2020-07-04, 05:11
Medlem
Politiet mener også at andre tekniske bevis kan støtte opp om denne fall-teorien, nærmere bestemt DNA-spor fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje, får VG opplyst.

Politiadvokat HH sa at politiet kan ikke kommentere ulike teorier om hva som kan ha skjedd på åstedet eller deres vurderinger knyttet til dette.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse

Hvis det var et slikt fall og hvis DNA-spor fra AE ble avsatt på veggen langs trappe-nedløpet på det tidspunktet: Da bør vel politiet også ha funnet avtrykk (fra AEs fotspor eller skosålespor og fra AEs kropp) i trappen som viser at hun falt i trappen?
Citera
2020-07-04, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja det kan ha vært slik.
Jeg har tenkt litt på det med at AEs mobil ikke ble flyttet på etter kl 10.07. Jeg tror, som noen andre skrev, at GM hadde AEs mobil på seg i en periode etter å ha angrepet AE og mens han flyttet AE ut fra huset og inn i en bil. Jeg tror at GM ønsket å følge med på om noen ringte til AE, fordi GM kan ha vært redd for at noen ville komme til huset dersom AEs mobil ble oppringt og AE ikke svarte på anropene.
Og jeg tror at GM kan ha blitt stresset (og redd for at noen skulle komme til huset) da AEs mobil ble oppringt 10.06 og 10.07. (Kl 10.07 ble telefonen lagt på det bordet som sto på kjøkkenstuen).
Det lå en rull med tape på en safe i entreen ved ytterdøren. Den kan ha blitt gjenglemt av GM fordi han eventuelt var stresset og fikk det travelt med å forlate åstedet.
En tanke som har slått meg med de siste opplysningene er at hun kan ha vært dopet og fraktet til et skjulested i nærheten.
Hettemannen kan ha vært en kurer som har sjekket med observasjonspost eller utstyr i nærheten av S4 for å se om kidnappingen har medført oppstuss.
Hvis selve kidnappingen ble oppdaget ville politiet kunne ha satt opp veisperringer.

Ved å pause og omlaste vil de ha gjemt seg i den første akuttfasen om noen skulle ha slått alarm, de bytter til bil som ikke passer med beskrivelsen og de skaper et stort hull i tidslinjen som vanskeliggjør en senere etterforskning.

Damen i BMWen kan ha vært AEH som har våknet og distrahert sjåføren så han nesten bulket.
Jeg er skeptisk til slike vitner som kommer lenge etter i en profilert sak. Men damen bet seg merke i BMW X3 og tanklokket og det øker troverdigheten.
Hun så noe hun ble bekymret over og merket seg disse tingene.
Citera
2020-07-04, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
En tanke som har slått meg med de siste opplysningene er at hun kan ha vært dopet og fraktet til et skjulested i nærheten.
Hettemannen kan ha vært en kurer som har sjekket med observasjonspost eller utstyr i nærheten av S4 for å se om kidnappingen har medført oppstuss.
Hvis selve kidnappingen ble oppdaget ville politiet kunne ha satt opp veisperringer.

Ved å pause og omlaste vil de ha gjemt seg i den første akuttfasen om noen skulle ha slått alarm, de bytter til bil som ikke passer med beskrivelsen og de skaper et stort hull i tidslinjen som vanskeliggjør en senere etterforskning.

Damen i BMWen kan ha vært AEH som har våknet og distrahert sjåføren så han nesten bulket.
Jeg er skeptisk til slike vitner som kommer lenge etter i en profilert sak. Men damen bet seg merke i BMW X3 og tanklokket og det øker troverdigheten.
Hun så noe hun ble bekymret over og merket seg disse tingene.
Ja, jeg tror også at vitnene i Ås så det som de forklarte om at de hadde sett den dagen. Og det kan ha vært slik som du skrev. Det første vitnet i Ås (Irene) fortalte at hun tenkte at hun måtte få med seg detaljer og hun så på registreringsskiltet og hun så at det var innsmurt med leire, og hun merket seg deretter andre detaljer.

Ville det ikke være risikabelt å bli stående et sted i nærheten av åstedet med bilen med AE i? Jeg tror at GM kanskje ville valgt å kjøre bort fra nærområdet så raskt som mulig (kanskje på veier uten kameraovervåkning, eventuelt på gangveier) og deretter bytte bil etter å ha kjørt et godt stykke unna åstedet. (Politiet informerte om at den dagen hadde flere biler kjørt ulovlig på den gangveien (der den ryggende bilen kjørte)).

Jeg er usikker på hettemannens (mann 1 fra videoen) rolle (hvis han er innblandet). Kanskje han var der for å observere og for å se at GM var ferdig med oppdraget og at GM hadde kjørt fra åstedet? Kanskje planken på trappen var et tegn fra GM til hettemannen? Planken på trappen betydde kanskje at oppdraget var ferdig? Og hvis planken var flyttet (av noen andre) i en annen posisjon enn avtalt, så ville det bety at noen hadde kommet hjem til huset og at politiet eventuelt snart kunne bli varslet?

Jeg har en teori om mann nr 2 fra videoen: Kanskje det var han som var GM, og kanskje han hadde kjørt bilen med AE i til feks P-hus ved ishallen og han sto og ventet på hettemannen på avtalt sted? Og deretter gikk de sammen mot P-hus og kjørte mot Ås men de hadde ett eller flere bilbytter underveis?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-04 kl. 06:09.
Citera
2020-07-04, 06:25
Medlem
Citat:
Ja, jeg tror også at vitnene i Ås så det som de forklarte om at de hadde sett den dagen. Og det kan ha vært slik som du skrev. Det første vitnet i Ås (Irene) fortalte at hun tenkte at hun måtte få med seg detaljer og hun så på registreringsskiltet og hun så at det var innsmurt med leire, og hun merket seg deretter andre detaljer.

Ville det ikke være risikabelt å bli stående et sted i nærheten av åstedet med bilen med AE i? Jeg tror at GM kanskje ville valgt å kjøre bort fra nærområdet så raskt som mulig (kanskje på veier uten kameraovervåkning, eventuelt på gangveier) og deretter bytte bil etter å ha kjørt et godt stykke unna åstedet. (Politiet informerte om at den dagen hadde flere biler kjørt ulovlig på den gangveien (der den ryggende bilen kjørte)).

Jeg er usikker på hettemannens (mann 1 fra videoen) rolle (hvis han er innblandet). Kanskje han var der for å observere og for å se at GM var ferdig med oppdraget og at GM hadde kjørt fra åstedet? Kanskje planken på trappen var et tegn fra GM til hettemannen? Planken på trappen betydde kanskje at oppdraget var ferdig? Og hvis planken var flyttet (av noen andre) i en annen posisjon enn avtalt, så ville det bety at noen hadde kommet hjem til huset og at politiet eventuelt snart kunne bli varslet?

Jeg har en teori om mann nr 2 fra videoen: Kanskje det var han som var GM, og kanskje han hadde kjørt bilen med AE i til feks P-hus ved ishallen og han sto og ventet på hettemannen på avtalt sted? Og deretter gikk de sammen mot P-hus og kjørte mot Ås men de hadde ett eller flere bilbytter underveis?

Vi snakker nok om et sted de kan kjøre inn og lukke døra bak seg.
Hvis teorien stemmer har de brukt mellom 1 og 2 timer der.

Jeg tror hettemannen er innblandet.
Han ser ut til å være maskert over ansikt og ha dobbelt sett med klær.
Jeg tror også politiet hadde funnet han på andre kameraer og mobilen hans hvis han var uskyldig.
Han passer også inn i en tidslinje med BMW.
Planken tror jeg du har rett i!
Tyver bruker ofte den metoden for å se om folk er hjemme, da litt mindre gjenstander, men planken er nok beregnet på å kunne ses på litt avstand.
Citera
2020-07-04, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
(FB) Norge: Janne Jemtland saknad 2017-12-29. Funnen död 2018-01-13 efter erkännande.

Tack, ännu en sorglig hemsk historia.
Citera
2020-07-04, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Vi snakker nok om et sted de kan kjøre inn og lukke døra bak seg.
Hvis teorien stemmer har de brukt mellom 1 og 2 timer der.

Jeg tror hettemannen er innblandet.
Han ser ut til å være maskert over ansikt og ha dobbelt sett med klær.
Jeg tror også politiet hadde funnet han på andre kameraer og mobilen hans hvis han var uskyldig.
Han passer også inn i en tidslinje med BMW.
Planken tror jeg du har rett i!
Tyver bruker ofte den metoden for å se om folk er hjemme, da litt mindre gjenstander, men planken er nok beregnet på å kunne ses på litt avstand.

Jag tycker z-z-z sin teori och din teori är väldigt trolig.
Tyvärr kan jag inte svara på fler citat samtidigt, den knappen fungerar inte här.
Helt klart är både hettemannen och den som ansluter till honom avvikande på
ett markant sätt. Att gå med mask på det viset är bara det uppseendeväckande.
Att dyka upp bakom hettmannen och gå efter är märkligt också.
Man ser ju tydligt att hettemannen ser åt det håll som man nr 2 kommer från,
som att han väntar sig att han ska komma där.
Om detta stämmer med BMW:n så är det mycket intressant.

Vi får inte glömma fiskarna vid bryggan alldeles nära Hagens hus, som talade östeuropeiska,
som två vittnen såg tiden innan försvinnandet, men inte efter.
Citera
2020-07-04, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det har blitt snakket mye om Gardermoen, det er jo en interessant kandidat. Ellers kan det være mye forskjellig man har gjort for å gå fra fattigdom til å vasse i penger.

Folk ser liksom TH som helt løsrevet fra andre søkkrike og mektige personer, som om han er en sånn nisse som bare sitter i sofaen og ser på TV etter jobb, og har hatt litt flaks med rikdommen sin. Men fyren er smart, han planlegger, han tenker, han har kontakter, han kjenner folk, og disse tenker og planlegger også. Og det de tenker på er hvordan de skal få grafset til seg mest mulig uten noe som helst slags hensyn til de som måtte rammes av det.

Og folk tror at hovedpersonene i Exit slett ikke er representative for finansmiljøer og rike mennesker, de er bare en liten gutteklubb med psykopater som har fått litt penger. Mens sannheten nok er at noen og enhver har gått over lik for å komme dit de er i dag. Dette gjelder en stor del av de som er høyt oppe. Så om TH har gått over lik så er han slett ikke alene, og flere kan ha lik i skapet som de ikke vil skal komme ut.

Tror inte detta med Gardemoen har någon betydelse för ett ev dråp idag!
Det är något som TH och AEH naturligtvis pratat färdigt om ..

Jag tänker som du, men inte så negativt. Jag tror att TH är en mer hederlig man som faktiskt lyckats arbeta sig fram till sin förmögenhet tack vare att han är smart och motiverad.
Kommer man från den miljön där man måste slita ganska hårt för att överleva, lär man hålla hårt i sina pengar! Har man mist sin mor och har många syskon att tänka på, vill och måste man förmodligen visa att man är en bra person.
Om en fru (kone) haft en annan man vill man kanske inte riskera att hon tar emot pengar
från hans (TH:s) förmögenhet och äger huset, kastar ut TH och bosätter sig där med den andra.
Varför skulle han, TH, vara självdestruktiv?

Sen kan man tycka att AEH borde ha haft en egen bil (!) och mer "apanage" för sin delaktighet på Futurum, än vad som verkar ha varit. Men vem vet hur de resonerat?

De gamla skilsmässopappren tror jag inte är orsak till något familjärt dråp-
Men visst kan man tänka att AEH ville skiljas och få litet pengar - kanske av just den orsaken -
Att hon kan ha planerat ny bostad och sedan från den nya bostaden krävt skilsmässa därifrån - för att slippa diskussioner med TH.
Jag betvivlar dock inte att hon verkligen tyckt om honom som person.

Så går mina tankar, om de är intressanta.
Jag tror fiskarna som uppehöll sig en tid vid bryggan nära Hagens hus, som talade östeuropeiska, men som försvann samtidigt med AEH, är intressanta.
Liksom Futurum-männen. Den röda BMW:n. Personerna på senaste videon.

TH har alibi, varför hänga upp sig på honom hela tiden?
Undersökningen av TH är historia, trodde jag.
Försök tänk på honom som en drabbad människa istället.

Om jag har fel så må mitt inlägg falla i aska.
Senast redigerad av Moschata 2020-07-04 kl. 07:29.
Citera
2020-07-04, 07:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jeg forstår. Og du har rett i at mange (både journalister og skribenter på forum) ikke bestandig bruker korrekte betegnelser.
Ja, det er nok et gjestetoalett :-)

Ja, i alla fall om han hade några gäster.
Citera
2020-07-04, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
De måtte jo gå igjennom alt det materiale,selv om de mente den skyldige var TH.De må jo prøve å finne medhjelper og bevegelsene til evnt. ivolverte uansett.De trenger beviser om de skal fakke Hagen og medhjelper også da!

Når de startet å gå gjennom materialet på 6000 timer, så var det en tid da de trodde på reelle kidnappere. I den grad at TH hadde medhjelpere, så må man jo finne disse også, og det betyr jo at de ikke har låst seg fast på bare TH. Men at politiet ikke har gjort noe som helst for å finne den røde BMW`en og at dette er fordi de har fått tunnelsyn, og "bestemt seg" for at TH er morderen, det henger ikke på greip. De har jo sjekket kameraer for å finne den.
Men det er vel flere ting som gjør at de legger dette BMW-tipset til side, som vi ikke får vite om.
Citera
2020-07-04, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01
Lest brevet igjen, det er uvanlig detaljert og meget merkelig. Nei, jeg tror ikke det er TH

Instämmer .. Tror inte TH skulle uttryckt sig så (detaljerat m.m.) ens med god fantasi och "teatralisk" inlevelseförmåga.
Däremot är upphovsmannen mer eller mindre bekant med Hagens, antingen i egen person eller
genom något slags spionage / andrahands -info.
Citera
2020-07-04, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tror inte detta med Gardemoen har någon betydelse för ett ev dråp idag!
Det är något som TH och AEH naturligtvis pratat färdigt om ..

Jag tänker som du, men inte så negativt. Jag tror att TH är en mer hederlig man som faktiskt lyckats arbeta sig fram till sin förmögenhet tack vare att han är smart och motiverad.
Kommer man från den miljön där man måste slita ganska hårt för att överleva, lär man hålla hårt i sina pengar! Har man mist sin mor och har många syskon att tänka på, vill och måste man förmodligen visa att man är en bra person.
Om en fru (kone) haft en annan man vill man kanske inte riskera att hon tar emot pengar
från hans (TH:s) förmögenhet och äger huset, kastar ut TH och bosätter sig där med den andra.
Varför skulle han, TH, vara självdestruktiv?

Sen kan man tycka att AEH borde ha haft en egen bil (!) och mer "apanage" för sin delaktighet på Futurum, än vad som verkar ha varit. Men vem vet hur de resonerat?

De gamla skilsmässopappren tror jag inte är orsak till något familjärt dråp-
Men visst kan man tänka att AEH ville skiljas och få litet pengar - kanske av just den orsaken -
Att hon kan ha planerat ny bostad och sedan från den nya bostaden krävt skilsmässa därifrån - för att slippa diskussioner med TH.
Jag betvivlar dock inte att hon verkligen tyckt om honom som person.

Så går mina tankar, om de är intressanta.
Jag tror fiskarna som uppehöll sig en tid vid bryggan nära Hagens hus, som talade östeuropeiska, men som försvann samtidigt med AEH, är intressanta.
Liksom Futurum-männen. Den röda BMW:n. Personerna på senaste videon.

TH har alibi, varför hänga upp sig på honom hela tiden?
Undersökningen av TH är historia, trodde jag.
Försök tänk på honom som en drabbad människa istället.

Om jag har fel så må mitt inlägg falla i aska.
Kanskje du ikke har fått med deg hva som har blitt sagt om Gardermoen i tråden? Google "Wiborg-saken". TH eide og eier eiendommer som steg i verdi når hovedflyplassen ble lagt til Gardermoen og ikke Hurum, og som sank i verdi etter Lillehammer-OL.
Citera
2020-07-04, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Kanskje du ikke har fått med deg hva som har blitt sagt om Gardermoen i tråden? Google "Wiborg-saken". TH eide og eier eiendommer som steg i verdi når hovedflyplassen ble lagt til Gardermoen og ikke Hurum, og som sank i verdi etter Lillehammer-OL.

Jodå, jag följde en länk för någon vecka sedan och läste allt som stod där om Gardemoen och TH:s roll där, striden om var flygplatsen skulle ligga ...och den som hoppade eller knuffades ut genom glasrutan i ett hotellfönster ...

Tack för googla -tips, jag läser gärna mer om det finns mer att läsa.
Senast redigerad av Moschata 2020-07-04 kl. 08:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in