500 000 kr i årlig lön är lågt. Det är vad ett städbolag betalar till sina anställda.
Fascinerande med alla kommunister här som inte känner till vad skatt och arbetsgivaravgifter är. Det är ju för fan det ni finansierar ert revolutionsgarde med - dags att läsa på.
Varför inte starta ett eget företag och eget forum, kommunistjävlar? Efter ett år har ni lämnat er kommunistiska ideologi bakom er. En vinst för alla.
Detta är inget försvar för Flashback.
Så nu är folk kommunister också.
Men håller med, det är inte vad man kallar en hög lön. Inte jag i alla fall.
Att forumet ska dö ut pga av dålig ekonomi tror jag inte på. Det är för många som verkligen skulle skicka en slant om det insåg att så var fallet. Det är otroligt viktigt att det här forumet får finnas.
Wow... återigen folk som inte har en aning om vad arbetsgivaravgift är... Sverige i ett nötskal.
Svenska folket överlag har inte en susning om hur mycket skatt de egentligen betalar.
Det som är korkade är inte de som säger att de anställda har 500k i årsinkomst utan det är alla de som fortsätter att rapa upp årsinkomsten kryddat med invandring eller förminskande ord. Det är ni som är korkade!
Har ingen tänkt så som det egentligen förhåller sig, dvs att alla 3 inte har samma lön?
Förmodligen är den tredje anställde någon släkting som jobbar deltid. Räknar man så kommer åtminstone jag fram till att en av dem kan ha en bruttolön på runt 40.000kr medan den andre har lite lägre och deltidsanställde har några kronor.
Så, nu slutar vi tugga lönefrågan för den är inte intressant mer än att det går åt 1,5 mille från en inkomst på kanske 1 mille. Ni som hela tiden tjatar om invandrare kan hoppa ner i en brunn och tjata med varandra så vi andra kan få vila öronen lite. Ni är bara så jävla patetiska och det kommer vara ni som är orsaken till Flashbacks undergång! Hur intressant är det att läsa ett forum där 9 av 10 inlägg kryddas med invandrarfientlighet? Eller hur brorsan?
Dom använder det som ett argument för att förstöra tråden, admin och mods ser det men väntar ut det för att låsa tråden.
Dom vill bara diskutera för att jag skrev för många nollor men ingen undrar varför Flashback går från 2 anställda till 3 när det går som sämst? Väcker det inte några ringklockor hos dig? I Coronatider säger man upp och permiterar anställda, Flashback går det inte heller så bra men dom anställer en till, då undrar jag ifrån min nyfikenhet, är det bara för att det ska se jämt fördelat ut? Som du säger, den anställda som kan vara spöke kanske inte får lön, då är det över 700K i lön per person till dom som driver forumet. Vem som driver forumet och som tar lönen är ingen fråga, den med lite hjärna förstår vem som tar ut det.
Dom använder det som ett argument för att förstöra tråden, admin och mods ser det men väntar ut det för att låsa tråden.
Dom vill bara diskutera för att jag skrev för många nollor men ingen undrar varför Flashback går från 2 anställda till 3 när det går som sämst? Väcker det inte några ringklockor hos dig? I Coronatider säger man upp och permiterar anställda, Flashback går det inte heller så bra men dom anställer en till, då undrar jag ifrån min nyfikenhet, är det bara för att det ska se jämt fördelat ut? Som du säger, den anställda som kan vara spöke kanske inte får lön, då är det över 700K i lön per person till dom som driver forumet. Vem som driver forumet och som tar lönen är ingen fråga, den med lite hjärna förstår vem som tar ut det.
De har anställt en annonssäljare som jag gissar jobbar deltid. Den tidigare annonssäljaren som också satt i styrelsen fick sluta. Jag gissar på att han var för dyr.
Det lustiga är att alla inkomster går till Flashback Media Group och de har 3 anställda. Flashback har en anställd admin. Eftersom alla inkomster från forumet går till Flashback Media Group finns det inga pengar kvar för det amerikanska Flashback (den i brevlådan ni vet) att betala lönen till admin som han själv säger ligger på ca 40.000 i månaden. Då måste ju Flashback Media Group betala hans lön. Eftersom vi vet vilka som uppbär lön på Flashback Media Group undrar jag vilken post i deklarationen som admins lön ingår i?
Intressant trådstart. Vågar inte ens tänka på hur ilsken du måste vara på Omni, och deras donationstjänst Omni vän. Sidan Omni ägs av den norska mediekoncernen Schibsted som för det fjärde kvartalet 2019 redovisade en vinst på 944 miljoner norska kronor. De som arbetar med Omni har dessutom sannolikt högre löner än de som arbetar med Flashback. Vilket jag tycker är högst rimligt, och jag ser inte heller - till skillnad mot dig - några problem med lösningen 'Omni vän'.
Som redan påpekats så är det stor skillnad på lön och lönekostnad. Att teknik, underhåll och drift kostar pengar är logiskt. Jag vågar tvärtom påstå att Flashback har anmärkningsvärt låga driftkostnader. Att Flashback efterfrågar donationer beror på att det kostar pengar att driva ett forum i Flashbacks storlek, och att det till stor del finansieras av sina medlemmar.
Om medlemmarna inte anser att det är värt att stödja Flashback, så kommer forumet givetvis inte vara kvar. Just nu pågår en annonsbojkotten mot Facebook, och en tredjedel av världens största varumärken väntas bojkotta Facebook. Men som Emanuel Karlsten mycket klokt skriver i Göteborgs-Posten, så är företagens Facebook-bojkott inget annat än poserande opportunism.
När drevet mot Flashback dog ut, så startades det ett nytt drev mot Facebook. Du skriver att du vill starta ett eget forum, och som kan ersätta Flashback. En stor skillnad är att på ditt forum så skulle troligtvis inte trådar som denna få vara kvar. Det finns mängder av forum som startats, med ett gemensamt mål. Att klaga på Flashback. Men så fort någon tycker annorlunda, så raderas inlägget. Detta vore möjligtvis rimligt ifall klagomålen var systematiska. Som vi kan se på Flashback, där nyregistrerade medlemmar enbart startar trådar i just denna forumdel, med syfte att klaga på Flashback.
Men starta ett eget forum. Ett forum där medlemmarna tillåts diskutera narkotika, parafila störningar och svensk integrationspolitik. Det lär inte dröja många timmar innan censuren blir ett faktum. Men jag kan givetvis ha fel. Du kan sedan starta en tråd om Skelettligan, så får du se vad som händer. Eller en tråd om någon av de bedragare som hotat Flashback. Om du vågar låta tråden vara kvar efter att du blivit hotad.
Att starta ett forum med ett hundratal aktiva medlemmar är ganska enkelt. Att däremot driva ett forum där det vid vissa tidpunkter är över 100 000 samtidiga användare är betydligt svårare.
Flashback har stängts ner två gånger innan. Alla pratade innan om att ifall forumet stängs så kommer något annat forum att ersätta Flashback. Men så var inte fallet. Inget hände. Mer än tystnad. Idag är världen annorlunda. Sannolikheten att någon idag skulle starta ett forum liknande Flashback, ifall vi stänger ner, anser jag vara mer eller mindre obefintlig. Det är svårare idag än det var 2002. Jag önskade att jag hade fel. Men stänger Flashback, så flyttas diskussionen i huvudsak till Facebook och Twitter. Till slutna forum, där alla kan dunka varandra i ryggen. Eftersom de med fel åsikter kastas ut.
Det är av den orsaken som jag anser att Flashback är viktigt. Var skulle exempelvis personer som du ta vägen? Tror du Omni har ett kommentarsfält där du anonymt kan klaga på hur elaka ägarna är?
admin
Intressant vet jag inte om den är men ett frågetecken runt Flashback och framtiden som du borde tagit upp istället för en medlem. Jag svär att jag inte vet vad Omni är, är det en tidning eller magasin? Sen vet jag inte vad Omni har med min tråd och undran om Flashbacks ekonomi att göra? Du måste vara ilsken på mig som tog upp det här med Flashback och framtiden. Förr eller senare hade det gjorts, något du inte kan springa ifrån.
Att du efterfrågar pengar är en annan sak, det har du rätt att göra men ska jag påminna dig om att Flashbacks syfte inte är vinst utan erbjuda yttrandefrihet? Du har skrivit det själv, vill du att jag läser upp det för dig? Varför jag tar upp det nu får du svar i senare inlägg när du svarat på det här. Det här är metadiskussion och du ska svara här. Speciellt i en sån här tråd som berör Flashbacks framtid. Här finns ingen återvändo.
Hur många medlemmar behövs det för att du ska anse som att det finns stöd bland medlemmar? Hur många enskilda är det som donerat tills nu? Antalet donatorer månad för månad sjönk, du gick ut själv och sa att du skulle redovisa det månad för månad, två månader gjorde du det. Du fick massor med klagomål för att du höll dig senare borta, minns du det? Efter det var det en del som slutade donera. Du klev fram igen och sa att du gjorde misstaget att du skulle redovisa men skrev att du ska göra det när du känner för det. Jag tror inte att du har fler än 10 som donerar, du kan påstå att du har över 100 mer det är inte troligt.
Att världsföretag bojkottar Facebook, och? För något år sen var det Youtube som utsattes för samma sak. Tror du att dom kommer använda Flashback istället för att annonsera?
Jag kommer starta ett nytt forum men kan inte göra det nu när Flashback finns, du måste säga vad du tror, hur länge tror du Flashack finns som det ser ut idag ekomiskt? Du måste säga det i tid så jag överlappa ditt forum så ingen behöver bli utan yttrandefrihet. Men jag lovar dig att du ska få en post som moderator. Det har du mitt ord på.
Över papperskorgen.
Jag är som du och bestämmer vad som ska diskuteras, men jag kan säga redan här till er som väntar på ett nytt forum, om ni tror att jag kommer tillåta diskussioner om pedofili som admin säger här kan ni fett glömma, då kan ni donera till Flashback för på mitt forum kommer inte sånt diskussion på tal. Om det här yttrandefrihet eller förakt för pedofili får ni diskutera. Jag är inte så öppen som admin här att jag skulle ta ställning för pedofilers rätt att tala. Där går jag och admin isär i tankarna.
Om narkotika, jag skulle heller inte ha forum om hur man blandar bäst knark, om det går ta det här med det där. Men missbrukshjälp skulle jag ha. Jag gillar inte att våra unga ska lära sig hur man använder knark, jag är emot knark, det är för knarkets skull vi har mord i Sverige, har du sovit under en sten? Jag skulle känna en viss skuld om jag tillät sånt på mitt forum. Vi är för olika i det anseende också admin.
Svensk integrationspolitik, jag kan titulera mig som vice admin, jag har inte reflekterat över integrationen som du har gjort, jag ser att du är missnöjd med integrationen vilket du har rätt att vara. Vi har åsiktsfrihet, det är bra att du är uppriktig. Men till saken, vill mina medlemmar ha det så kommer jag tillåta det. Men jag kommer ha seriösa trådar då, inte som dina bajstrådar, här har du exempel.
Mycket yttrandefrihet där, sånt kan man inte diskutera utanför Flashback. Det är sant för man hade blivit utskrattad eller blivit ihjälslagen för att vara så dum in i blodcellerna.
Vad fan är skelettligan? Eller en bedragare som hotat Flashback? Säg att mitt forum heter Backflash, en knarkare som hotar Backflash ??? Seriöst? Om du är nu så hotad, varför lägger du inte ner isåfall? Vad är drivkraften till att du mot allt, hot och vad du nu påstår ändå driver Flashback? Men jag svarar på det, är man med i leken får man tåla leken admin. Kom inte och säg att det är riskfyllt och man utsätter sig för fara. Ser du hur jag sätter dit dig. Du ser inte det va?
Driva forum med 100K, den dagen den sorgen, hur många år tog det för dig att komma upp till 100K medlemmar samtidigt, är det sant eller påhitt nu? Bevis för att du har 100K samtidiga användare, har du?
Om Flashback har stängts ner två gånger kan det inte vara fel på dom som stängt ner Flashback, felet får du söka närmare. Men vad säger man, tredje gången gillt
Liknande forum som Flashack, en kopia? Nej du, jag gillar inte ta från andra, har Flashback åstadkommit allt det här själv? Inget ni tagit från andra forum? Allt det här är ditt eget verk?
Nu är jag snäll, jag är en medmänniska, du är en människa, vi tillhör samma art, kanske inte samma ras men vi har båda har två armar två ben, men det viktigaste har vi båda hjärtan. Det är det jag säger, säg i god tid när du ska stänga Flashback så jag har ett nytt uppe så kan vi samla ihop medlemmarna till nya forumet, som jag hört har många redan börjat dra sig ifrån Flashback till andra forum, en som har bra subreddit är Reddit, dit har du redan förlorat tusentals medlemmar, det utan att Flashback ens har stängt. Har du svar på varför dom har lämnat Flashback för Reddit? För det här är det bästa forumet, allas åsikter är välkomna, men jag kan inte förstå ändå varför man då lämnar Flashback för Reddit. Gör du det?
Var skulle personer som jag ta vägen? Du är inte frisk kompis, vilket jävla tilltat, personer som du. Vad skulle såna som du göra utan Flashback? Har du bra CV för att söka nytt jobb inom något år? Hur känns det att bli tilltalad på ett sätt som att minimera motdebbatören?
Du har inte läst vad jag skrivit, du har inte tänkt på vad du skrivit, visst? Jag ska skapa ett nytt forum, det har du själv också skrivit men ändå så skriver du så dumt som var jag ska ta vägen.
De har anställt en annonssäljare som jag gissar jobbar deltid. Den tidigare annonssäljaren som också satt i styrelsen fick sluta. Jag gissar på att han var för dyr.
Det lustiga är att alla inkomster går till Flashback Media Group och de har 3 anställda. Flashback har en anställd admin. Eftersom alla inkomster från forumet går till Flashback Media Group finns det inga pengar kvar för det amerikanska Flashback (den i brevlådan ni vet) att betala lönen till admin som han själv säger ligger på ca 40.000 i månaden. Då måste ju Flashback Media Group betala hans lön. Eftersom vi vet vilka som uppbär lön på Flashback Media Group undrar jag vilken post i deklarationen som admins lön ingår i?
Säljare brukar oftast har bara provision eller en låg fastlön+ provision. Sen vet vi inte när den tredje blev anställd.
Jag vet hur Flashback fungerar, vad Flashback Media Group är, vad Flashback International Inc. är. Det är bara förvirra okunniga här på Flashback som Angusone.
Admin skrev själv att han har lön på 39K. Vilka som är anställda, vilka som får lön stämmer inte med vad admin säger.
Var det inte admin som sa själv i tiggar-tråden om att bli mindre och mindre bli beroende från reklam och inte ge annonsörerna för mycket makt?
Senast redigerad av fittman 2020-07-03 kl. 23:29.
Så länge de andra socialmedia- plattformarna censurerar det fria ordet så kommer det finnas en plats för flashback. Den dagen flashback börjar med censur på allvar är flashback slut.
Axelsson vill tjäna pengar. Han bryr sig egentligen inte om yttrandefrihet och om han behöver göra det så är det yttrandefrihet som den definieras av Axelsson själv och inget annat. Så enkelt är det. Och att ha en skock moderatorsfår som jobbar gratis åt honom är han nog inte direkt missnöjd med.
Det är allas motto att tjäna pengar men hur man gör det är en etisk fråga, gör han det etiskt? Absolut inte. Om jag var Jan Axelsson och skulle äta mat skulle jag inte kunna äta maten, tjänat pengar på elände och äta på det? Aldrig i livet men vissa människor går över lik för pengar. Gud, gör mig inte en sån människa, ta hellre mitt liv men låt inte mitt uppehälle bli på hatande, förtalande, förstörande av människors liv. Absolut inte skriva yttrandefrihet bakom en skärm där jag är anonym.
Om så är fallet så får du gärna uppmärksamma situationer när detta händer. Svårt för mig att bemöta kritik utan konkreta exempel. Men om det händer, så ska det givetvis angripas.
Ett missbruk kan bara angripas genom att uppmärksamma missbruket. Först då vet vi ifall det verkligen finns ett missbruk.
admin
Jag är övertygad om att det räcker med den här dialogen som jag har haft med dig i den här tråden för att jag från och med nu ska bli hårdgranskad.
Minsta lilla misstag jag begår från och med nu kommer att belönas med en varning.
Inte för att det är något fel i att ge mig en varning men för att man hade kunnat låta det passera om jag inte hade ifrågasatt hur forumet sköts och på så sätt gjort mig obekväm och fått ögonen på mig.
Sen samarbetar moderatorerna som en flock hyenor, för att kunna dela ut tillräckligt många varningar för att kunna dela ut en veckas bannlysning.
Till att börja med.
Vet inte riktigt varför jag skriver det här, inget kommer ju ändå att förändras.