2020-07-23, 15:16
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det gjorde han också, men det fanns gott om kristna där.

Okej. Jo, nu färskade du upp mitt minne i att Muhammed bjöd in en grupp kristna från staden Najran till hans moské...
Citera
2020-07-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Tänk att jag visste att du skulle säga det.
För att vi haft en diskussion om det tidigare, inte för att du har en profetisk gåva.
Citera
2020-07-26, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Beror på hur man ser på det.
Inom den katolska kyrkan kallas det för pedofili, inom islam kallas det för normalt beteende.
Samma för kristna i mellanöstern östafrika och hinduer för dem är det också normalt.
Citera
2020-07-26, 17:51
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Samma för kristna i mellanöstern östafrika och hinduer för dem är det också normalt.

Skulle man kunna säga att det är en icke-vit företeelse i högre grad än något annat? Att det är icke-Israeliter som allt för oftast är pedofiler(kodord för homosexuella)?

Nu är jag ju inte rasist men det är väldigt konstigt att väldigt många icke-vita är av Satan.. nästan så att Jesus hade en poäng när han kallade judarna (Edomiterna) för Satans avel.
Citera
2020-07-26, 21:46
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Nej. Det är skillnad på pedofili och giftermål med unga (men könsmogna) flickor.
Nu säger jag inte att det är något som bör vara tillåtet eller normalt, jag säger bara att det inte faller under begreppet pedofili.
Citera
2020-07-27, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Nej. Du har fel.
När du tar emot Jesus som din Herre och Frälsare så får du del av Guds Ande.
Inte alltid, man måste också bjuda in Honom.
Ge mig en vers som visar att man måste bjuda in honom.
Citera
2020-07-27, 21:00
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Pedofili har varit normalt i den katolska kyrkan länge annars hade dem gjort något mot det för länge sedan istället för att mörka fenomenet.

Jaså?
Som JV gjorde, menar du?

Ditt påstående emotsäger sig självt i och med att du påstår att de mörkade det, vilket ju påvisar att de visste om att det var något moraliskt felaktigt och inte alls normalt.
Citera
2020-09-12, 10:58
Medlem
Pusts avatar
Här säger alltså Ali Dawah att han skulle tillåta sin nioåriga dotter att giftas bort, förutsatt att hon hade fått sin mens och därför kunde samtycka:
You asked me, would I allow my daughter to get married at nine. The analogy is wrong. Our teachings say the woman has to be sexually, mentally, and physically ready.

If my daughter reaches the age of menstruation at nine years old, I would say, you are ready to get married, however, if she says, ‘Dad, I don’t want to get married,’ OK. If she wants to get married, if she said she’s ready to get married, I would have to check that she may be ready sexually and physically. If she is mentally ready and she has found somebody… if a 40 year old man came to me and my daughter said, ‘I want to get married,’ I’d look at her mental age.

Are you sure that you want to marry this man? Yes. Why? Because – whatever. Islamically she can, as a father I have a right to say no. But, if she wants to at that age… In Islam we don’t have an age, we don’t say nine, eight, four, five – [but] mentally, sexually, physically.

https://caldronpool.com/watch-muslim-proselytizer-explains-the-ethics-of-marrying-children/
https://www.youtube.com/watch?v=ca9UeeV_XWQ
Citera
2021-08-06, 09:44
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Går verkligen inte ihop. Som ovanstående skrev. Sharia lagen som är islams lag tillåter inte sex med icke mogna partners. Men om du vill tro på din fantasi så är det upp till dig. Alla gör sin grej och tror på det man vill. Vill du tro att islam är pedofil religiob så kan du tro det. Inget jag kommer argumentera emot.
En flicka som ibland kan få sin första mens före 10 års ålder - är hon könsmogen då ?
Citera
2021-08-06, 21:00
Medlem
islamic.traditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnikaLundmark
Inom islam förekommer mycket pedofili och våldtäkter på barn har stöd i koranen.

Hejsan Annika,
Jag kan lugna dig, men det du skriver är tagen ur tunna luften.

Det är fel.

Ang. Ayesha så är det könsmognad som är viktigt.

Om am väntar i exv Sveriga med att gifta sig när kvinnan är 30 - 35 år !
så var det också vanligt i Europa att man gifte sig tidigt :

”Sveriges första kvinnliga drottning var drottning Margareta Valdemarsdotter (1353-1412) som förlovades med Håkan Magnusson vid 5 års ålder och gifte sig med honom när hon var 10 år. Och prinsessan Ingeborg var 10 då hon gifte sig med den danska barnkungen Erik Menved 1296.”

Så lägg av med pedofilimyterna!
Citera
2021-08-06, 21:09
Medlem
islamic.traditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
En flicka som ibland kan få sin första mens före 10 års ålder - är hon könsmogen då ?

1.
Som jag skrev tidigare, så var det också vanligt i Europa att gifta sig tidigt.

Exv: Sveriges första kvinnliga drottning var drottning Margareta Valdemarsdotter (1353-1412) som förlovades med Håkan Magnusson vid 5 års ålder och gifte sig med honom när hon var 10 år

2.
Ja med mens blir man könsmogen, det hör till biologin.

3.
Men idag är det andra omständigheter, unga män och kvinnor väntar tills de har utbildning / ekonomi / bostad. Vi lever i en annan, den postmoderna tiden.

Men enl. Islam är det rekommenderad att gifta sig *så snart som möjligt* (se ovan) och inte leva det tveksamma singellivet.

Att bilda familj och att leva i en familj är en välsignelse, sannerligen majoriteten i Sverige samtycker.

/
Citera
2021-08-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Kopiera at från Unicef:

Barnäktenskap ingås över hela världen, även i väst. Det sker i Etiopien och Indien så väl som i USA och Storbritannien. Dock är det mer vanligt med barnäktenskap i utvecklingsländer, då fattigdom är en av de störst bidragande faktorerna.

I de flesta av USA:s delstater är minimiåldern för att ingå äktenskap 18 år, men i nästan alla delstater finns det undantag som trots allt gör det tillåtet för minderåriga att gifta sig. Till exempel om man har föräldrarnas tillstånd eller om flickan är gravid. Hela 23 delstater har ingen minimiålder alls för ingå äktenskap. Barnäktenskap bör förbjudas under alla omständigheter, även i de mer utvecklade delarna av världen.(5)

Varför tar du upp andra länder när det handlar om Islam? Det är det värsta jag vet när folk börja prata om andra saker precis som små barn skyller på att andra gör det då måste det vara ok.

Det är ingen förutom pedofiler själv som tycker detta beteende någonsin är ok så lägg ned ditt beteende och diskutera ämnet eller starta en egen tråd om pedofiler runt om i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in