2014-02-02, 18:10
Medlem
Sitter och googlar på mina symptom och utmattningssyndrom är ju läskigt likt mina symptom som jag får Nebido för. Har/kan hypogonadism (sekundär) och utmattningssyndrom med varandra att göra tro?
Senast redigerad av MrMessenger 2014-02-02 kl. 18:13.
Citera
2014-02-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMessenger
Sitter och googlar på mina symptom och utmattningssyndrom är ju läskigt likt mina symptom som jag får Nebido för. Har/kan hypogonadism (sekundär) och utmattningssyndrom med varandra att göra tro?

Stämmer! stress, dålig sömn, medicin som ssri o benso,mm sänker dina testonivåer.
Att höja testonivån kan hjälpa dig ur symptomen lättare även om dom inte primärt beror på testobrist.

mvh
Citera
2014-02-02, 22:45
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Fortsättning:

Med 34nmol/l bygger du ingen fysik med rejäl muskelmassa. Det är Du som inte vet hur testosteron fungerar, särskilt inte med din stillasittande livsstil där du curlande hemma med 10-15kgs hantlar.

Flera års aas-bruk, främst på testosteron leder till att man samlar på sig en hel del erfarenhet och kunskap i ämnet, sådant som man inte bara kan läsa sig till via google så nästa gång du tänker du försöker slå mig på fingrarna och försöka framställa mig som en idiot kan du väl försöka ha mer på fötterna (duh)!!!

/ Leif

Stillasittande livsstil? 15 kg hantlar? What? Vem pratar du ens om? Mina hantlar väger 29 kg styck. Har du suttit och grävt i nån gammal tråd eller?

Du skriver att det är viktigt att hålla god ton. Det är nånting du själv kanske bör tänka på. Försök hålla dig till ämnet istället för slänga ut en massa personliga attacker. Den här tråden handlar om Nebido och TRT.

Med 34nmol/l kan du definitivt bygga upp en god muskelmassa.
Citera
2014-02-02, 22:49
Medlem
Jag bad tidigare folk som vet om duktiga läkare som bryr sig om sina patienter att tipsa mig i PM, men jag vill tillägga: LÄGG ALDRIG UT NAMN PÅ LÄKARE HÄR! EJ HELLER INSTITUTIONER, MOTTAGNINGAR, ETC! INGA NAMN ELLER LEDTRÅDAR ÖVERHUVUDTAGET! SKÖT DET PRIVAT OCH MED GOD OMSORG, VI ÄR EN UTSATT GRUPP SOM TYVÄRR MÅSTE TA HAND OM VARANDRA FÖR ATT KUNNA FÅ DEN VÅRD VI EGENTLIGEN FÖRTJÄNAR OCH BEHÖVER!

/AQ
Citera
2014-02-02, 22:58
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquino
Jag bad tidigare folk som vet om duktiga läkare som bryr sig om sina patienter att tipsa mig i PM, men jag vill tillägga: LÄGG ALDRIG UT NAMN PÅ LÄKARE HÄR! EJ HELLER INSTITUTIONER, MOTTAGNINGAR, ETC! INGA NAMN ELLER LEDTRÅDAR ÖVERHUVUDTAGET! SKÖT DET PRIVAT OCH MED GOD OMSORG, VI ÄR EN UTSATT GRUPP SOM TYVÄRR MÅSTE TA HAND OM VARANDRA FÖR ATT KUNNA FÅ DEN VÅRD VI EGENTLIGEN FÖRTJÄNAR OCH BEHÖVER!

/AQ

Hell Aquino så jävla rätt!

Va rädd om era kontakter, vore inte så kul om andra börja vallfärda till er läkare!

/ Leif
Citera
2014-02-02, 23:15
Medlem
Frågan löd:

Citat:
Ursprungligen postat av Gorgeous George
Tjena grabbar, riktigt grym tråd det här. Har gått på Nebido i 3 år pga testovärdena som låg på 11 då o nu ligger dom på typ 21 tror jag sista testet visade som var för ca 1,5 år sen. Nu till min fråga: Har bunkrat en jäkla massa nebido och hade lite planer på o köra typ 4 ml/ew i 10 veckor för o bygga på lite. Kommer det hända grejer då eller är det helt meningslöst? Anledningen jag inte vill köra med annat aas är att jag känner mig bekväm med det här o sen vet jag till 100% vad jag får o sen är det ju gratis Tacksam för alla svar.

Leif svarade:

Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Nebido ska inte tas i muskeluppbyggande syfte, för långsam ester. Testo E/C är det du ska köra.

/ Leif

Jag fattar det som att Leif svarade: "Nebido ska inte tas, som i (bör inte tas) Alltså inte att det inte går att ta det i muskeluppbyggande syfte men det är inte rekommendationen, läs Leifs massa argument för det.

Sedan kan jag inflika med att testosteron undecanoate (Nebido) är så långsam så det spelar ingen större roll om han redan ligger på det, skulle han öka dosen tar det flera veckor innan den ökningen kickar igång i form av resultat på gymmet. Så därav vore snabbare estrar ett bättre alternativ att kombinera med om det nu rör sig om ynka 10 veckor.

Vätskeretentionen på undecanoate är inte heller speciellt lockande, speciellt inte om man kör högdos veckovis på den. Vet ju inte om personen här i fråga bryr sig om det men de flesta vill ju undvika att se ut som en blöt säl och lägga till med ett moonface som en badboll med påssjuka etc etc... Även här är snabbare estrar att föredra.
Citera
2014-02-03, 10:41
Medlem
Då har man börjat behandlingen på Nebido

Känns bra, endast lite öm, nu är det bara att köra på
Citera
2014-02-03, 10:57
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Stillasittande livsstil? 15 kg hantlar? What? Vem pratar du ens om? Mina hantlar väger 29 kg styck. Har du suttit och grävt i nån gammal tråd eller?

Du skriver att det är viktigt att hålla god ton. Det är nånting du själv kanske bör tänka på. Försök hålla dig till ämnet istället för slänga ut en massa personliga attacker. Den här tråden handlar om Nebido och TRT.

Med 34nmol/l kan du definitivt bygga upp en god muskelmassa.
Vad sägs om att du tar och bemöter alla argument Leif lade fram snarare än att försöka styra in diskussionen på sidospår (igen)?

Du kan bygga upp en god muskelmassa utan att tillsätta något testo alls, och antagligen även på testosteronbrist. Det hör egentligen inte hit.
Citera
2014-02-03, 19:23
Medlem
Jag kommer att rapportera i tråden för er andra om min pregnylbehandling (hcg) med tiden. Jag tror det är av stort intresse för många, då det ju är rätt vanligt att vilja skaffa ungar......

Proceduren verkar inte heller helt lätt att få så mycket information om, likt mycket annat när det kommer till andrologi. Speciellt i Sverige.

/AQ
Citera
2014-02-03, 19:30
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquino
Jag kommer att rapportera i tråden för er andra om min pregnylbehandling (hcg) med tiden. Jag tror det är av stort intresse för många, då det ju är rätt vanligt att vilja skaffa ungar......

Proceduren verkar inte heller helt lätt att få så mycket information om, likt mycket annat när det kommer till andrologi. Speciellt i Sverige.

/AQ

Mycket uppskattat och värdefullt för tråden, så det ser vi fram emot!

/ Leif
Citera
2014-02-03, 19:45
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrous66
Byt läkare är det enda du kan göra typ. Många stirrar sig blinda på 10-12v intervallen. En bra läkare riktar in sig mera på hur du mår.
5-6v intervall är lagom på mig. Då ligger jag på 20-25nmol dagen innan nästa injektion.

Du hämtar ut nebidon på apoteket, knalla hem och sätt den själv bara.

Menar inte att jag inte förstår vad du skriver i klartext, men jag vill bara dubbelkolla...

Apoteket nämnde vid något tillfälle att de kunde se att jag hade bokat tider på VC för injektion. Finns det ingen som helst risk för att läkaren eller apoteket börjar knorra och ifrågasätta? Är jag inte tvungen att ta hjälp med IM injektioner, om jag inte har fått någon instruktion etc. (som t ex diabetiker får innan de får sköta sin medicinering själva)?

En annan fråga:

När jag var i kontakt med läkaren för drygt ett år sedan, så sa han att jag skulle bli kallad igen om ca ett år (d v s nyss), på kontroller för att se att nivåer och prostata etc. var ok. Blev ni andra det? Borde jag börja härja med dem igen, om jag inte får någon kallelse? För att vara på den säkra sidan alltså?
Citera
2014-02-03, 19:50
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Menar inte att jag inte förstår vad du skriver i klartext, men jag vill bara dubbelkolla...

Apoteket nämnde vid något tillfälle att de kunde se att jag hade bokat tider på VC för injektion. Finns det ingen som helst risk för att läkaren eller apoteket börjar knorra och ifrågasätta? Är jag inte tvungen att ta hjälp med IM injektioner, om jag inte har fått någon instruktion etc. (som t ex diabetiker får innan de får sköta sin medicinering själva)?

En annan fråga:

När jag var i kontakt med läkaren för drygt ett år sedan, så sa han att jag skulle bli kallad igen om ca ett år (d v s nyss), på kontroller för att se att nivåer och prostata etc. var ok. Blev ni andra det? Borde jag börja härja med dem igen, om jag inte får någon kallelse? För att vara på den säkra sidan alltså?

Du kan gå till din lokala vårdcentral och be en sjuksköterska sätta injektionen. Vad beträffar 1 års kontrollen så är det upp till dig själv, har du inte blivit kallad är det bara att ligga på eller skita i det och bara se till att du får ut dina injektioner.

/ Leif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in