2020-07-03, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Om du ansökte till den svenska avdelningen så kan du nog svara på svenska. De kommer återkoppla till dig senare. Du kan ju bara säga att du vill att ditt "jobb-ID" kallas för något annat så fixar dem det åt dig. Sett en som heter Chocolate så det lär ju knappast vara operatörens riktiga namn
Använder mig själv av ett alias. Inga problem alls.
Abow jag råka söka till Australiska sidan...
2020-07-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Utöver sån chatt som vi jobbar med finns det så klart en drös olika dejtingsidor. Jag vet ryska sidor som har olika upplägg med tjejerna. Ena alternativet är att dom tar bilder på tjejen, sen får hon 10% av allt alla män spenderar på hennes profil i form av krediter och annat skit, gåvor, och behöver inte chatta eller nåt. Men om hon väljer att aktivt sköta sitt konto och chatta med dom så får hon 50% av allt dom spenderar. Det kan ju vara något sådant du har sett kanske?

Det krävs (befogat eller ej, tar jag inte ställning till) mer eller mindre modersmålsnivå för att jobba i sån chatt som JH, Operador etc. I Filippinerna pratar dom helt okej engelska, men det finns ju inte en chans att jag skulle tro att det var deras modersmål.

Den är bättre än ok för många, dom jobbar för egna företag som sagt med filipinska coacher, väldigt strikta riktlinjer och krav, och dom klarar sig bra. Har sett många print screens från min vän, hon skriver klockren engelska och gubbarna är supernöjda.
2020-07-03, 22:19
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Men raring, du hade fel jag hade rätt och det är ok som sagt. Logga in och skriv lite med gubbarna nu istället.

Ärligt talat Jared jag radade upp argument som du inte kunde besvara, dina synpunkter var inte legitima från början. Stå för det istället nu.
Haha, okej, vad hade jag fel om? Mitt argument var att många skriver som mongon i chatten, vad var ditt argument? Att man inte behöver lägga ner så mycket energi på berättaranda? Där höll jag ju med dig, så därför är det inget argument. Vad var de andra argumenten du hade?

In och snaska på lite snoppar nu istället.
2020-07-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Haha, okej, vad hade jag fel om? Mitt argument var att många skriver som mongon i chatten, vad var ditt argument? Att man inte behöver lägga ner så mycket energi på berättaranda? Där höll jag ju med dig, så därför är det inget argument. Vad var de andra argumenten du hade?

In och snaska på lite snoppar nu istället.

Att folk skriver som mongon är inte ett argument, det är ett påstående, och jag tror dig på den punkten. Du var väldigt bekymrad över att vissa kollegor skriver dåligt, det var det jag reagerade på från början. Vad jag gjorde då Jared var att jag förklarade, mycket ingående, varför detta inte påverkar dig överhuvudtaget.

Jag behöver inte upprepa allting igen, men jag kan främst betona det faktum att du på intet sätt behöver spinna vidare på något tokigt som en kollega skrivit, du behöver inte förklara något för kunden , du behöver inte förstå själv, du behöver inte läsa loggen, du behöver inte bekymra dig alls över vad dina kollegor skrivit. Men det här har jag redan försökt förklara för dig.

Det framstod dock som att det sjunkit in eftersom du helt enkelt skrev att allt var noterat. Du hade i varje fall inga som helst synpunkter på det jag skrev, inga invändningar, ingenting. Sedan nån sida fram så lät det "jag bryr mig inte alls", då passade jag på att poängtera att jo det gjorde du visst alldeles nyss.

Är vi klara nu Jared?
Senast redigerad av gurka111 2020-07-03 kl. 23:06.
2020-07-03, 23:26
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Att folk skriver som mongon är inte ett argument, det är ett påstående, och jag tror dig på den punkten. Du var väldigt bekymrad över att vissa kollegor skriver dåligt, det var det jag reagerade på från början. Vad jag gjorde då Jared var att jag förklarade, mycket ingående, varför detta inte påverkar dig överhuvudtaget.

Jag behöver inte upprepa allting igen, men jag kan främst betona det faktum att du på intet sätt behöver spinna vidare på något tokigt som en kollega skrivit, du behöver inte förklara något för kunden , du behöver inte förstå själv, du behöver inte läsa loggen, du behöver inte bekymra dig alls över vad dina kollegor skrivit. Men det här har jag redan försökt förklara för dig.

Det framstod dock som att det sjunkit in eftersom du helt enkelt skrev att allt var noterat. Du hade i varje fall inga som helst synpunkter på det jag skrev, inga invändningar, ingenting. Sedan nån sida fram så lät det "jag bryr mig inte alls", då passade jag på att poängtera att jo det gjorde du visst alldeles nyss.

Är vi klara nu Jared?
Från början var det dock snarare en kommentar kring trådens topic som är JH, kommentaren var riktad mot de som kände sig träffade som arbetar för JH. Det blev först ett argument när du lade näsan i blöt och skulle argumentera för någon skitsak som jag redan vet om och även håller med om. Jag var inte bekymrad över någonting, jag ventilerade snarare min åsikt om den lingvistiska aspekten av det jobb vi utför och som vi får se under tiden vi utför det.

Jag tror faktiskt du behöver upprepa dig igen, för jag har då inte läst några relevanta argument från dig. Seså, vad var dina argument? Att Bror Duktig är ditt mellannamn och att du tycker om att vara trådens besserwisser är liksom inte något bekymmer för mig. Att du kallar folk för hora och sedan klagar på att jag saknar argument illustrerar dock min bild av dig som en tafatt fitta lite klarare. Du försöker så hårt men når inte ända fram. Du skryter om att du har tillfört trådens 300 sidor mer än resten av oss tomtar, men allt jag ser från dig är bara korta meningslösa inlägg som inte tillför ett skit.

Men jag ska inte ge dig allt för mycket skit, i slutet av dagen så är du lika betydelselös för mig som vilken annan jävla pajas i Kina som helst. Och om du kommer fortsätta vilja skriva av dig, tala ut, ventilera, eller vad fan du vill kalla det, så kör hårt. Men jag föreslår att du lägger den energin på ditt jobb istället, för här blir det inga pengar gjorda.

Sen är ju min fråga till dig hur din läsförståelse egentligen ser ut. Jag menar, du verkar ju helt ha missat i vilket sammanhang jag sade det där i. Du kanske skulle gå tillbaka "nån sida" och läsa hela den dialogen så att du förstår vad det faktiskt var som jag skrev.
2020-07-04, 02:40
Medlem
CheeseHDs avatar
Den där gurkan har PMS, snubben orkar inte logga men skriver en uppsats i varje meddelande
2020-07-04, 11:04
Medlem
Precis börjat för JH. Jag fattar inte hur ni kommer upp i så många meddelanden per timme? Jag har nog kommit upp i max 25-30. Men jag är ganska noggrann. Loggar det jag anser viktigt och läser tidigare meddelanden. Sneglar en snabbis på profiltexterna. Skriver i snitt 250 per meddelande.

Am I doing too much? Tips?
2020-07-04, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zandra88
Precis börjat för JH. Jag fattar inte hur ni kommer upp i så många meddelanden per timme? Jag har nog kommit upp i max 25-30. Men jag är ganska noggrann. Loggar det jag anser viktigt och läser tidigare meddelanden. Sneglar en snabbis på profiltexterna. Skriver i snitt 250 per meddelande.

Ja, du skriver för långa meddelanden och lägger en massa tid på helt onödig skit. Nu när det är så lång kö skriver jag mellan 80-120 per timme. Som ny går inte det, men du kan utan problem komma upp i 50-60 om du håller dig till 150 tecken och inte lägger en massa tid på att läsa profiler och loggar.
2020-07-04, 11:18
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zandra88

Logga bara det viktigaste: Namn, bild, stad. Försök hålla dig till 150 tecken. Någon nämnde att man med tiden bygger upp en slags bank på vad man kan skriva till target och det stämmer. Man skriver i stort sett samma sak hela tiden till slut.
2020-07-04, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Logga bara det viktigaste: Namn, bild, stad. Försök hålla dig till 150 tecken. Någon nämnde att man med tiden bygger upp en slags bank på vad man kan skriva till target och det stämmer. Man skriver i stort sett samma sak hela tiden till slut.

Tänk bara på att inte ordagrant repetera dig om och om igen i flera meddelanden i rad. Jag vet folk som fått kicken för det faktiskt, då det bryter mot "copy paste".
2020-07-04, 11:25
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Tänk bara på att inte ordagrant repetera dig om och om igen i flera meddelanden i rad. Jag vet folk som fått kicken för det faktiskt, då det bryter mot "copy paste".
Jo, sant.

Går ju att skriva på samma sätt fast ändå inte. Vet du om coacherna går in och läser operatörens meddelande eller är det bara gol som får operatörer kickade?
2020-07-04, 11:26
Medlem
Det ska ju bara gå att skriva 800 tecken, men jag får dagligen mess som kan vara 1100+ tecken. Vore det inte mycket bättre om det var ett mycket mindre maximum, typ 400?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in