Citat:
Ursprungligen postat av
Kryptogam
Och om föräldrarna var deprimerade (vilket har diskuterats här) så innebar det att de två barnen tillbringade sin sista tid i livet som svårt sjuka, tillsammans med två deprimerade vuxna som troligtvis signalerade att de hade gett upp...
Inte helt övertygad. Eftersom allt mellan chefer i ledande position till andra med dold depression kan spela rollspel och chocka omgivningen fullständigt.
Hur många anställda, hur många vänner, partners, hur många föräldrar förstod inte (vid su.)
Nedstämdhet ja, sorg likaså, vemod. Grubblande, tankfull, frånvarande stundvis går att vifta bort och skylla på annat.
De här var utmattade och dubbelarbetande, oroliga för sina barns hälsa.
Jag tror det lyste igenom men jag tror de ändå upprätthöll en hög grad av normalitet mot döttrarna.
Jag tror de bortförklarade likt många föräldrar gör i andra frågor enligt klassiska små grytor har också öron med samtal och tårar på natten.
Moa var 14 och talbar. Agnes barnvakt stod henne nära och var där varje söndag. Olika lärare besökte huset.
Jag tror det är väldigt svårt att förstå hur väl en depression kan döljas av vissa med redan hög integritet.