2020-07-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Min magkänsla, som man inte ska ta på för stort allvar, säger mig att det kan vara norrmän och svenskar som står bakom den här kidnappningen. (Jag har ännu inte sett bevis på att TH är hjärnan.) Åtminstone är det personer som känner sig hemtama och bekväma i det norska samhället. Kanske svenskar som jobbat i Norge ett antal år.

Vore intressant att få höra dina tankegångar.
Hur så svenskar ...? Ja varför inte ...
Men jag har trott mer på östeuropeer i detta fall.
Citera
2020-07-04, 20:10
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det rommet som omtales som badet i Nettavisen-artikkelen under, er et gjestetoalett uten dusj, og det gjestetoalettet befinner seg i husets første etasje (på markplan) noen få meter fra husets hovedinngang. (Avisen omtaler det gjestetoalettet feilaktig som badet).
Politiet har også funnet mindre mengder blod fra Tom Hagen på dørkarmen til ytterdøren, som er like ved badet.
https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html

Dette gjestetoalettet er det samme rommet som politiet fant slepespor på, og som politiet har funnet spor inne på som de tolker til et angrep på AE som ble utført.

(I den nyeste VG-artikkelen står dette: Politiet mener en skrittsensor på mobiltelefonen til Anne-Elisabeth Hagen kan avsløre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje – og med et fall ned trappen.)

Den trappen som politiet har funnet at AEs mobil har gjort et hopp i, er trapp mellom 2. etasje (overetasje) og 1. etasje.

Politiet mener også at andre tekniske bevis kan støtte opp om denne fall-teorien, nærmere bestemt DNA-spor fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse

Jeg tror at det finnes en trapp fra 1. til 2. etasje ganske nær hovedinngangsdøren (som også er nær det omtalte gjestetoalettet i 1. etasje).

Nei, trappen som er i entreen går bare ned til kjeller. Trapp til 2. etasje er lenger inn i huset.
Citera
2020-07-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei, trappen som er i entreen går bare ned til kjeller. Trapp til 2. etasje er lenger inn i huset.
Hvor langt inn i huset er den trappen som er mellom 2. og 1. etasje?
Hvor er kjøkkenstuen der AEs mobil ble funnet? Er det rett til høyre fra entreen ved ytterdøren?

politiet beslagla en sølvgrå taperull som de har undersøkt om kan knyttes til drapshandlingen. Tapen ble funnet oppå en safe like ved inngangsdøren som Hagen-ekteparet hadde stående.

Dette er kort avstand til åstedet, et bad i husets første etasje, hvor politiet har en teori om at hun skal ha blitt kvalt, får Nettavisen opplyst. På det lille badet, som ikke har dusj,

https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html

Jeg tror jeg leste at safen står til høyre i entreen når man kommer inn i entreen fra ytterdøren. Er gjestetoalettet til venstre fra den entreen?

Det ser ut til å være en tv-stue el.l. på baksiden av huset. Man kan se bokreoler med bøker el.l. her:
(på det bildet som kommer når denne teksten kommer DET TREDJE ADVENTSLYSET )
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-04 kl. 23:54.
Citera
2020-07-04, 23:15
Medlem
Citat:
Gi meg litt mer info, så kan jeg tegne plantegning
Citera
2020-07-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
Gi meg litt mer info, så kan jeg tegne plantegning

For boliger i Oslo kan man hente ut plantegninger/andre bygningstegninger for de fleste boliger på nett. Men det ser ikke ut som dette er mulig for boliger i Lørenskog kommune, ellers hadde det vært en enkel måte å få se plantegning av huset på.
Citera
2020-07-04, 23:56
Medlem
Milliardær VS politiet, tipper TH taper og må sitte bak lås og slå resten av livet.
Senast redigerad av Gassa 2020-07-05 kl. 00:35.
Citera
2020-07-05, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
KjellMoss ble klubbet ned fordi han forsøkte å lure brukere her inne. Har du ikke noe bedre å komme med enn bulgarske synske og det vrøvlet og oppgulpet du presterer her, så KUTT UT! Idiot!

Hvor er de klarsynte nå med en påvisning av hvor hun befinner seg? Eller i hvilken sak har de faktisk funnet ofre ved hjelp av klarsynte? Er åpen for det meste jeg, men når mennesker går inn for å lure svake, syke eller trengende mennesker for sin egen vinning så er jeg enig med deg.
Citera
2020-07-05, 01:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Trappor i flera plan är ofta orienterade ovanför varandra, stämmer inte det? Skälen kanske varierar men jag förmodar att det tillvaratar utrymme och struktur. Men trappa upp och trappa ner kan då vara placerade i var sin ände av strukturen/luftspalten.

Sammalunda med ledningar av allehanda slag förstås, av mer uppenbara skäl — primärt avlopp (toalett), skorsten, ventilering. (Stammar). Toaletter i flera plan är ofta någorlunda vertikalt ordnade (på samma avloppsrör).

Övrigt vatten är/kan väl vara lite lättare att dra efter behov, men avlopp (golvbrunn) kan vara en faktor.

Som hjälp för tanke. Såvida det stämmer...
Citera
2020-07-05, 01:35
Medlem
Fra gårdagens VG-artikkel:
Politiet mener at undersøkelsene av mobiltelefonen viser at Anne-Elisabeth Hagen trolig sto opp ved 7-tiden forsvinningsdagen, men at hun ikke brukte telefonen før hun ringte en ansatt ved ektemannens arbeidsplass på Futurum i Lørenskog klokken 08.45.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse

Hvorfor er politiet så hemmelighetsfulle om valpen og om AE var eller ikke var ute med valpen på morgenen?
Citera
2020-07-05, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror AE ble overfalt og drept inne på badet i 2. etasje av noen som hadde naturlig tilgang til huset, fortrinnsvis TH.

Han kom en snartur hjem fra jobb, og for at alibiplanen skulle funke hadde han ikke tid til å vente til hun var i 1. etasje, selv om det ville vært det enkleste.

Etter hun var død, dyttet han henne ned trappa, for å slippe å bære henne.

Deretter dro han tilbake på jobb, ringte 1006 og 1007 telefonene. Han tok turen gjennom Metro senteret mellom 1020 og 1105 som en del av stagingen, før han ringte 1113, 1114 og 1117 fra Futurum.

Picasso hadde han parkert godt synlig for kamera 0910-0915, og disponerte en annen bil etterpå, som han også fraktet AE i.

Leiebilen til VE?
Citera
2020-07-05, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Trappor i flera plan är ofta orienterade ovanför varandra, stämmer inte det? Skälen kanske varierar men jag förmodar att det tillvaratar utrymme och struktur. Men trappa upp och trappa ner kan då vara placerade i var sin ände av strukturen/luftspalten.

Sammalunda med ledningar av allehanda slag förstås, av mer uppenbara skäl — primärt avlopp (toalett), skorsten, ventilering. (Stammar). Toaletter i flera plan är ofta någorlunda vertikalt ordnade (på samma avloppsrör).

Övrigt vatten är/kan väl vara lite lättare att dra efter behov, men avlopp (golvbrunn) kan vara en faktor.

Som hjälp för tanke. Såvida det stämmer...
Det er et fint bilde av Hagens hus her. Kan det være logisk at trapp mellom 1. etasje og 2. etasje befinner seg ca midt på huset, der man ser den "lufte-tingen" (jeg vet ikke hva den heter) midt mellom to piper på taket?

Jeg lurer på om det utbygget til høyre for inngangsdøren er kjøkkenstuen?

Hagen har også forklart at han fant telefonen til Anne-Elisabeth Hagen midt på et halvmåneformet bord i kjøkkenstuen, et bord som ekteparet brukte til å legge fra seg telefoner bankkort og nøkler når de kom hjem.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/na8lXm/nye-detaljer-anne-elisabeths-mobil-viser-bevegelse-paa-aastedet
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-05 kl. 02:00.
Citera
2020-07-05, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Leiebilen til VE?

Link til artikkel om VE sin falske forklaring og leiebil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in