2020-07-02, 21:41
Medlem
gloffgloffs avatar
Erfarenheter från IVA läkaren,

han verkar också spåra in mot D-vitamin

ICU Doctor: Top 10 Things I learned Treating Coronavirus Patients | COVID-19
https://www.youtube.com/watch?v=w-NZeaEKRng
Citera
2020-07-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Om ett vaccin kommer så är Sverige längst ner på listan att få doser till sin befolkning. Naturligtvis kommer viktiga personer att vaccineras säkerligen ett år innan den svenska befolkning får tillgång till att ympas.

Jag har beställt av Astras nu. Hoppas fas 3 faller väl ut.. Kinas kommer jag aldrig ha i närheten av min kropp..
Ni sossar får vänta tills Svetsarn fått tummen ur..
Citera
2020-07-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nja, 5 juni ska Tegnell ha kommenterat WHO:s rekommendation enligt följande:

Detta i analogi med vad WHO-chefen säger:

https://www.vk.se/2020-06-05/tegnell-munskydd-passar-inte-i-coronastrategi-2

mask ska ju vara ett komplement till social distansering, speciellt i miljöer som är trånga såsom kommunaltrafik. Tegnell anser ju att även i trånga utrymmen som affärer och tunnelbana behövs inte mask. I Sverige rekommenderas ju nu endast 1 m avstånd i restauranger, det är ju tom emot FHMs tidigare riktlinjer på 2 meter.

Nu är det ju välkänt att USAs regering ljög öppet om att mask inte skyddar så att folk inte skulle bunkra masker så sjukvården inte skulle ha tillräckligt.
https://thehill.com/changing-america/well-being/prevention-cures/502890-fauci-why-the-public-wasnt-told-to-wear-masks

Det är exakt samma sak som hänt i Sverige, FHM och regeringen har avsiktligt ljugit för Sveriges befolkning (och därför utsatt dem för risk) för att Sverige inte hade ett beredskapslager för sjukvården.
Senast redigerad av Jettz 2020-07-02 kl. 21:46.
Citera
2020-07-02, 21:46
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Nja, 5 juni ska Tegnell ha kommenterat WHO:s rekommendation enligt följande:

Detta i analogi med vad WHO-chefen säger:

https://www.vk.se/2020-06-05/tegnell-munskydd-passar-inte-i-coronastrategi-2

Tengele begriper ju inte att Corona sprids asymptomatisk/presymptomatiskt så därför tycker han inte masker är nåt att rekommendera

"– I Sverige har vi strategin att är du sjuk så ska du hålla dig hemma, i stället för att röra sig med munskydd, säger Anders Tegnell."
Citera
2020-07-02, 21:51
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Är ju inte värre i USA än i Sverige. Delar du 600 dödsoffer i USA med 30 så motsvarar det 20 döda i Sverige.

Tusen smittade i Sverige motsvarar 30000 smittade i USA. Då USA testar mer så är det naturligt vi ligger lite lägre i officiella fall per invånare.

Men visst kan USA accelerera pga BLM, massmöten och att folk partajar friskt på barer mm.

Skämtar du?
USA är en fars där hälften av befolkningen dricker rengöringsmedel och den andra halvan tror att de är skyddade av gud. De får inte åka till grekland men det får vi, de får inte ens vara här i pestsvea. USA är på kollapsnivå.
Citera
2020-07-02, 21:52
Medlem
Citat:
Planerade vad?

Giesecke sade i intervjun att de var överens om att bara använda åtgärder som var evidensbaserade, vilket inte nedstängning var.

De var överens om att inte stänga ner landet, men de var inte överens om att välja bort äldreomsorgen som du påstår.

Nu finns det ju gott om evidens (och sedan fler månader bak) att t.ex våra grannländer har betydligt mindre smitta och dödsfall för att de stängde ner. Denna evidens verkar dock inte vara något regeringen eller FHM är intresserade av.
Citera
2020-07-02, 21:53
Medlem
Citat:
Är ju inte värre i USA än i Sverige. Delar du 600 dödsoffer i USA med 30 så motsvarar det 20 döda i Sverige.

Tusen smittade i Sverige motsvarar 30000 smittade i USA. Då USA testar mer så är det naturligt vi ligger lite lägre i officiella fall per invånare.

Men visst kan USA accelerera pga BLM, massmöten och att folk partajar friskt på barer mm.

Ska jag vara helt ärlig så tror jag lika mycket på USAs siffror som på kinas..
Det är valår och dom har en snubbe som heter Donald som president..
Citera
2020-07-02, 21:57
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Skämtar du?
USA är en fars där hälften av befolkningen dricker rengöringsmedel och den andra halvan tror att de är skyddade av gud. De får inte åka till grekland men det får vi, de får inte ens vara här i pestsvea. USA är på kollapsnivå.

USA har lägre dödstal än Sverige.

Fler i USA förstår vikten av munskydd än i Sverige tex.

CDC o Fauci är bra mycket bättre o mer transparenta än FHM o Tengele

USA satsar på vaccin som Exit strategi.

Vi får inte åka till Grekland så Sverige har liknande pest status som USA
Citera
2020-07-02, 21:57
Medlem
gloffgloffs avatar
Guardian News,

byt ut Trump mot Tegnell,

Why is coronavirus still surging in the US?
https://www.youtube.com/watch?v=wT-xHitYFN8
Citera
2020-07-02, 21:58
Medlem
Intressant att nu även Per Follin går ut och pratar om att det råder partiell immunitet i Stockholm som hjälper regionen. Han, likt alla som inte bor under en sten och är hemmahörandes i Stockholm, har även noterat att inte en käft ger blanka fan i FHMs rekommendationer i huvudstaden längre. Och har inte gjort så på riktigt länge.
Citera
2020-07-02, 21:59
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ska jag vara helt ärlig så tror jag lika mycket på USAs siffror som på kinas..
Det är valår och dom har en snubbe som heter Donald som president..

Nu är ju CDC mycket mer transparenta än FHM så litar mer på dem än FHM...

Sen påminner vår regering rätt mycket om Trump när det gäller epidemin.
Citera
2020-07-02, 22:00
Medlem
Citat:
USA har lägre dödstal än Sverige.

Fler i USA förstår vikten av munskydd än i Sverige tex.

CDC o Fauci är bra mycket bättre o mer transparenta än FHM o Tengele

USA satsar på vaccin som Exit strategi.

Vi får inte åka till Grekland så Sverige har liknande pest status som USA
Japp. Precis. Men om jag skall vara ärlig så skulle jag nog ändå vara lite rädd att bo i USA även om dom har bättre strategi än Sverige. Känns som om folket tar det ändå på fullt allvar heller. Läste om att dom hade coronaparties i USA där folk som är smittade festar och den som blir infekterad i festen får betalt eller liknande sjukt. Sedan är även munskydd politiskt där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in