2020-07-03, 07:18
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
En halvmesyr av vad? Hade det varit bättre, enligt dig, att helt ignorera viruset eftersom vi då inte hade kört en "halvmesyr"?

Klart bäst att stoppa viruset helt direkt såklart. Halvmesyr för Tengele då han offrat drygt 5000 hittills för flockimmunitet utan att vara i närheten.
Citera
2020-07-03, 07:24
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är inte alls säkert att Rinkeby har fler smittade än Östermalm. Det enda man vet är att de har fler döda, men det kan ha andra orsaker.

Fler testat positiva, fler döda i Rinkeby än i Östermalm.

Du får nog ha lite mer substans om du påstår att Rinkeby inte är hårdare drabbat än Östermalm?
Citera
2020-07-03, 07:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
En helt menlös jämförelse.

Som att strunta i en liten cancertillväxt för att kompisen har en större cancertillväxt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Om någon jämförelse är menlös, eller meningslös, så är det din cancerjämförelse. Länder som lyckats pressa ner smittan har större möjligheter att angripa nya smittor än länder som Sverige som i princip låtit viruset härja fritt. Har du missat senaste dagarnas rapportering om bristande testkapacitet fast regeringen lovat att alla får testa sig, eller att sjukvården inte klarar av att smittspåra för att det finns så mycket smitta. Patienterna får spåra själva.

Länder som tryckt ner smittan har kapacitet att testa, spåra och isolera, och det är vad de gör. De sitter inte på händerna.
Glöm inte att deras vårdapparat är intakt och inga backloggar.

Och när det gäller smittläget sitter man fortfarande och killgissar då vi inte har en susning om smittläget p.g.a. ofullständig allmän testning. Nu ska man ta betalt för antikroppstestning dessutom. Fortfarande kommer våra utsatta områden att vara blind-spots med den approachen.

Citat:
Det är inte alls säkert att Rinkeby har fler smittade än Östermalm. Det enda man vet är att de har fler döda, men det kan ha andra orsaker.
Men för f*n, försök håll en viss nivå!
Citera
2020-07-03, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Om någon jämförelse är menlös, eller meningslös, så är det din cancerjämförelse. Länder som lyckats pressa ner smittan har större möjligheter att angripa nya smittor än länder som Sverige som i princip låtit viruset härja fritt. Har du missat senaste dagarnas rapportering om bristande testkapacitet fast regeringen lovat att alla får testa sig, eller att sjukvården inte klarar av att smittspåra för att det finns så mycket smitta. Patienterna får spåra själva.

Länder som tryckt ner smittan har kapacitet att testa, spåra och isolera, och det är vad de gör. De sitter inte på händerna.
Nej, den är högst intressant, eftersom alla cancer börjar från ett litet frö, och växer.

Det är mer intressant med en fördubbling av antalet fall i ett land med en eventuell pandemi framför sig, än statusen i ett land som till största del redan lagt det bakom sig.

Det är ju ni som drivit på i månader för att man ska testa alla. FHM har sagt hela tiden att det är del fas, men fick till sist ge efter. Skydd er själva att det inte fungerar, och vården går på knäna.
Citera
2020-07-03, 07:30
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckerKing
Sverige: 536 döda per 1M invånare. Norge: 46.

Ändå får jag i propagandamedia SVT som jag parallellt lyssnar på bara höra talas om USA och Trump. Vad Trump säger och gör ältas hela tiden. Men vad gör Stefan Löfven, semetsrar?

Sverige har fler döda per capita än USA. Antalet smittade styr man genom antalet tester så det är inget kvitto på någonting alls.
Citera
2020-07-03, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Kan du komma med något mer konstruktivt? Visa hur jag har fel?

Det räcker med att du påstod att det fanns stater som inte haft någon smitta alls. Lika troligt som om du har ett Nobelpris hemma i hyllan.
Citera
2020-07-03, 07:31
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Haha, kul att bli kallad alarmist. FYI, var jag gravt ironisk eftersom jag tillhör skaran som är förnekare eftersom jag inte hugger på varje länk från Thailand medical eller vill arkebusera Tegnell.

Men eftersom sanningen i tråden är att Sverige misslyckats och alla andra lyckats så var det jag skrev helt i trådens anda.

Sorry missade ironin.
Citera
2020-07-03, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Fler testat positiva, fler döda i Rinkeby än i Östermalm.

Du får nog ha lite mer substans om du påstår att Rinkeby inte är hårdare drabbat än Östermalm?
Jag påstår ingenting. Jag säger att det är fullt möjligt. Antikroppstesten hittar inte alla. Att Östermalm har bättre immunförsvar än Rinkeby är ingen nyhet.
Citera
2020-07-03, 07:35
Medlem
arbetets avatar
Det går bra nu:

Coronatester blandades ihop
Patienter som covidtestats vid fyra vårdcentraler i Partille, Herrestad, Bengtsfors och Dals-Ed i Västra Götaland har fått sina provsvar sammanblandade, rapporterar TTELA.

QR-koderna på provrören har blandats ihop med remisser på Sahlgrenska Universitetssjukhuset.

Det rör sig om totalt 70 personer, som nu uppmanas att ta om sina prover. Samtliga hade milda symptom, men nio av de testade visade sig vara smittade med det nya coronaviruset.

– Det är så klart väldigt olyckligt. I värsta fall kan det ju innebära att nio personer har haft en pågående covid-infektion, men har fått ett negativt provsvar, säger Lars Palmqvist, verksamhetschef för klinisk mikrobiologi vid Sahlgrenska Universitetssjukhuset, till tidningen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/coronatester-blandades-ihop
Citera
2020-07-03, 07:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag påstår ingenting. Jag säger att det är fullt möjligt. Antikroppstesten hittar inte alla. Att Östermalm har bättre immunförsvar än Rinkeby är ingen nyhet.
Man har knappt hittat några smittade på Östermalm och ute i Djursholm.
Citera
2020-07-03, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man har knappt hittat några smittade på Östermalm och ute i Djursholm.

Källa på det!
Alla siffror jag sett pekar på att det är ganska många på Östermalm.. inte lika många som Rinkeby, men fortfarande många.
Citera
2020-07-03, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nu är ju CDC mycket mer transparenta än FHM så litar mer på dem än FHM...

Sen påminner vår regering rätt mycket om Trump när det gäller epidemin.

Tror du de är lika transparenta ang hur de räknar döda också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in