Citat:
Ursprungligen postat av
Ariel70
Det har blitt snakket mye om Gardermoen, det er jo en interessant kandidat. Ellers kan det være mye forskjellig man har gjort for å gå fra fattigdom til å vasse i penger.
Folk ser liksom TH som helt løsrevet fra andre søkkrike og mektige personer, som om han er en sånn nisse som bare sitter i sofaen og ser på TV etter jobb, og har hatt litt flaks med rikdommen sin. Men fyren er smart, han planlegger, han tenker, han har kontakter, han kjenner folk, og disse tenker og planlegger også. Og det de tenker på er hvordan de skal få grafset til seg mest mulig uten noe som helst slags hensyn til de som måtte rammes av det.
Og folk tror at hovedpersonene i Exit slett ikke er representative for finansmiljøer og rike mennesker, de er bare en liten gutteklubb med psykopater som har fått litt penger. Mens sannheten nok er at noen og enhver har gått over lik for å komme dit de er i dag. Dette gjelder en stor del av de som er høyt oppe. Så om TH har gått over lik så er han slett ikke alene, og flere kan ha lik i skapet som de ikke vil skal komme ut.
Tror inte detta med Gardemoen har någon betydelse för ett ev dråp idag!
Det är något som TH och AEH naturligtvis pratat färdigt om ..
Jag tänker som du, men inte så negativt. Jag tror att TH är en mer hederlig man som faktiskt lyckats arbeta sig fram till sin förmögenhet tack vare att han är smart och motiverad.
Kommer man från den miljön där man måste slita ganska hårt för att överleva, lär man hålla hårt i sina pengar! Har man mist sin mor och har många syskon att tänka på, vill och måste man förmodligen visa att man är en bra person.
Om en fru (kone) haft en annan man vill man kanske inte riskera att hon tar emot pengar
från hans (TH:s) förmögenhet och äger huset, kastar ut TH och bosätter sig där med den andra.
Varför skulle han, TH, vara självdestruktiv?
Sen kan man tycka att AEH borde ha haft en egen bil (!) och mer "apanage" för sin delaktighet på Futurum, än vad som verkar ha varit. Men vem vet hur de resonerat?
De gamla skilsmässopappren tror jag inte är orsak till något familjärt dråp-
Men visst kan man tänka att AEH ville skiljas och få litet pengar - kanske av just den orsaken -
Att hon kan ha planerat ny bostad och sedan från den nya bostaden krävt skilsmässa därifrån - för att slippa diskussioner med TH.
Jag betvivlar dock inte att hon verkligen tyckt om honom som person.
Så går mina tankar, om de är intressanta.
Jag tror fiskarna som uppehöll sig en tid vid bryggan nära Hagens hus, som talade östeuropeiska, men som försvann samtidigt med AEH, är intressanta.
Liksom Futurum-männen. Den röda BMW:n. Personerna på senaste videon.
TH har alibi, varför hänga upp sig på honom hela tiden?
Undersökningen av TH är historia, trodde jag.
Försök tänk på honom som en drabbad människa istället.
Om jag har fel så må mitt inlägg falla i aska.