Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Fel tråd att diskutera sånt i men kort bara så tycker jag både alliansen och rödgröna gjort ett helt ok jobb. Visst, perfekt är det inte. Jag har dock svårt att se att SD skulle lyckas bättre.
Jag misstänker att det är många som tänker just så. Varför rösta på ett parti som aldrig åstadkommit något? Det är klart att SD kommer få väljare, både de som är missnöjda och de som tycker invandringsfrågan är den enda viktiga. Sen finns det säkert en och annan som tycker hela SDs politik är skitbra också men det tror jag är försvinnande få som genuint tycker det.
Trots allt så tror jag att det är rätt tråd att i den saken debattera även övriga partier då många och dåliga politiska beslut har skapat ett Sverige som allt för många inte känner igen.
Oavsett vad det gäller så har den mångåriga Svensk tryggheten upphört att gälla. Vi har fattigpensionärer, en sjukvård som inte håller standarden, en skola som stadigt går mot botten, en kriminalitet som idag är helt okontrollerbar och ett skattetryck som inte är att leka med.
De etablerade partierna har mandatperiod efter mandatperiod visat att man inte klarar av att vare sig behålla eller återinföra den Svenska tryggheten.
Möjligheten är idag stor att väljaren inser att verkligheten utanför fönstret inte är att likna med den idyll som etablerade partier/politiker och MSM försöker att mata folket med?
Ta invandringspolitiken, kriminalpolitiken, energipolitiken, osv. Har regeringen eller f.d. Alliansen något att skryta om?
Jag tror att de etablerade partiernas uppenbara oförmåga att skapa trygghet kommer att resultera i en väljarflykt till SD.