Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
Nettopp! Dette siste nagler TH til saken enda mer etter min mening. Ingen tvil om at hendelsene 1007 har sammenheng, og er en del av stagingen.
Som jeg tidligere var inne på, som andre også nevnte her, er disse to anropene 1006 og 1007 trolig en kode for at «alt går etter planen, du kan legge fra deg telefonen og forlate huset». AE ligger død i bilen, som blir kjørt fra stedet.
Det tror jeg var grunnen til at de ble slettet, fordi de ikke inngikk i «bekymringsplanen» til TH.
Jeg tror fortsatt noe skjedde 0906 i sammenheng med den ryggende bilen og avbrutt telefon, og at bevegelsene til telefonen er med på alibi-plottet. Kan de ha avtalt at GM skal være i huset i 1 time etter ankomst?
Gårdsplassen er ganske skjermet. Det ble kanskje vurdert slik at en bil som ankommer, og blir en stund, før den reiser, er mindre mistenkelig enn bil som slår til raskt? Ref. det at de hadde hatt mye håndtverkere der kort tid før forsvinningen.
Avtalen kan f.eks også ha vært at signalet med telefonene var til TH, altså at når han ringer etter 10, under påskudd av at de har avtalt å ringes om eventuell hyttetur senere på dagen, og hvis AEH ikke svarer, så har alt gått etter planen.
Og når telefonen ringer så legger GM i huset telefonen på det bordet de har blitt instruert i å legge telefonen på, men så legger de den på feil side av bordet....
Men TH har jo allerede påstått at de hadde denne avtalen om å ringes, så hvorfor anropene 10.06 og 10.07 er slettet da ser jeg ikke behovet for. Han har jo allerede en forklaring på det.
Jeg venter spent på flere detaljer, egentlig.