjälp, hunden då ...
Vilken risk, det också.
Finns en öde plats på vägen längs sjön?
Tycker att det ser glest ut med säkra platser att överfalla en kvinna på utan att bli sedd. Dom måste ju hinna ta henne också innan hon hinner skrika högt. Är man rik eller känd är man på sin vakt mot folk runtomkring. Sen vill kidnapparna hinna iväg med bilen ett bra stycke innan dom får snuten efter sig. Det är stor risk att dom blir jagade med helikopter exempelvis för att nån morgontrött student har sett vad som hänt genom köksfönstret och larmat.
Om kidnapparna övervakade Hagens egendom, så hade dom samtidigt kontroll över Elisabeth när dom tog henne. Jag tror på övervakning både inomhus och utomhus. Utrustningen inomhus måste dom ha tagit med sig, men det är inte säkert att dom tog med sig allt som satt på utsidan. Det är onödigt riskfyllt att plocka ner det vid tillslaget mot Elisabeth. Dessutom ville nog den som skötte övervakningen ha kontroll över bilar o människor som rörde sig i området när dom skulle forsla iväg henne från kåken. Tror jag. En snubbe sköter monitorer o övervakning, två kidnappar henne.