Citat:
Ursprungligen postat av
Decemberregn
Ja, kan ju ha varit någon grupp ute och skuggat Palme, och sedan fick en av dem för sig att helt enkelt göra jobbet åt Sverige, och utan att kommunicera med de andra helt sonika knäpper Palme och drar. De andra i gruppen behöver inte ens få veta att det skett.
Nej kanske inte .
MEN jag har svårt att se att man skulle involverat SE i en sådan komplott så att säga men i detta fall är allt möjlligt förvisso.
Men jag tänkte väl mer att OP var övervakad kartlagd ev skulle ett attentat ske den aktuella kvällen,
MEN plötsligt dyker det från ingenstans upp en utomstående (tex SE) och plötsligt så är OP skjuten till döds utan att någon ingående i gruppen eller komplotten eller vad vi kallar den är det minsta inblandad i mordet!?
Slumpartat javisst som fan MEN är det omöjligt?
Absolut inte anser jag visst kan det ha gått till så.
Jag har oerhört att släppa SEs intervju från 92 och hans teori om hur mordet gick till .
Jag kan inte förstå hur han skulle komma på denna teori om hur mordet gick till om han inte antingen var GM(och det gick till rätt ungefär på det viset) eller på något sätt var inblandad i mordet(därmed visste hur det gick till och vem som gjorde det).
Ett tredje alternativ är ju att han bevittnade själva mordet på nära håll och såg hela förloppet men det finns det inget alls som tyder på ju. Dessutom om detta tredje alternativ skulle stämma HUR visste SE isåfall att mordet skedde slumpartat och av en ensam GM?
Det kunde han omöjligt veta om inte nån av alternativ 1 och 2 ovan vore korrekta.
Detta sätt att agera och lägga sig i utredningen göra utspel i media osv är ju exakt vad Clarke skriver att GM gör.
Det stämmer EXAKT på SE.
Finns det någon som har en länk till den första fantombilden/teckningen som fanns i Expressen var det väl?
Den som verkligen såg ut som SE?
Att SE enligt dåvarande hustrun var euforisk vid hemkomsten på mordnatten hur tolkar du och alla ni andra FB-are det?
OM han BAR vore ett vittne dessutom ett som kom lite för sent för att verkligen se mordet skulle han ha varit euforisk då verkligen?
Kanske för att han ändå var närvarande på mordplatsen vid detta i svensk historia oerhört speciella händelse.
MEN tror ni inte att SE skulle varit besviken för att han missade mordet precis?
Det skulle kunna förklara att han ville framhäva sig som vittne hela tiden iofs som ett viktigt vittne.
MEN likväl missade han ju själva mordet VARFÖR bli euforisk då?
MEN om SE var GM är det en annan sak,
Vilken kick det var att vara den som utförde detta dåd som gav eko världen runt,
Tänk vad vännerna i moderaterna och i Täby ska bli glada och nöjda när Palme ÄNTLIGEN är borta tack vare mig.
Tänk att vara den ENDA i världen som vet VEM mördaren är.
DET kan man förstå kan ha gjort att SE känt eufori.
Denna känsla försökte han sedan återskapa genom Rapport intervjun med tillhörand löptur osv.
SE ville ju prata om mordet så fort det gavs minsta chans.
ÄR det normalt?Nej inte efter ettag iaf kan man tycka.
Mordet tycks ha präglat återstoden av hans liv kraftigt.
Han började supa allt mera osv:
Skuldkänslor ? Mot OPs familj kollegor vänner och alla som ändå gillade OP som politisk ledare?
JA vad tror ni alla som läser kring dessa bitar?