2020-07-02, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det hadde uansett vært interessant å vite hvem sine biler som ble utsatt for hærverk.

BB sto frem i VG 6. mai, og politiet var på stedet 30. mai. Det kan være en bitteliten indikasjon på at det var hans biler. Men, det trenger ikke å være det.

Mest sannsynlig er det noen som har ripet inn "vær stille" på bilen for at vedkommende skal komme i politiets søkelys. En uvennlig handling. Men kanskje det er noen som vet, eller tror å vite, at bileieren har et spesielt forhold til TH, og kan være en medhjelper.

Takk. Er du helt sikker?

Dengang var det veldig vanskelig å slippe unna verneplikten. Han var en sunn og frisk aktiv skøyteløper, så det er vanskelig å tro at fysiske skavanker skulle føre til fritak fra verneplikten.

Han må ha hatt en grunn. En veldig god grunn. Vet du hvorfor han slapp unna?

Edit

Ser at du har redigert.

Legeerkæring, sier du. Hm. Psykiske problemer av en eller annen art da?

Ja, har dessverre ikke noe mere spesifikt. Men psykisk plage er vanskligere å motbevise enn fysisk. Og legene skriver ofte det man vil at de skal skrive, innenfor rimelighetens grenser da. TH kom jo fra lutfattige kår, og det var nok viktig å fort komme ut i arbeid.
Citera
2020-07-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Kanskje 1.hettemann er BB? At det er skjegget vi ser? Usikker på BB sin høyde.

Se også på dette bildet som viser et stillbilde av BB som antageligvis går fremover: i VG https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2VBV/styreleder-i-tom-hagens-selskap-om-ektepakten-jeg-kunne-ikke-laget-den

Legger mine observasjoner i spoiler, interessant om andre ser det samme som meg uten å se etter det.

For de som ikke liker linker: VG 06.05.20, med overskriften «Styreleder i Tom Hagens selskap om ektepakten: – Jeg kunne ikke laget den»

Interessant, send opplysningene til politiet
Citera
2020-07-02, 21:00
Medlem
TH:s andra dotter tror jag heter H*dd*
Citera
2020-07-02, 21:06
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, har dessverre ikke noe mere spesifikt. Men psykisk plage er vanskligere å motbevise enn fysisk. Og legene skriver ofte det man vil at de skal skrive, innenfor rimelighetens grenser da. TH kom jo fra lutfattige kår, og det var nok viktig å fort komme ut i arbeid.

å militærtjenesten kan jo ha kolidert med ingeniør utdanninga hans og gift hvar han vell muligens også så kan ha hvært veldig forståelig at en lege skrev legeerklæring så han slapp militæret ja...
Citera
2020-07-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Kanskje 1.hettemann er BB? At det er skjegget vi ser? Usikker på BB sin høyde.

Se også på dette bildet som viser et stillbilde av BB som antageligvis går fremover: i VG https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2VBV/styreleder-i-tom-hagens-selskap-om-ektepakten-jeg-kunne-ikke-laget-den

Legger mine observasjoner i spoiler, interessant om andre ser det samme som meg uten å se etter det.

For de som ikke liker linker: VG 06.05.20, med overskriften «Styreleder i Tom Hagens selskap om ektepakten: – Jeg kunne ikke laget den»

Er det noen som er dyktige med videoer ? Kan noen zoome inn videoen av den etterlyste på torgplassen ved 033 og forstørre opp ventre hand for å se om han krummer pekefingeren som BB på bildet fra VG, det ser ut som han gjør det.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2VBV/styreleder-i-tom-hagens-selskap-om-ektepakten-jeg-kunne-ikke-laget-den
Senast redigerad av Gassa 2020-07-02 kl. 21:17.
Citera
2020-07-02, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
å militærtjenesten kan jo ha kolidert med ingeniør utdanninga hans og gift hvar han vell muligens også så kan ha hvært veldig forståelig at en lege skrev legeerklæring så han slapp militæret ja...

Ja, de var jo gift i veldig ung alder, og han trengte penger, så det passet vel dårlig med millitærtjeneste.
Citera
2020-07-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Enig i det generelt. Men hos meg skurrer det når hans mor er sannsynligvis drept på grusomt vis, og han ikke fjerner blandt annet en skrekkfilm med mord som tema (Zelda). Blandt andre ting. Jeg får også inntrykk av forherligelse av vold, men jeg er kanskje overfølsom. Han er forresten sannsynligvis her inne, uansett hvilke råd de har fått.

Jeg leste den lange hovedteorien til Legokatt her inne og la merke til at TH tidlogere ble kalt for Rudolf på grunn av den røde nesen. På Face så har TEH et bilde med Rudolf med geviret fullt av blod.
Citera
2020-07-02, 21:20
Medlem
Citat:

Tja. TH sier at han finansierte ingeniør-studiene ved å selge juletrær i Oslo.

Usikker på hva slags sosiale hensyn Forsvaret tok på den tiden. TH hadde flyttet til Gjøvik. Vekk fra barndomshjemmet og familien. Om han da ikke hadde et slags forsørgeransvar og oppdragelsesansvar overfor yngre søsken.

Så, det er uklart hva det var, men han avtjente ikke verneplikt, av medisinske årsaker. Ja ja. Kanskje det var det han ønsket selv.

Det kunne jo ha blitt uutholdelig tungt, å reise fra AEH også. Det kunne jo ha skjedd hva som helst med henne, om hun, vakre jenta skulle ha gått omkring og kanskje blitt funnet av en annen mann, mens TH svettet og sleit og gikk på seg gnagsår for å tjene konge og fedreland.
Citera
2020-07-02, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tja. TH sier at han finansierte ingeniør-studiene ved å selge juletrær i Oslo.

Usikker på hva slags sosiale hensyn Forsvaret tok på den tiden. TH hadde flyttet til Gjøvik. Vekk fra barndomshjemmet og familien. Om han da ikke hadde et slags forsørgeransvar og oppdragelsesansvar overfor yngre søsken.

Så, det er uklart hva det var, men han avtjente ikke verneplikt, av medisinske årsaker. Ja ja. Kanskje det var det han ønsket selv.

Det kunne jo ha blitt uutholdelig tungt, å reise fra AEH også. Det kunne jo ha skjedd hva som helst med henne, om hun, vakre jenta skulle ha gått omkring og kanskje blitt funnet av en annen mann, mens TH svettet og sleit og gikk på seg gnagsår for å tjene konge og fedreland.

Ja, det var vel nok av juletrær å ta av der han kom ifra skulle man tro.
Tror ikke at de tar noen sosiale hensyn. Men man har jo noe som heter sivil tjeneste, altså at man kan jobbe på en vanlig arbeidsplass, uten lønn, i 1,5 år, istedetfor førstegangstjeneste som er et år. Man får jo da et mere vanlig familieliv utenom tjenesten. Usikker på om det var slik den gang med såkalt sivil tjeneste. Mulig han hadde et forsørgeransvar. De var jo mange søsken. Og så hadde han jo AE også.
Citera
2020-07-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Disse vitnene påstår at det er det de har sett, men vi har ikke noen dekning for å vite at
observasjonene deres stemmer. De er såpass sensasjonelle at dersom det var hold i dem, ville
politiet benyttet seg av dem. Det later det til at de ikke har gjort.

Jeg mener det ikke er usannsynlig at vi står overfor følgende fenomen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

Men om man vill lösa ett fall måste man beakta alla observationer som vittnen säger att de gjort - och tips.
Något av dem stämmer säkert, alla spår kan inte vara blindspår?
Måste ju logiskt sett finnas flera relevanta iakttagelser också, även om de verkar "för bra för
att man ska våga tro på dem".
Citera
2020-07-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Jeg leste den lange hovedteorien til Legokatt her inne og la merke til at TH tidlogere ble kalt for Rudolf på grunn av den røde nesen. På Face så har TEH et bilde med Rudolf med geviret fullt av blod.
Ja, hun la ut en festlig novelle på spoiler 14:12 i dag etter at hennes innlegg ble fjernet, for de som har gått glipp av den. Morsomste jeg har lest på lenge! Apropo teorien ang frivillig forsvinning er hennes rett til å forfekte, men er ikke enig av mange grunner. Ang TH kan det være han bare har en vanlig hudsykdom. https://www.nrk.no/livsstil/--mange-er-rammet-uten-a-vite-det-1.11612989
Spes med den mobbingen og FB bildet ja, godt poeng! Han har litt av en påske og julehilsen🙈 Ikke akkurat en profil å ha hvis man er på jobbsøk, men det var han jo ikke... Han er visst fredet, så jeg har lagt den ballen død...
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-07-02 kl. 21:57.
Citera
2020-07-02, 21:54
Medlem
Citat:
De fleste ekteskapsdrap skjer jo nettopp ved skilsmisse.

Jada, men de begås i affekt.

De er ikke planlagt et halvt år i forveien.

Og de begås ikke sammen medhjelpere.

Og de som er planlagt begås av trangsynte eller «enkle» mennesker, som opplever at selvbildet og identiteten deres forvitrer når hun forlater ham.

Kanskje TH er en sånn, men til tross for at jeg har fulgt med på fantasifull og nitidig ryktespredning i denne tråden i et par måneder nå, tror jeg fremdeles ikke at TH er en sånn person.

Mange flere burde bruke energien og fantasien på å finne frem til amatørkidnappere med kryptokompetanse. som ikke skjønte hvordan man går frem for å sikre seg løsepenger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in