2020-07-05, 18:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Detta måste vara de segaste första 45 som jag har sett i ngn PL match den här säsongen.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-05 kl. 18:41.
Citera
2020-07-05, 18:45
Medlem
Vansterpartiets avatar
Klopp lär få det jobbigt att minimera bakfyllan till nästa säsong.
Citera
2020-07-05, 18:45
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Tänk vad som kan hända om ett lag som bygger hela sin spelidé på att pumpa energi plötsligt inte har något att spela för.

Laget som (nästan) inte kunde förlora ens om man förtvivlat försökte har nu hittat en formel.

Varje mynt har en baksida, dock så kan jag förlora allt så länge det inte spelar roll, om vi vinner allt när det väl spelar roll.

Dock har Klopp blivit mkt bättre på att spara energi och spela mera på resultat än tidigare, så du har halvt rätt
Citera
2020-07-05, 19:00
Medlem
zlikyrs avatar
Såja! Vackert mål.
Citera
2020-07-05, 19:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Såja! Vackert mål.

Mycket! Kul att Keita får assistera. Tycker ändå Liverpool försökt öka tempot något i andra men svårt när man kanske inte är toppmotiverade och Villa så uppenbart ligger på kontring.
Citera
2020-07-05, 19:09
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Mycket! Kul att Keita får assistera. Tycker ändå Liverpool försökt öka tempot något i andra men svårt när man kanske inte är toppmotiverade och Villa så uppenbart ligger på kontring.

Riktigt fint för Keita ja. Där pratar vi sparkapital, hoppas verkligen han kan få vara skadefri nu. Han var ju brutal i Bundesliga.
Hyfsad skillnad på matchbild efter trippelbytet!
Citera
2020-07-05, 19:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Tycker ändå Liverpool skapat en del. Salah till Firmino för en stund sen, Robertsons inspel där ingen tar löpningen.

Självklart hade jag föredragit en överkörning med 6-0 och propaganda, men blir det 1-0 klagar jag inte. Mings ut nu, vore en smäll för Villa om han spelat klart.
Citera
2020-07-05, 19:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Riktigt fint för Keita ja. Där pratar vi sparkapital, hoppas verkligen han kan få vara skadefri nu. Han var ju brutal i Bundesliga.
Hyfsad skillnad på matchbild efter trippelbytet!

Absolut! Jag tycker Keita har kvaliteerna för att vara en av ligans bästa mittfältare om han får bitarna att stämma. Otroligt tempo när han driver med boll, hög arbetskapacitet och en riktig poängspelare. Än så länge har han varit en flopp sett till vad som uträttats på planen, men jag ger inte upp på honom än. Det skulle kunna bli hur bra som helst.
Citera
2020-07-05, 19:19
Medlem
zlikyrs avatar
Fan vad härligt att Jones fick näta!
Sen är det svårt att inte älska Alisson.
Citera
2020-07-05, 19:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Fan vad härligt att Jones fick näta!
Sen är det svårt att inte älska Alisson.

Ja, inte underskatta vad det betyder med första målet i PL för Jones och en ligatitel i bältet tidigt i karriären. Neco Williams kommer få en titel också som det ser ut.

Om det finns en unsung hero denna Liverpool-upplaga är det nog Alisson. Det är så sjukt skönt att ha en målvakt som tar det han ska ta och lite till. Som sprider lugn och trygghet i backlinjen. Så många poäng som han räddat bara genom att vara allmänt stabil och bra. Så mycket av det han tar som t.ex. Mignolet skulle släppt in. Det är verkligen värt de där slantarna att ha en stabil sista utpost. Man tänker inte så mycket på honom när han är där, men det märks när han är borta.
Citera
2020-07-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Fyfan vad bedrövliga LFC är, sådan respektlöshet mot fans och alla andra runt om som tar sig tid åt laget, killarna är redan på semester.

Dem är inte på semester. De är smällkåta på att krossa alla Citys rekord, ptja, försöka i alla fall. Det blir ändå inte samma sak. Ingen publik, ingen bortapublik som sätter press, fem byten etc.
Det är skillnad på att vara på semester och att spelet inte klickar. Villa försvarade bra.

Snart riktig fotboll!

Ska bli kul att höra Pontus Kåmark i studion skylla på ett uselt Southampton istället för att City spelar bra. Mannen som inte ens kan hålla sig objektiv i 90 minuter och ge beröm till andra än United och Liverpool. När ska Viaplay skicka ut honom?
Citera
2020-07-05, 20:17
Medlem
Haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här