Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-07-02, 18:25
Medlem
lemonzhellos avatar
Har stora plåsterbitar till vänster om tangentbordet på mina bärbara datorer för att inte repa dinkorna i onödan, det är väl standard.

Badar bara med vissa utvalda klockor, samt tar alltid av mig dagens klocka i samband med mek i garaget eller exempelvis stenarbeten ute.

Onödigt att utmana ödet.

På semester tar jag alltid med mig en klocka som jag inte känner att jag behöver vara rädd om, även om prislappen är hög.

Samlar på vintageur, och använder de flesta av dem.
Citera
2020-07-02, 18:54
Medlem
Måste erkänna att jag tar av min submariner när jag badar, duschar, gymmar och svingar golfklubbor. Men egentligen så behövs det ju inte.
Citera
2020-07-02, 19:00
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Har en Casio som jag köpte begagnad för 100 kr. Brukar dyka med den.
Citera
2020-07-02, 19:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Har stora plåsterbitar till vänster om tangentbordet på mina bärbara datorer för att inte repa dinkorna i onödan, det är väl standard.

Badar bara med vissa utvalda klockor, samt tar alltid av mig dagens klocka i samband med mek i garaget eller exempelvis stenarbeten ute.

Onödigt att utmana ödet.

På semester tar jag alltid med mig en klocka som jag inte känner att jag behöver vara rädd om, även om prislappen är hög.

Samlar på vintageur, och använder de flesta av dem.

Detta inlägget skulle precis jag skriva i stort sett. Jag har en billigare klocka på armen som är gjord för att vistas i vatten när jag är ute och badar eller bastar osv. Till vardags så använder jag mina vintage klockor oftast. Men jag anser också att om man nu köper klockor som är så dyra så kan man väl lika gärna använda dem, om det nu inte är så att man investerar i klockorna för framtida vinst.
Citera
2020-07-02, 19:37
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Måste erkänna att jag tar av min submariner när jag badar, duschar, gymmar och svingar golfklubbor. Men egentligen så behövs det ju inte.

Det är faktiskt lika bra att göra det ... för dels så kommer armbandet osv var blött en stund efter man är klar och ombytt. och speciellt kronan där håller en klocka inte tätt för evigt.

dedikerade dykarklockor är såklart en grej men, fancyklockor är ju bara onödigt
Citera
2020-07-02, 19:44
Medlem
U-235s avatar
Idag tog jag med mig en Breitling ut på en simtur i östersjön.

https://pasteboard.co/JfOLUaq.jpg
Citera
2020-07-02, 19:45
Medlem
U-235s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickmanRevolution
Har en Casio som jag köpte begagnad för 100 kr. Brukar dyka med den.
Är det en f-91w? AKA the terrorist watch.

I så fall har du mitt approval. Har en sån jag med.
Citera
2020-07-02, 20:22
Medlem
Doubts avatar
Tja, har en smartklocka, den badar jag med. Den klarar det, men även om den inte gör det, shit happens.
Hade jag däremot köpt en klocka för 50k, jag hade mer varit rädd att tappa den än att den går sönder. Hade däremot vägt risken att tappa den mot oron att sitta och glo på mina grejor så ingen stal skiten när jag badade, så jag hade troligen tagit med den. Men och andra sidan hade jag inte köpt en sådan klocka, inte utan att jag lika gärna kunnat springa och köpa en ny utan att det sved i plånboken.
Citera
2020-07-02, 20:26
Medlem
Goosebumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-235
Nu pratar jag inte 5000kr Seikos utan riktiga lyxklockor.

Personligen badar jag med alla mina. Har man betalat 50k + för schweizisk dykare som ska klara 200m så ska den användas. Så resonerar jag.

Men jag misstänker att många plockar av sig klockan innan det är dags för ett dopp, eller skitigt jobb, eller dusch eller whatever.

Så.. ransaka er själva och var ärliga. Hur gör ni?

Har en Omega seamaster. Givetvis badar jag med den.
Citera
2020-07-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Du vill bara ha svar från såna med klockor >50000:-
Jag badar med min rolex
Citera
2020-07-02, 20:37
Medlem
Pratade med en proffsklockmakare om detta. Han avfärdade det hela med frågan; Varför ska du vet vad klocka är när du simmar?
Citera
2020-07-02, 21:01
Medlem
Jeeves brukar ta klockan vid simplare vattenlek. Gentlemän badar inte med klockor.

Annat är det förstås vid dykning, vattensport och segling - då en för ändamålet lämplig modell används.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in