Citat:
Ursprungligen postat av
3ZKO
Tjena!
Vänder mig hit då sjukvården inte är till någon direkt hjälp.
För att fatta historien kort kan jag berätta att i slutet av mars i år fick jag en spontan lungkollaps på 3.5cm och den läkte som tur av sig själv och allt såg bra ut senare när jag var på återbesök och röntga lungan. Hade lite ont någon vecka efter men gick över rätt fort.
Sedan i slutet av april början jag träna innebandy igen utan problem och inte känt av lungan något alls förutom att jag blir lite snabbare andfådd.
Och i slutet nu av juni/början av juli när jag lyfte tyngre grejer på jobbet (10kg+) har jag fått ont i lungan som jag känner igen så väl från när den kollapsa och då när det kommit har jag haft lite svårt att andas men det går över rätt fort men smärtan kan sitta kvar i ett par dagar. Åkte in och kollade och allt såg bra ut och att det var något annat men jag har aldrig haft något liknande innan och känner igen smärtan så pass väl och det är på samma ställen som när den kollapsa och enligt sjukhuset är det inga problem utan någon muskel eller något som spökar.
Nu söker jag mig till er som haft detta tidigare om ni möjligtvis haft liknande efter och om det släpper eller inte?
Tack för mej sålänge😎
Har haft 2 kollapser, varav en som jag opererades för. Om dom tar en röntgen och säger att det är lugnt så är det troligtvis det.

. Är det någonting som spontan lungkollaps gör så är det att sätta sig på psyket. Var 2-3 år sen jag fick min senaste och den spökar än idag i skallen 😁