2020-07-05, 12:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kan tenkes at fallet var hardt nok til at hun ble bevisstløs.
GM kan så ha slept henne til toalettet og kvalt henne der.
Varför släpa in henne på toaletten? Varför inte strypa henne på plats?

Kan polisen ha dragit för stora växlar på spåren på toaletten? Kanske ska vi bortse från dom?
Citera
2020-07-05, 12:18
Medlem
Jeg er litt nysgjerrig på hvor mange ansatte det er i Futurumbygget og hvor mange kollegaer som kan ha gitt TH alibi. Etter et kjapt søk på Google, er det bare et firma med europaller og ett trykkeri som ikke er THs egne firmaer. Hvor mange var til stede den dagen og kunne med sikkerhet gi ham alibi. Ble lønningsansvarlig avhørt først etter ti uker, da saken sprakk i media?
Senast redigerad av AmunRa 2020-07-05 kl. 12:25. Anledning: .
Citera
2020-07-05, 12:23
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
... Men när man tänker efter på andra mord där inte en närstående ligger bakom -
de lyckas ju med det utan att egentligen känna till offrets vardag ...

Om mannen på videon m.fl har med saken att göra, så kan man ju tänka sig att det
går att övervaka brottsplatsen och chansa och klara sig ett tag.
Särskilt om man kan fly direkt efteråt till utlandet.
Kan du utveckla det fetade? Icke närstående har lyckats med mord utan att åka dit?
Citera
2020-07-05, 12:27
Medlem
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
*
Jeg anser "synske" som kvakksalvere, og det de kommer med er kun svada.
Jeg foreslår at vi her i tråden holder oss til det som finnes av fakta i saken, og
resonnementer rundt dette. Det fins ingen belegg for å si noe om hvor AEH
befinner seg, død eller levende.

**
KjellMoss ble klubbet ned fordi han forsøkte å lure brukere her inne. Har du ikke noe bedre å komme med enn bulgarske synske og det vrøvlet og oppgulpet du presterer her, så KUTT UT! Idiot!

Jeg konstaterer at et par av brukerne av FB stritter i mot med alle piggene ute med en gang det er snakk om synske personer, og det som slike synske kommer med bare er tull og tøys og svada.
Og det kan nok hende at stemmer i en del tilfeller.

Men ikke i alle.
Folk som har lest seg opp på temaet vet jo at det finnes begge kategorier.

Et eksempel som kan dras fram på at noen vet hva de snakket om er fra hjembygda.
Der forsvant en sambygning på slutten av 80-tallet / begynnelsen på 90-tallet.
Han var ute og fisket, men han kom ikke hjem til den tiden han skulle.
Himmel og jord ble satt i bevegelse, og etater og frivillige, samt dykkere var ute og trålet fjorden for å finne ham. Han var og ble søkk borte.
Til slutt var det noen folk som var litt mer åpne for den slags som spurte Anna Elisabeth Westerlund om hjelp til å finne vedkommende.
Etter å ha tygget litt på dette kom hun med dette svaret : < Jeg ser at han ligger ved siden av den store steinender ute >...
Dykkerne i fjorden visste da med en gang hvor dette var, det var en stor stein ( klippe / boulder ) som lå igjen etter isbreene på bunnen av fjorden, rett syd for en av de største øyene der ute.
Og der ble han funnet også.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Jeg ser at en av debattantene her trår skikkelig til og kaller dette jeg har lagt ut for kvakksalveri* og en kaller meg helt åpenlyst og utilsløret for idiot **.
Ja...
Det er jo lov å mene hva man vil om det.

Men har man egentlig adgang til å bruke sånne ord og vendinger om folk på forumet her ?
Jeg mener jeg så et og annet i stattuttene her om at det skulle føres et anstendig språk og så videre.

Kanskje disse debattantene skulle melde seg på et online-kurs i oppførsel og folkeskikk.
Oppførsel og folkeskikk er jo mangelvare nå for tiden, og ikke bare her på forumet.
Citera
2020-07-05, 12:35
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Ekte kidnapperne ville dratt offeret inn i bilen mens hun spaserte en tidlig morgen. Uten å lage spektakulær show ut av det hele...
Hur såg hennes promenader med hunden ut? Kan du peka ut på en karta några bra platser att ta henne på?
Citera
2020-07-05, 12:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Varför släpa in henne på toaletten? Varför inte strypa henne på plats?

Kanskje fordi det ville være enklere å rengjøre, siden kvelning ofte medfører at offeret gjør fra seg.

Citat:
Kan polisen ha dragit för stora växlar på spåren på toaletten? Kanske ska vi bortse från dom?

Jeg er usikker. Det er angivelig funnet slepespor langs gulvet utenfor toalettet.
Hva de har funnet inne på selve toalettet, vet jeg lite om. Men det kunne kanskje
være mulig at dette var blitt grundig rengjort etter udåden. Våtrom er jo veldig ofte
hvit, og det er lettere å være grundig når man vasker.

Citat:
Hur såg hennes promenader med hunden ut? Kan du peka ut på en karta några bra platser att ta henne på?

Søk "Sl*ra*eien 4" på google maps. Da ser du kjapt hvor hun kunne tenkes å lufte hunden.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-05 kl. 12:39.
Citera
2020-07-05, 12:37
Medlem
Citat:
Jag antar att polisen har sökt av vattnet med likhund? Det finns fall där man hittat tjugo år gamla skelett på bottnen. I ett annat mordfall i Sverige, hade mördaren packat in offret så väl i plast att det flera år senare flöt upp och befanns i mycket gott skick. Så: sjöar är inte att föredra. Och ur forensisk synvinkel ska man inte packa in offret.
Jag vet inte om polisen varit där alls. Och det här är en fjord, så det går nog snabbare än i en insjö, om inte fullt så snabbt som på bottnen av havet. Plast har de nog inte använt, utifrån graden av professionalitet på det hela. Här är en artikel om hur snabbt grisar upplöses på havsbotten: https://www.sciencealert.com/here-s-what-happens-to-a-dead-body-at-the-bottom-of-the-sea
Citera
2020-07-05, 12:39
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Kanskje fordi det ville være enklere å rengjøre, siden kvelning ofte medfører at offeret gjør fra seg.

Jeg er usikker. Det er angivelig funnet slepespor langs gulvet utenfor toalettet.
Hva de har funnet inne på selve toalettet, vet jeg lite om. Men det kunne kanskje
være mulig at dette var blitt grundig rengjort etter udåden. Våtrom er jo veldig ofte
Bra poäng. Men hon kanske kämpar emot och det blir jobbigt att dra in henne på toan? Sen, tänker man som kidnappare på avföring i ett skarpt läge? Vem är så kall?
Citera
2020-07-05, 12:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Bra poäng. Men hon kanske kämpar emot och det blir jobbigt att dra in henne på toan? Sen, tänker man som kidnappare på avföring i ett skarpt läge? Vem är så kall?

Jeg anslo at hun allerede var bevisstløs etter trappefallet.

Ellers er det vel et relativt kjent fenomen at folk gjør fra seg i dødsøyeblikket, så
man kan ikke se bort fra at en drapsmann får en slik innskytelse. Vanskelig å si.
I og med at vi ikke vet 100% hvem som er GM, kan vi heller ikke vite om dette
er en person som har tatt liv før - og kommet unna med det!
Citera
2020-07-05, 12:44
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Jag vet inte om polisen varit där alls. Och det här är en fjord, så det går nog snabbare än i en insjö, om inte fullt så snabbt som på bottnen av havet. Plast har de nog inte använt, utifrån graden av professionalitet på det hela. Här är en artikel om hur snabbt grisar upplöses på havsbotten: https://www.sciencealert.com/here-s-what-happens-to-a-dead-body-at-the-bottom-of-the-sea
Ok, fjord. Tack. Är det mycket båttrafik där? Lägger man märke till en liten utombordare en oktoberdag?

I Sverige har polisen fiskat upp styckade, sänkta kroppsdelar som legat några månader i havet.
Citera
2020-07-05, 12:46
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jeg anslo at hun allerede var bevisstløs etter trappefallet.

Ellers er det vel et relativt kjent fenomen at folk gjør fra seg i dødsøyeblikket, så
man kan ikke se bort fra at en drapsmann får en slik innskytelse. Vanskelig å si.
I og med at vi ikke vet 100% hvem som er GM, kan vi heller ikke vite om dette
er en person som har tatt liv før - og kommet unna med det!
Är hon medvetslös så går det väl snabbare att lägga en plastpåse under rumpan på henne, än att släpa in henne på toa?
Citera
2020-07-05, 12:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Søk "Sl*ra*eien 4" på google maps. Da ser du kjapt hvor hun kunne tenkes å lufte hunden.
Ja, vi kan ju utgå ifrån att hennes förövare hade full kontroll på henne i vilket fall. Kan kidnapparna ha placerat henne på toan medan dom plockade ner övervakningsutrustningen i huset? Hon skulle ligga mer skyddad där ifall nån människa plötsligt skulle dyka upp i farstun?

Jag har tittat på kartan och hittar inget skyddat läge som passar för kidnappning. Därför undrar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in