Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Vänta bara, effekterna av några månader lockdown i kombination med en pandemi kommer leda till stora konsekvenser. Bolsonaro har startat ett parti som kallas Bolsonaropartiet, han tyckte presidenten hade för lite makt och nu vill han ha all makt till sig själv.
Såna som du och allehanda virusprofessorer kommer förstås aldrig förstå vad konsekvenserna av stängda gränser och lockdown blir förrän det blir svält och krig.
Därmed är det inte lönt att diskutera, det är bara köra över er som gäller.
Du får självklart tolka mig som du vill,
jag är för öppna gränser och ett internationellt samarbete och internationella affärer,
Sverige som nation lever på det.
De andra länderna har stängt gränserna
mot Sverige för vi har en för hög smittspridning här.
Den höga smittspridningen är en konsekvens av den svenska "coronastrategin".
Den höga smittspridningen påverkar "Sverigebilden" som påverkar vår ekonomi.
Våra grannländer som följde WHOs strategi har redan öppnat gränserna mellan varandra, och sina samhällen:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Och i våra grannländer har betydligt färre både blivit sjuka och avlidna i Covid-19.
Det har länge nu varit tydligt att Sveriges "strategi" är en strategi som leder till att folk dör i högre grad i vårt land än i andra länder i Europa nu såhär sent i pandemin -alla ser det!
Så är att vägra erkänna att man gjort fel och börja göra rätt värt förlorade människoliv och landets ekonomi och landets internationella rykte?
Det fick iallafall jag lära mig i skolan att det är sånt som diktaturer håller på med,
"diktera sanningen".