2020-07-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Axelsson vill tjäna pengar. Han bryr sig egentligen inte om yttrandefrihet och om han behöver göra det så är det yttrandefrihet som den definieras av Axelsson själv och inget annat. Så enkelt är det. Och att ha en skock moderatorsfår som jobbar gratis åt honom är han nog inte direkt missnöjd med.

Axelsson gör någonting unikt i Sverigesom egentligen borde vara självklart - att få säga sin mening utan att bli lagförd för den. Vad är livet värt om man inte får säga vad man tycker och tänker utan att behöva få en skräning negerskock utanför dörren som vill slå ihjäl en bara för att man tycker att de ska åka hem.

Funderar på att donera, men är lite rädd för överföringar då man tappar anonymitet. Att forumet är värt regelbundna donationer ifrån oss användare är dock helt klart.
Citera
2020-07-04, 00:20
Medlem
Dom tjänar väl pengar på sin vpn tjänst?
Citera
2020-07-04, 00:28
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittman
Det är allas motto att tjäna pengar men hur man gör det är en etisk fråga, gör han det etiskt? Absolut inte. Om jag var Jan Axelsson och skulle äta mat skulle jag inte kunna äta maten, tjänat pengar på elände och äta på det? Aldrig i livet men vissa människor går över lik för pengar. Gud, gör mig inte en sån människa, ta hellre mitt liv men låt inte mitt uppehälle bli på hatande, förtalande, förstörande av människors liv. Absolut inte skriva yttrandefrihet bakom en skärm där jag är anonym.

Vad är det för oetiskt med att driva ett internetforum? Är övriga mediabolag som driver forum oetiska också eller gäller det bara Janne som du är arg på?
Citera
2020-07-04, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Varför inte då? Vem har bestämt det?

Ingen har bestämt, varför all hat? Är det här yttrandefrihet (FB) Skvaller om Kakan Hermansson - ännu ett henmonster i SR fet, äcklig, flata, PK. Ord som en vättig människa med jobb inte använder.

Föresten så är det här din sista chans.
Citera
2020-07-04, 00:30
Medlem
Admin har svarat på frågan: "Om medlemmarna inte anser att det är värt att stödja Flashback, så kommer forumet givetvis inte vara kvar."

Det admin inte säger, är i vilken grad medlemmarna gör det.
Citera
2020-07-04, 00:42
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ingen har bestämt, varför all hat? Är det här yttrandefrihet (FB) Skvaller om Kakan Hermansson - ännu ett henmonster i SR fet, äcklig, flata, PK. Ord som en vättig människa med jobb inte använder.

Föresten så är det här din sista chans.

Tror du inte att folk använder ord som feta, äckliga och flata? Besök valfri vänsterpajas sociala medier så ska du få se.

Ja, det är yttrandefrihet. Du får kalla mig för fet om du vill och jag får kalla dig för mähä.
Citera
2020-07-04, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
Admin har svarat på frågan: "Om medlemmarna inte anser att det är värt att stödja Flashback, så kommer forumet givetvis inte vara kvar."

Det admin inte säger, är i vilken grad medlemmarna gör det.

Touche

Jag tror det här är sista redovisningen av admin på hur många som donerat,

Jul: 59 275 (206)
Aug: 23 581 (112)
Sep: 11 463 (68)
Okt: 7 383 (53)
Nov: 7 419 (58)

Sen tog admin beslut att inte redovia. November var det 58 som donerade, 99 moderatorer. Bara en enkel räkning på om medlemmarna vill ha kvar forumet sa han. Rätt tilltalande siffror, i beaktande så har Flashback skrytsamt över 1 miljon 300 hundra tusen medlemmar.
Citera
2020-07-04, 00:50
Medlem
Citat:
Touche

Jag tror det här är sista redovisningen av admin på hur många som donerat,

Jul: 59 275 (206)
Aug: 23 581 (112)
Sep: 11 463 (68)
Okt: 7 383 (53)
Nov: 7 419 (58)

Sen tog admin beslut att inte redovia. November var det 58 som donerade, 99 moderatorer. Bara en enkel räkning på om medlemmarna vill ha kvar forumet sa han. Rätt tilltalande siffror, i beaktande så har Flashback skrytsamt över 1 miljon 300 hundra tusen medlemmar.

Dessutom bör admin ange hur mycket man behöver dra in av donationer för att firman ska gå runt.
Rimligt att vara öppen med den ekonomisk situationen. Inklusive risk för konkurs.
Citera
2020-07-04, 01:00
Bannlyst
Ni som kan ekonomi. Flashback har 2,5 miljoner till sitt förfogande, om Flashback försätter sig konkurs nu, måste dom betala skatt på dom 2,5 miljonerna och hur mycket blir det i skatt då? Och, om dom drar ut det på tiden och istället plockar ut höga löner som dom gör, tjänar dom mer på det?
Citera
2020-07-04, 01:08
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ni som kan ekonomi. Flashback har 2,5 miljoner till sitt förfogande, om Flashback försätter sig konkurs nu, måste dom betala skatt på dom 2,5 miljonerna och hur mycket blir det i skatt då? Och, om dom drar ut det på tiden och istället plockar ut höga löner som dom gör, tjänar dom mer på det?

Hur mycket pengar som FB har på sitt konto vet nog bara admin. Men om de har 2,5 miljoner i eget kapital så kan du glömma konkurs. Tror inte att FB har särskilt mycket skulder att betala.
Citera
2020-07-04, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkisDiGorgonzola
Vi får hålla tummarna att svinstian Flashback släcks ner inom kort, och att ett vettigare och mer rakryggat alternativ öppnas. Jag skulle bli förvånad om forumet överlever 2022.

Haha typiskt Svensson som snackar skit om flashback men är säkert här inne mer än någon annan, förresten vad fan gör du här och varför är du ens reggad, svensk dubbelmoral.

Skäms slödder
Citera
2020-07-04, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hur mycket pengar som FB har på sitt konto vet nog bara admin. Men om de har 2,5 miljoner i eget kapital så kan du glömma konkurs. Tror inte att FB har särskilt mycket skulder att betala.

Nu börjar likna en människa. Dom har 2,5 miljoner i eget kapital. Men kan dom inte begära konkurs? Då gör dom som dom dom gjort i några år, att dom plockar ut löner tills det blir 0 och sen konkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in