2020-07-03, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Viruset kommer dö ut av sig själv. Det är bara en tidsfråga. En order om ansiktsmask är ett fruktansvärt övergrepp på mänsklig integritet. Det borde såklart vara frivilligt.

Men kanske detta kan få er i flocken att förstå att det är delstaterna som ansvarar för sin virushantering. Trump är inte en diktator, även om många v er kallar honom det

Som alltid, delstaterna får skit när det går dåligt, men när det går bra är det alltid tack vare Trump....
wow. Ledarskapets ABC!
Citera
2020-07-03, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Som alltid, delstaterna får skit när det går dåligt, men när det går bra är det alltid tack vare Trump....
wow. Ledarskapets ABC!

Försvinner jobben har Trump otur men kommer de tillbaka är han hjälte.

I går smittades 57,236 stycken. Det ökar med några tusen varje dag nu. Det kommer att påverka ekonomin negativt. Dels de som är sjuka och inte kan jobba, de som är döda och inte kan bidra alls och de som undviker smitta och inte går ut och handlar, äter eller går på event.

Man undrar var Trump har beräkningarna på hur det kommer att drabba ekonomin när nu detta sker. Och vad han har att säga om det?
Citera
2020-07-03, 15:52
Medlem
Ja nu sprids viruset så okontrollerat att nya beteckningen Trumpviruset faktiskt har en viss bäring,
det är ju t,ex trots allt USA som portas från EU.

Och Trumps senaste illusionstrix som få går på är ju att antalet smittade som nu ser ut att öka beror helt och hållet på att fler och bättre tester har sjösatts och att fler då upptäcks, det faller givetvis på sin egen orimlighet då t.ex Arizona säger sig inte längre klara av att testa alla i utbrottets spår.
Tänk vad galet det kan bli när tungan slinter och munnen glappar på av ren rutin, dvs Trump i ett nötskal.
Så Trumpviruset lär skörda allt fler offer innan vaccin finns eller större immunitet uppnås i befolkningen.

Man misstänker ju också att viruset kan hämma immunförsvaret på sikt och då öppna upp för andra infektioner trots att många inte haft några allvarligare symptom av viruset.
Att inte bära mask är som att köra rattfull ansåg någon skribent och visst kan det stämma då båda beteendena kan drabba helt oskyldiga.
Citera
2020-07-03, 16:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag kan inte se det fina i kråksången att folk ska få gå omkring och smitta andra. Nej på med masken när du är ute bland folk. Varför ska andra riskera livet för. Det är inte frihet att bli smittad med en dödlig sjukdom eller en som kan skada dig för livet.
Själv tycker jag de som är smittade ska hålla sig hemma, eftersom maskerna inte fungerar, enligt samlad vetenskap. Det skänker bara en falsk känsla av trygghet. Bättre att testa och isolera smittade.

Varför vill du att smittade ska gå omkring bland folk?
Citera
2020-07-03, 16:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
wow. Ledarskapets ABC!
Nämen, snutten. Är du så ledsen över att alla inte är lika sorgliga som du? Varför tycker du det är så viktigt att anklaga Trump för guvernörernas misstag?
Citera
2020-07-03, 16:04
Medlem
Citat:
Själv tycker jag de som är smittade ska hålla sig hemma, eftersom maskerna inte fungerar, enligt samlad vetenskap. Det skänker bara en falsk känsla av trygghet. Bättre att testa och isolera smittade.

Jag vill gärna läsa mer om "samlad vetenskap". Är mycket väl insatt i att det finns nackdelar och negativa aspekter av maskerna, men att den samlade bilden skulle vara negativ... det var nytt.

Det förutsätter ju att människan till natur inte klarar av ett piss helt enkelt, inte tvätta händerna, inte ta till sig ny information om hygien, hantering av masker osv. Mänskligheten är körd.

Fast iofs, det stämmer nog på amerikanare, de är rätt pantade - det var det du menade va?
Citera
2020-07-03, 16:08
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag vill gärna läsa mer om "samlad vetenskap". Är mycket väl insatt i att det finns nackdelar och negativa aspekter av maskerna, men att den samlade bilden skulle vara negativ... det var nytt.

Det förutsätter ju att människan till natur inte klarar av ett piss helt enkelt, inte tvätta händerna, inte ta till sig ny information om hygien, hantering av masker osv. Mänskligheten är körd.

Fast iofs, det stämmer nog på amerikanare, de är rätt pantade - det var det du menade va?
Jag menar vad jag skrev. TDS-kultens förkärlek att spela dumma och missuppfattat börjar kännas gammalt.

Masker skyddar inte eftersom porstorleken är betydligt - över hundra gånger - större än viruspartiklarna. Detta kan du enkelt ta reda på själv om du inte tror mig eller vill fortsätta spela korkad.

Bär du mask utomhus?
Citera
2020-07-03, 16:20
Medlem
Citat:
Jag menar vad jag skrev. TDS-kultens förkärlek att spela dumma och missuppfattat börjar kännas gammalt.

Masker skyddar inte eftersom porstorleken är betydligt - över hundra gånger - större än viruspartiklarna. Detta kan du enkelt ta reda på själv om du inte tror mig eller vill fortsätta spela korkad.

Bär du mask utomhus?

Så kirurger kan börja operera utan masker då eller hur? Seriöst, var är din källa? Är du debil?
Citera
2020-07-03, 16:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Så kirurger kan börja operera utan masker då eller hur? Seriöst, var är din källa? Är du debil?
Kirurger har numera visit. Det vet vi som inte är debila, men du har missat detta faktum. Du kan enkelt ta reda på storleken på coronavirus och porstorleken på de vanligaste maskerna. Återkom när du så gjort och berätta vad du lärt dig.
Citera
2020-07-03, 16:32
Medlem
Citat:
Kirurger har numera visit. Det vet vi som inte är debila, men du har missat detta faktum. Du kan enkelt ta reda på storleken på coronavirus och porstorleken på de vanligaste maskerna. Återkom när du så gjort och berätta vad du lärt dig.

Kirurger använder munskydd. Du är verkligen debil.
Citera
2020-07-03, 16:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Kirurger använder munskydd. Du är verkligen debil.
Och visir på det. Sluta tramsa nu. Har du kollat porstorleken vs. virusstorleken än eller är det tramsande som gäller?
Citera
2020-07-03, 16:37
Medlem
Citat:

Jag antar att jag förstår att en hel del av de som är smittade inte har hunnit få symtom än och att de rör sig ute.

Smittan sprids i korrelation till hur mycken virusmängd man utsätts för. Så den minskar ju betydligt om man har en ansiktsmask. Och det är viktigt att hålla igång ekonomin så mycket som möjligt och kan man minska smittspridningen går det bättre att få de ekonomiska hjulen att snurra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in