Citat:
Ursprungligen postat av
orrecrist
Vad bra. Man skall nog inte lägga all sin nykterhet i någon annans armar utan det är alltid upp till en själv.
Men får jag fråga, går du på möten ännu? Alltså någon gång i veckan då el?
Visst är det bara du som kan göra förändringen i ditt liv men hjälp från andra är ibland ovärderlig, oavsett vilken typ av hjälp du tar. Ensam är inte alltid stark.
Såg många på möten som hade varit nyktra över ett decennium men inte direkt kommit någonstans i livet, förutom då att bli nyktra vilket är jättestort såklart, men de var fortfarande beroende av sina 4-5 möten i veckan, arbetslösa eller sjukskrivna till och från och kunde bara umgås med människor i gemenskapen. Jag ville ha mer än så.
När jag nyktrade till öppnades möjligheterna att göra allt alkoholen stått i vägen för. Att uppnå mål och drömmar som med alkoholen i mitt liv såg ut att vara omöjliga att nå. Att börja leva igen, det som alkoholen hade berövat mig i så många år. Som nykter fanns det egentligen ingrnting som hindrade mig längre.
Genom nykterheten och arbetet med mig själv har jag idag fått ett liv som jag då aldrig trodde var möjligt.
Går inte på möten längre och har inte gjort så på ca 5 år eller mer, har inte känt att det behövts direkt. Den första tiden, speciellt det första och andra året, var möten och då speciellt att få träffa andra som var eller hade varit i samma situation som jag helt oumbärliga.