Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-02, 21:12
Medlem
äh alla mans klockor man köper är ju vattentäta annat vid kvinno- klockor dom brukar inte vara vattentäta. Badar alltid med mina klockor även fast dom är låg budget.
Citera
2020-07-02, 21:16
Medlem
Vaskrenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
Pratade med en proffsklockmakare om detta. Han avfärdade det hela med frågan; Varför ska du vet vad klocka är när du simmar?

Varför skulle det vara så befängt?

Varför skall du veta vad klockan är när du sover? Varför skall du veta vad klockan är när du springer?

Jag tillhör inte den lyckliga skaran, med ett armbandsur som kostar minst 50 000:-

Köpte däremot en Certina ds..... Something för 15 år sedan.
Har för mig att den kostade 4000-5000 tusen då. Mycket pengar för denne Svensken på den tiden.
Och den hänger med ännu.
Jag jobbar i byggbranschen, och den har fått ta duktigt med stryk.
Har den alltid på mig, utom när det skall svetsas. På rådan av urmakaren som sålde den till mig, så stoppas den ner i fickan då, även om de höga handskarna skall på.

Rolex har faktiskt aldrig tilltalat mig.
Breitling däremot! Så snygga ur de gör...
Citera
2020-07-02, 21:27
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-235
Rolex. Rolex. Rolex.

Blir så trött på alla som har rolex. Varför köper ni rolex? Jag går lite off topic nu, men kan inte låta bli. Rolex är ju för fan inte kul för fem öre. Rolex bygger inga roliga klockor.

Visst jag skulle kunna tänka mig en sea dweller. Men jag skulle inte använda den utan den skulle få bli en permanent väggprydnad.

Finns det ingen här med nån slags smak?

Såja. De gustibus non est disputandum.

Finns få märken som är så belönande - och svåra - att samla.

Rolex är dessutom Rolex, det räcker bra.

Se misstag nr 2:
https://www.hodinkee.com/articles/twelve-mistakes-new-watch-guys-make-how-to-avoid-them
Citera
2020-07-02, 21:36
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
Pratade med en proffsklockmakare om detta. Han avfärdade det hela med frågan; Varför ska du vet vad klocka är när du simmar?
Vill ju veta hur länge jag orkar simma, eller vill inte simma längre än jag orkar pga drunkning..

Har en certina ds8, badar o duschar med den
Citera
2020-07-02, 21:41
Medlem
Som Erik Åsbrink alltid brukade läxa upp journalisterna: Frågan är fel ställd.

Skaffade först en Omega Speedmaster med max djup 50 m. Hmm 50 m betyder ju trots allt att man inte ska simma med den över huvudtaget... Trot eller ej. Underbar klocka, åker på semester Thailand, badhus i Sverige m m. Men alltid ett lyxproblem var man förvarar den på badutflykten o s v, kräver ständig planering på sommaren (är ju ändå 30 kkr). Bytte till Rolex Submariner: lyxproblem solved. Ha den på armen - som en tatuering - vad du än gör, badhus, bastu whatever no problem... Problemet är att Omegan är snyggare så jag har den kvar och föredrar den.

Grejen är alltså att var lägger du en klocka för 50-100kkr vid ett oplanerat dopp?

(lyxproblem)
Citera
2020-07-02, 22:00
Medlem
U-235s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Såja. De gustibus non est disputandum.

Finns få märken som är så belönande - och svåra - att samla.

Rolex är dessutom Rolex, det räcker bra.

Se misstag nr 2:
https://www.hodinkee.com/articles/twelve-mistakes-new-watch-guys-make-how-to-avoid-them
Nää

Lägg ner. Tro inte att ditt latintrams gör att jag ska knäböja och ta dig som mer seriös.

-Ja smaken är som baken jag vet. Men kom inte och försök pracka på mig att rolex på något sätt skulle vara unik - Breitling har i så fall en mer spektakulär och anrikare historia.

Men detta ska inte bli en tråd om rolex vs breitling eller något annat.

Nu återgår vi till topic.
Citera
2020-07-02, 22:35
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Har en gammal Movado som jag absolut badar med, kostade väl inte 50.000kr visserligen....
Citera
2020-07-02, 22:44
Medlem
Badar med min Breitling men även med min Rolex. Har man inte råd att vaska en standardklocka så kan man nöja sig med att kolla klockan på mobilen.
Citera
2020-07-02, 22:52
Medlem
EulaliaIIs avatar
XONIX klocka köpt på WISH för någon hundralapp. Simmar badar bastu, jobbar i skogen, skruvar på bilar, arbeten vid sjön. Har inte ens behövt byta batteri. Givetvis var det bara tur att jag köpte just den klockan.
Citera
2020-07-02, 23:07
Medlem
Jag badar inte med min Tudor blackbay. Tar även av den när jag ska träna, klippa gräs osv. Vet inte varför men för mig var det ett dyrt köp så jag vårdar den försiktigt men jag bär den varje dag.
Citera
2020-07-02, 23:07
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-235
Rolex. Rolex. Rolex.

Blir så trött på alla som har rolex. Varför köper ni rolex? Jag går lite off topic nu, men kan inte låta bli. Rolex är ju för fan inte kul för fem öre. Rolex bygger inga roliga klockor.

Visst jag skulle kunna tänka mig en sea dweller. Men jag skulle inte använda den utan den skulle få bli en permanent väggprydnad.

Finns det ingen här med nån slags smak?
Har sett att det finns rolex väggklockor faktiskt snygg inredningsdetalj. Men ser jag någon som badar med en rolex så är det nästan säkert en fake. Många med rolex brukar ha en fake som den använder sen har dem den riktiga förvarad i ett kassaskåp jag skämtar inte 😂

Har ju min klocka för att användas så självklart badar jag med den verkar dumt att köpa en så dyr klocka som inte går att bada med
Citera
2020-07-02, 23:09
Medlem
Nu under semestern. Tar jag av mig klockan. Vill inte ha den. Behöver den inte. Bara löjligt att ha en klocka,. En ny frihet. Testa det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in