Citat:
Nu är jag ju ingen "soffsupporter", men däremot en som tidigare uttryckt att jag ogillar bengaler och "allmänt skrän". Så måste ju fånga den här passningen och kommentera
Och visst tycker även jag att det är bättre med bengalskränljudmattor än denna ödefotboll vi ser nu. Nu har jag väl "förmågan" att tycka matcherna är intressanta i alla fall, då jag tar på mig "analys-glasögonen" och kikar på det rent fotbollsmässiga. Tycker det har varit helt ok med några omgångar där man kunnat se hur lagen agerat i en annan miljö, där man t ex kan se att vissa lag gynnas medan andra missgynnas av situationen. Gäller även andra ligor än Allsvenskan. Men det är ju som att man studerar försäsongsmatcher och kikar på tendenser osv inför "den riktiga säsongen". Och det liksom räcker nu. Har sett tillräckligt av "försäsong", så nu börjar alltså även jag längta efter att bli såväl hörselskadad som andas bengalrök. Fotboll utan fans är som pommes utan salt. Ser likadant ut, men skillnaden är enorm.
Och visst tycker även jag att det är bättre med bengalskränljudmattor än denna ödefotboll vi ser nu. Nu har jag väl "förmågan" att tycka matcherna är intressanta i alla fall, då jag tar på mig "analys-glasögonen" och kikar på det rent fotbollsmässiga. Tycker det har varit helt ok med några omgångar där man kunnat se hur lagen agerat i en annan miljö, där man t ex kan se att vissa lag gynnas medan andra missgynnas av situationen. Gäller även andra ligor än Allsvenskan. Men det är ju som att man studerar försäsongsmatcher och kikar på tendenser osv inför "den riktiga säsongen". Och det liksom räcker nu. Har sett tillräckligt av "försäsong", så nu börjar alltså även jag längta efter att bli såväl hörselskadad som andas bengalrök. Fotboll utan fans är som pommes utan salt. Ser likadant ut, men skillnaden är enorm.
Det var ingen passning till just dig faktiskt utan bara en generell beskrivning. Såg i en grupp på fejjan att t.o.m. supporterhataren Balkander på GP saknar fansen...
Ska väl tillägga att jag, liksom du, också tittar för själva fotbollen också men hela fotbollsupplevelsen innebär ett supporterliv med uppladdning för matcher, resor längs ändlösa motorvägar, sunkiga vägkrogar etc.
Nu är det som du beskriver att man ser det som träningsmatcher ungefär tills man kommer på att "fan, det är ju ändå allsvenskan".
Hörselskadad blir du ju ändå inte på fotboll, du är ju inte Marko "Jag har hörselskada men går ut på högljudd krog" Johansson...
Gillar den där pommes-liknelsen, den var kul