2020-07-03, 08:01
Medlem
Jeg skjønner ikke hvordan det kan være så vanskelig å knekke alibiet til TH mellom 0910 og 1130 eller når det er de mister oversikten over han.
Det må jo jobbe mange på futurum, og hvis han har sitti på kontoret så må han jo ha drivi med noe, enten it relatert som avgir spor eller møter som kan bekreftes av andre møtedeltakere..
Eller sier han i avhør at han sov på kontoret uten å gjøre noe som helst i dette tidspunktet?
Citera
2020-07-03, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Han ringte igjen til AE kl 11.13:

10.06 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop fra TH. Ikke besvart
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Dette henger rett og slett på greip. Med det ganglaget der kunne TH lett ha vært fanget opp på kameraet hvis han gikk ut av kontoret sitt 10:17.
Citera
2020-07-03, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tror absolutt ikke det er TH som går på den videoen. Det ligner ikke ham, eller hans bygning i det hele tatt. Dessuten gir det ingen mening.

Mann 2 synes jeg vi skal droppe å diskutere. Han er ikke involvert.

Jeg tror derimot at mann 1 som gikk der er involvert i forbrytelsen. At han var på rekognosering, i etterkant av uthenting, for å sjekke forholdene rundt eiendommen. Kan hende var det nødvendig å holde øye med om politi eller pårørende var varslet, før videretransport av AE. Eller han kan ha vært der for å fjerne noe utstyr etter aksjonen. Overvåkningsutstyr?

Politiet synes å være sikre på at hun døde hjemme. Kanskje var det ikke meningen at AE skulle dø under overfallet, men at hun skulle drepes senere. Dette kan ha nødvendiggjort en ekstra tur tilbake til åsstedet for å fikse noe, hvis dødsfallet var uventet.

Jeg tror han gikk den veien han gjorde, fordi det var den smarteste måten å bevege seg inn mot Sloraveien uten å bli lagt spesielt merke til. Bil er mer risikabelt. Mange mennesker passerer Metrosenteret, og man stikker seg ikke ut som gående. I tilfelle han ble sett, så var han komplett maskert.

For meg ser det ut som han bar våpen under jakken, og vi kan anta at han ikke har båret noe som kan spore hans bevegelser elektronisk. Denne gjengen har nok basert seg på lukket samband under aksjonen.

Bilen som ble brukt til uthenting kan ha ventet ved ishallen eller et annet sted i nærområdet.

Det er fortsatt helt umulig å utelukke at mannen på videoen er TH.

Har du sammenlignet ganglag og figur?
Citera
2020-07-03, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det synes mig konstigt att en miljardär inte har larm till sitt hus, som dessutom är beläget med skogen som granne åt ena hållet!
Nog har TH tänkt tanken någon gång - att det kan bli både inbrott och kidnapping?

Ännu mer konstigt att han lämnar dörren öppen när han går till arbetet!
Undrar om de alltid gjort så?
När man bor litet avsides, på "landet", kan det ju hända att en granne bara kliver in,
tagit sig den vanan t ex då någon dörr stått öppen sommartid.

Om AE insisterat på att låsa dörren och skaffa larm, undrar vad TH svarat?

Vidare känns det konstigt att AEH just kvällen före försvinnandet fick erbjudande om nytt larm
av larmentreprenör som har sitt kontor i anknytning till TH:s arbetsplats.

Jag går inte efter hypotesen att TH är skyldig men vill kunna fundera i alla riktningar.
Citera
2020-07-03, 08:41
Medlem
Hei hei godtfolk,
Etter å ha observert her siden november 2018 er det vel greit å komme med noen betraktninger fra min side:

GITT AT det er TH som står bak dette, så må jo status per juli 2020 være omtrent det optimale han kunne håpet på?

a) Han er fremdeles ikke fengslet, og det later til at bevisbildet mot ham er utilstrekkelig.
b) AEH er fremdeles ikke funnet
c) Politiet tror at han er skyldig, for det er som oftest ektemannen som står bak koner som dør/forsvinner uventet
d) "Hele Norge" tror at han er skyldig, for det er som oftest ektemannen som står bak.
e) Han er utestengt fra sitt hjem av polititet som anser det som åsted.
f) Media, menigmann og politipressetalsmenn konkurrerer om å grafse i fortidens grums og spre dette, ondsinnede rykter og teorier om ham i offentligheten.

Passe dritt for ham, men ingen sjans i havet for at saken kunne utviklet seg vesentlig gunstigere for ham, dersom det er han som har gjort det. Det er han smart nok til å kunne regne seg frem til før han besluttet seg for hvordan han skulle bli kvitt konemor.

Det fremstår for meg som helt ubegripelig usannsynlig at en smart, utspekulert mann vil velge en ramme rundt det å bli kvitt sin kone som gir et så bedritent best-case-scenario.

Det var åpenbart at politiet kom til å sette store ressurser på saken fra dag 1, han kontaktet jo selv politiet kjapt som bare det, og med kombinasjonen milliardær - bortføring - løsepenger/kryptovaluta - organisert kriminalitet tilsynelatende med stor kapasitet var det gitt at politiet var nødt til å gi saken førsteprioritet, med bistand også utenlandsfra.

Planen må ha innebåret at AEH ikke skulle bli funnet, og dermed at han i beste fall håpet at politiet etter en tid ville gi opp saken. Det var åpenbart at media ville komme på banen før det skjedde, og det er opplagt at en sak med alle disse ingrediensene ville prege nyhetsbildet i både inn- og utland. Slike saker glemmes heller ikke før de får en slags oppklaring.

Det beste han videre kunne håpe på var at planen hans var så vanntett at verken politiressurser, media, tips, dusører eller noen ting skulle bidra til å sette ham i saksa. I seg selv ville det vært en bragd av dimensjoner. Som belønning ville han da få, etter saken dør ut etter en del år og han selv er oppi 70-årene, et liv der alle tror han er en dritt som har drept kona si. I tillegg til at han da ville vært kvitt kona si da, naturligvis, som må ha vært en ganske viktig drivkraft for ham.

Nei, fra mitt ståsted virker det helt fjernt at en ressurssterk, erfaren mann ville valgt et slikt scenario.

J*mtland derimot tok en mer rasjonell approach: ringe politiet, melde savnet men avdramatisere, trolig stukket av. Tiden gikk og jobbet for ham for hver dag som gikk. Dessverre var dét drapet gjort i affekt, og da blir det litt mer grisete og til slutt umulig å kamuflere. Om TH står bak burde han ringt meg på forhånd, for jeg tror jeg ganske greit kunne kommet på en håndfull andre måter å bli kvitt konemor på, som ville gitt litt lystigere fremtidsutsikter enn det plottet mange mener han har valgt seg….men selvfølgelig kan man jo ikke innvolvere andre når man planlegge å bli kvitt sin hustru..eh, hmmm, ja tja, der kom det visst enda et argument som tilsier at TH lite trolig står bak.

Om dere lurte: Jeg tror ikke han står bak.
Men hei, hva vet jeg?

PS
Mitt kloke hode åpner opp for ett scenario som også innvolverer TH. Det forutsetter at han ikke er alene om å ha et sterkt motiv for å bli kvitt AEH. Dette har involvert flere gm og penger alene er ikke tilstrekkelig motiv for at th skal tørre å innvolvere andre. Det må være et motiv der AEH har blitt sett på som en trussel mot noe flere hadde store interesser i. Ser ikke på dette som veldig sannsynlig.

PS2
Jeg tror dette handler om hevn, evt utpressing, men synes mest dette minner om en optimal hevngjerning. Skikkelig "du f@cker ikke med oss hilsen noen som har ressursene"
Citera
2020-07-03, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det synes mig konstigt att en miljardär inte har larm till sitt hus, som dessutom är beläget med skogen som granne åt ena hållet!
Nog har TH tänkt tanken någon gång - att det kan bli både inbrott och kidnapping?

Ännu mer konstigt att han lämnar dörren öppen när han går till arbetet!
Undrar om de alltid gjort så?
När man bor litet avsides, på "landet", kan det ju hända att en granne bara kliver in,
tagit sig den vanan t ex då någon dörr stått öppen sommartid.

Om AE insisterat på att låsa dörren och skaffa larm, undrar vad TH svarat?

I den kidnappingssaken de (TH + AEH) var involvert i for noen år siden så mener jeg å huske at det stod at døren alltid stod ulåst. Det var sånn kidnappingsofferet kom seg inn i huset. Så noe rart at man i etterkant ikke låser dører og har en fungerende alarm i huset..
Citera
2020-07-03, 09:04
Medlem
Dette med at telefonen til AEH er lagt igjen på feil side av bordet kan være interessant.

TH har alibi med tanke på at han ringer opp fra sin mobil på Futurum. Om han har funnet en måte å fake samtalen på slik at han er i huset, vil jeg tro han er så rutinepreget at han hadde lagt telefonen på "rett" side av bordet. Han har ingen grunn til å legge på feil side og så poengtere det i ettertid at han la merke til at den lå på den andre siden av bordet.

Et alternativ er at telefonen lå på "rett" side av bordet da GM kom inn for å ta AEH. Underveis i ugjerningen mens GM er i huset ringer blant andre elektrikeren og TH. GM kan da ha gått bort til bordet med mobilen på, løftet på telefonen for å se hvem som ringte og lagt tilbake på "feil" side eller i mellomtiden tatt den med. Når GM ser TH ringer, kan GM ha fått panikk og måtte skynte seg å bli ferdig siden TH kunne blitt mistenksom da han ikke fikk svar og kommet hjem etter 8-10 minutter.

Det andre alternativet er at AEH hadde mobilen på seg eller på en annen plass. Da GM skulle dra visste han, enten med bakgrunn i at GM kjente AEH eller har fått instruksjoner, at telefonen skulle ligge på bordet men ikke nøyaktig hvor.

Når det kommer til bevegelser med telefon høres det ut som det er helseappen til Apple for eksempel. Den tar ut skritt, distanse og etasjer. Om man har detaljene kan man se hvordan AEH har bevegd seg hele den morgenen opp og ned trapper og eventuelt på en gåtur med hunden.
Citera
2020-07-03, 09:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
De fleste ekteskapsdrap skjer jo nettopp ved skilsmisse.

Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jada, men de begås i affekt.

De er ikke planlagt et halvt år i forveien.

Og de begås ikke sammen medhjelpere.

Og de som er planlagt begås av trangsynte eller «enkle» mennesker, som opplever at selvbildet og identiteten deres forvitrer når hun forlater ham.

Kanskje TH er en sånn, men til tross for at jeg har fulgt med på fantasifull og nitidig ryktespredning i denne tråden i et par måneder nå, tror jeg fremdeles ikke at TH er en sånn person.

Mange flere burde bruke energien og fantasien på å finne frem til amatørkidnappere med kryptokompetanse. som ikke skjønte hvordan man går frem for å sikre seg løsepenger.

Spiler ingen rolle om det var affekt eller planlagt. De fleste ekteskapsdrap skjer fortsatt pg.a skilsmisse. Har du forresten noe statistikk å henvise til når det gjelder affekt? Kan du deffinere affekt?
Og hva er det som gjør at man kan si at dette er planlagt? Opprettelsen av kryptokonto? Er det noe mer enn det? Hvorfor stoler du på politiet her om at de mener at drapet er planlagt 6 mnd i forveien uten at du vet hvorfor de mener det? Er det fordi at det da kanskje passer med at det ikke er TH som er GM? For ellers påstår du jo at politiet har fått tunnelsyn og ikke er til å stole på. Du, Havhest og Akershus. Men når det gjelder at det er planlagt 6 mnd i forveien, så er plutselig politiet til å stole på.
Og kankje du kan forklare hvorfor du mener at politiet har fått tunnelsyn?
Jeg prøvde å spørre z-z-z om dette, men det hadde hun ikke lyst til å svare på, enda jeg spurte to ganger.
Når det gjelder drapet, så tror jeg at TH står bak, enten med egne hender eller at han har leid inn noen, evt at familien har hjulpet han å dekke over drapet. Vil gå så langt som å si at jeg tror familien er her også og forsøker å dekke over. Men til ingen nytte. Folk er ikke dumme.
Her er noen av indisiene for at TH står bak:
# Anne ville skilles og hadde gjemt et skilsmissepapir.
# TH nekter for at de ville skilles.
# TH vil ikke skrive under på avhør.
# TH har slettet 2 utgående samtaler fra sin logg.
# THs dagbøker er borte.
# TH nekter å delta i flere avhør, det samme gjør barna
# Politiet har funnet THs blod som de mener har tilknytning til drap

Akershus mener at skilsmissepapirene ikke har vært gjemt, at TH visste om disse, men da hadde han ikke nektet på at de hadde diskutert skilsmisse.
En rekke sånne småting nå, og listen blir bare lengre og lengre.
Kan ikke lengre kalle det for fantasi.
Senast redigerad av Orderud. 2020-07-03 kl. 09:13.
Citera
2020-07-03, 09:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Nå har jeg søkt hele nettet for å se om jeg kan finne en video med BB men jeg fant ikke noe, er det noen google eksperter her som klarer å finne det ?
Det burde vel finnes noe så lenge BB har vært aktiv både i politikken og som advokat.
Kanske det var BB:s bil som blev repad. Han skulle inte prata om äktenskapsförordet.
Citera
2020-07-03, 09:24
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, det kan nå ihvertfall ikke være kidnappere som oppholder seg i Sloraveien og går omkring med mobiltelefonen til AEH i femtién minutter. Frem til 10:07. Fra siste livstegn-samtalen 09:14 - 09:16, og frem til 10:07.

Dette er et mysterium. Hvordan dette har skjedd.
10:07 var det inte då TH ringde till mobilen hennes.
Sorry såg ni hade diskuterat det.
Senast redigerad av TaxenSixten 2020-07-03 kl. 10:12.
Citera
2020-07-03, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bankran
Hei hei godtfolk,
Etter å ha observert her siden november 2018 er det vel greit å komme med noen betraktninger fra min side:

GITT AT det er TH som står bak dette, så må jo status per juli 2020 være omtrent det optimale han kunne håpet på?

a) Han er fremdeles ikke fengslet, og det later til at bevisbildet mot ham er utilstrekkelig.
b) AEH er fremdeles ikke funnet
c) Politiet tror at han er skyldig, for det er som oftest ektemannen som står bak koner som dør/forsvinner uventet
d) "Hele Norge" tror at han er skyldig, for det er som oftest ektemannen som står bak.
e) Han er utestengt fra sitt hjem av polititet som anser det som åsted.
f) Media, menigmann og politipressetalsmenn konkurrerer om å grafse i fortidens grums og spre dette, ondsinnede rykter og teorier om ham i offentligheten.

Passe dritt for ham, men ingen sjans i havet for at saken kunne utviklet seg vesentlig gunstigere for ham, dersom det er han som har gjort det. Det er han smart nok til å kunne regne seg frem til før han besluttet seg for hvordan han skulle bli kvitt konemor.

Det fremstår for meg som helt ubegripelig usannsynlig at en smart, utspekulert mann vil velge en ramme rundt det å bli kvitt sin kone som gir et så bedritent best-case-scenario.

Det var åpenbart at politiet kom til å sette store ressurser på saken fra dag 1, han kontaktet jo selv politiet kjapt som bare det, og med kombinasjonen milliardær - bortføring - løsepenger/kryptovaluta - organisert kriminalitet tilsynelatende med stor kapasitet var det gitt at politiet var nødt til å gi saken førsteprioritet, med bistand også utenlandsfra.

Planen må ha innebåret at AEH ikke skulle bli funnet, og dermed at han i beste fall håpet at politiet etter en tid ville gi opp saken. Det var åpenbart at media ville komme på banen før det skjedde, og det er opplagt at en sak med alle disse ingrediensene ville prege nyhetsbildet i både inn- og utland. Slike saker glemmes heller ikke før de får en slags oppklaring.

Det beste han videre kunne håpe på var at planen hans var så vanntett at verken politiressurser, media, tips, dusører eller noen ting skulle bidra til å sette ham i saksa. I seg selv ville det vært en bragd av dimensjoner. Som belønning ville han da få, etter saken dør ut etter en del år og han selv er oppi 70-årene, et liv der alle tror han er en dritt som har drept kona si. I tillegg til at han da ville vært kvitt kona si da, naturligvis, som må ha vært en ganske viktig drivkraft for ham.

Nei, fra mitt ståsted virker det helt fjernt at en ressurssterk, erfaren mann ville valgt et slikt scenario.

J*mtland derimot tok en mer rasjonell approach: ringe politiet, melde savnet men avdramatisere, trolig stukket av. Tiden gikk og jobbet for ham for hver dag som gikk. Dessverre var dét drapet gjort i affekt, og da blir det litt mer grisete og til slutt umulig å kamuflere. Om TH står bak burde han ringt meg på forhånd, for jeg tror jeg ganske greit kunne kommet på en håndfull andre måter å bli kvitt konemor på, som ville gitt litt lystigere fremtidsutsikter enn det plottet mange mener han har valgt seg….men selvfølgelig kan man jo ikke innvolvere andre når man planlegge å bli kvitt sin hustru..eh, hmmm, ja tja, der kom det visst enda et argument som tilsier at TH lite trolig står bak.

Om dere lurte: Jeg tror ikke han står bak.
Men hei, hva vet jeg?

PS
Mitt kloke hode åpner opp for ett scenario som også innvolverer TH. Det forutsetter at han ikke er alene om å ha et sterkt motiv for å bli kvitt AEH. Dette har involvert flere gm og penger alene er ikke tilstrekkelig motiv for at th skal tørre å innvolvere andre. Det må være et motiv der AEH har blitt sett på som en trussel mot noe flere hadde store interesser i. Ser ikke på dette som veldig sannsynlig.

PS2
Jeg tror dette handler om hevn, evt utpressing, men synes mest dette minner om en optimal hevngjerning. Skikkelig "du f@cker ikke med oss hilsen noen som har ressursene"

Dette innlegget har jeg ventet på...
Synd du har ventet så lenge med å skrive. Men jeg tror du tar feil mtp på TH. Selv om man er smart i forretninger, kan man bomme totalt på det menneskelige plan. Tanken var jo nettopp å få det til å se ut som om det var en hevn, med villedningsmanøvre i hytt og pine. Vanntett plan som skulle gjøre han til offer. Hybris, en uovervinnelig. Men politiets etterforskning ville det annerledes. Og mange har sett...
Citera
2020-07-03, 09:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Du er inne på noe her.

Øvrige familiemedlemmer må tvinges til å åpne øyene og se realitetene i saken. At TH er involvert. Og at det var et drap. Ikke en kidnapping.

Er advokatene fremdeles stumme. Ingen vil si noe.

Fant denne fra Svein Holden i VG-artikkelen, men tror det er en reprise av en gammel uttalelse.
"Hvis man skal legge dette opptaket til grunn, og at det er Tom Hagen som kjører bilen, så var han ikke til stede i Sloraveien 4 da den kriminelle handlingen mot kona trolig fant sted.

– Tom Hagen var på jobb i dette tidsrommet. For øvrig har jeg ingen kommentarer, sier Hagens forsvarer, advokat Svein Holden, til VG."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/na8lXm/nye-detaljer-anne-elisabeths-mobil-viser-bevegelse-paa-aastedet

Ja jag tror belysningen faller på son o dotter här. På deras försäkranden, och ovilja att vara till lags med att finna sanningen.

Om inte natten o morgonen givit ngt ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in