2020-07-05, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nameless-5
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
*
Jeg anser "synske" som kvakksalvere, og det de kommer med er kun svada.
Jeg foreslår at vi her i tråden holder oss til det som finnes av fakta i saken, og
resonnementer rundt dette. Det fins ingen belegg for å si noe om hvor AEH
befinner seg, død eller levende.

**
KjellMoss ble klubbet ned fordi han forsøkte å lure brukere her inne. Har du ikke noe bedre å komme med enn bulgarske synske og det vrøvlet og oppgulpet du presterer her, så KUTT UT! Idiot!

Jeg konstaterer at et par av brukerne av FB stritter i mot med alle piggene ute med en gang det er snakk om synske personer, og det som slike synske kommer med bare er tull og tøys og svada.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Jeg ser at en av debattantene her trår skikkelig til og kaller dette jeg har lagt ut for kvakksalveri* og en kaller meg helt åpenlyst og utilsløret for idiot **.
J
Kanskje disse debattantene skulle melde seg på et online-kurs i oppførsel og folkeskikk.
Oppførsel og folkeskikk er jo mangelvare nå for tiden, og ikke bare her på forumet.

Kanskje du burde melde deg på et onlinekurs når det gjelder å vurdere disse som kaller seg klarsynte også?
Den bulgarske donnaen du kommer drassende med har opptrådt her på forumet et utall ganger. For første gang for over ett år siden. Stadig er det noen som refererer til en såkalt bulgarsk klarsynt som ikke kjenner saken i det hele tatt! Så du når hun postet innlegget? Nei, tenkte meg det. 10 januar 2019, altså dagen etter at nyheten sprakk media. Hvem har bestilt henne? Er det en del av villedningen?
Har du sett de andre postenehennes, om Trump og Israel mm ? Nei, tenkte meg det. Bare vås, alt sammen. Hun er også fjernet fra Wordpress, hvis det skulle være en trøst...
Winger, derimot, har jeg mer tro på. Men det er et vanskelig fag å utøve...
Citera
2020-07-05, 17:07
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Tenkte vel att hun kanske gravdes ned i et fat, fyllt med kalsiumoksid eller liknende. Har blitt foreslått før her inne.

Ville vært mye enklere å gjøre som konemorder i Bummundal,han Svein -han brukte tungt med bilbatteri og festet på den halvdøde kona si,og dyttet henne ned i dypt vann.
Forberedelser hadde da ikke så mye jobb,eller så store sjangser for å bli oppdaget.
Citera
2020-07-05, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Ja, de har nok sett han mange ganger der i mange år. Jeg tipper hver eneste dag og flere ganger ila disse dagene også.

Men, har de sett han hvert eneste minutt av hver eneste time denne aktuelle dagen? Det kan jo være at det er noen timer han ikke har alibi for?

Men om han är skyldig är det ju väldigt riskfyllt att lämna arbetet någon timme eller två,
han förstår ju säkert att han blir förhörd och att personalen blir det -
då kan det inte säkert veta om han var där "hela tiden" eller inte.
Jag menar han borde i så fall sett till att vara sedd hela arbetsdagen, i alla fall till
lunch ...
Citera
2020-07-05, 17:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Ville vært mye enklere å gjøre som konemorder i Bummundal,han Svein -han brukte tungt med bilbatteri og festet på den halvdøde kona si,og dyttet henne ned i dypt vann.
Forberedelser hadde da ikke så mye jobb,eller så store sjangser for å bli oppdaget.

Jo, men han hadde større områder å velge mellom, og han gjorde det om natten.
Og ikke minst, han ble tatt!
Citera
2020-07-05, 17:28
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jo, men han hadde større områder å velge mellom, og han gjorde det om natten.
Og ikke minst, han ble tatt!

Hvordan større områder? Jeg kjenner til Hedmarken,og kan love deg at mistenkelige bevegelser,ukjente biler,folk og lys -er noe folk i området raskt ville fange opp.
Folk har bedre tid til å følge med der på bøgda ! selv på natta.

Om TH selv eller medhjelper har gravd ned en svær tank i bakken,ville dette ha vært uhyre risikabel aktivitet.
Frakte henne til denne tanken,eller graven på dagtid,fryktelig risikabelt
Citera
2020-07-05, 17:36
Medlem
Nyvaakens avatar
Noe alle kan være helt enige om i denne uhyre kompliserte krim saken,er:

Gjerningsmann enten 1 alene,eller med 1-2 medhjelpere,MÅ ha vært personer som er komfortable med å ta enorme store risikoer! Risikosøkere?

Det krever at personen/e har stor selvkontroll,selvdisiplin og stor selvtillit = Del av en Gjerningsmannprofil.
Citera
2020-07-05, 17:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Hvordan større områder? Jeg kjenner til Hedmarken,og kan love deg at mistenkelige bevegelser,ukjente biler,folk og lys -er noe folk i området raskt ville fange opp.
Folk har bedre tid til å følge med der på bøgda ! selv på natta.

Om TH selv eller medhjelper har gravd ned en svær tank i bakken,ville dette ha vært uhyre risikabel aktivitet.
Frakte henne til denne tanken,eller graven på dagtid,fryktelig risikabelt

Du har selvsagt et poeng. Det er så klart lettere å være anonym i tettbygde strøk siden
folk er vant til aktivitet. Dersom GM i AEH-saken har fulgt med i timen, har h*n nok
passet på å unngå tabbene J*mtl*nd gjorde.

Citat:
Noe alle kan være helt enige om i denne uhyre kompliserte krim saken,er:

Gjerningsmann enten 1 alene,eller med 1-2 medhjelpere,MÅ ha vært personer som er komfortable med å ta enorme store risikoer! Risikosøkere?

Det krever at personen/e har stor selvkontroll,selvdisiplin og stor selvtillit = Del av en Gjerningsmannprofil.

Ja, og "stor kapasitet for vold" - for å sitere politiet selv.

Men motivet?
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-05 kl. 17:45.
Citera
2020-07-05, 17:42
Medlem
Citat:

Om det kan vi enes. Men jeg synes dette med ringen er en detalj verdt å notere seg.
TH har mest sansynlig alibi.
Citera
2020-07-05, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Gubben sjæl blir ikke dømt for en sånn filleting. Dersom han blir dømt, blir det etter en grundig rettssak hvor alle beviser pro og kontra blir lagt frem. Hvorfor er det så mange infantile brukere her med argumenter som en 11- åring? Har respekt for dine meninger hvis du fremfører dem på en saklig måte.

Jeg hadde vel en mistanke om at han ikke kunne bli dømt fordi han hadde lagt fra seg telefonen på feil sted, men den som var før meg i rekken, var så sikker i sin sak. Vi for vår del har forlengst sluttet å tro på at vi blir tatt for dette. Politiet har jo rotet bort halvannet år på IKKE å lete etter oss. Det er i det hele tatt ganske smart å kidnappe en kona til en milliardær, for alle tror det er han, og dermed blir det lett å slippe unna.
Citera
2020-07-05, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det var helt tilfeldig at vi gjorde det, den lå jo der da vi kom, men morsomt at gubben sjæl kan bli dømt for en sånn filleting.
"Det var helt tilfeldig at vi gjorde det", skriver du.

Hva prøver du å si - sier du at du er involvert i kidnappingen av AEH?
Hva har skjedd med AEH - og hvor er hun nå?
Citera
2020-07-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Ja.Jeg har også vært på tanken om lojal hemmelig medhjelper med lav sosial status og dårlig moral.
Skulle gærne visste om hvem som skrevet lange e mail for TH
Så det med krypto..enten må medhjelper ha interesse for krypto eller det er en del av staging
Medhjelper kan være en slags jeger eller bonde som har øde gård med gamle slite biler. En som TH kjenner fra gamle dager.Han kunne kjørt AEH vekk og brent alt sammen på sin øde plass
Citera
2020-07-05, 18:12
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Om det kan vi enes. Men jeg synes dette med ringen er en detalj verdt å notere seg.
TH har mest sansynlig alibi.

Hva mener du er sammenhengen mellom ringen og det at TH har alibi?

I en så tilsynelatende komplisert sak er det ikke lett å holde oversikten - lett å
gå seg bort i virvaret av detaljer.

Jeg skrev i en tidligere post at DNA-funnene i huset var gjort rede for, men
ser nå at det skrives i en VG-artikkel fra februar i år at de fremdeles ventet
på resultater fra prøven av det "ukjente" DNA-funnet:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQPbL5/politiet-har-faatt-nye-dna-svar

Da tenker jeg på følgende: de samlet inn DNA fra åstedet allerede i februar 2019.
De har da sannsynligvis fortløpende sjekket folk ut av saken etterhvert som de
fikk laget profiler av funnene, og sammenlignet med personer som hadde vært
på åstedet i forkant, og som var utenfor mistanke. Slikt arbeid tar jo tid.

Lurer på om de har sjekket samtlige personer med tilknything til åstedet
og at samtlige av disse har alibi?

Hvis vi nå sier hypotetisk at TH ikke var involvert - er det andre i kretsen
rundt familien som kunne hatt motiver for å ta AEH av dage?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in