2020-06-29, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Någon som har ett tips på en nyare skräckfilm med lite hederliga practical effects? Kanske någon monsterrulle?

Hej @Veckans klubba

Vi börjar med dagens skräck-nyheter hämtat från RSS, det vill säga, Radio Sommar-Skräck.

"Pamela Voorhees" eller som hon nu mera kallas för "Vorrhan" är nu på bättringsväg efter en tidigare och nattlig vampyr-attack på Hotell "Werewolf" i Transylvánien och hon mår alldeles utmärkt efter blodtransfusionerna.

"Jason" och "Michael Myers" har tagit in på Hotell "Werewolf" och kommer att stanna där undrar några nätter framåt. Dom är och hälsar på "Vorrhan" på hospitalet under dagen, Doktor Frank- Von Blod-enstein har sagt att "Vorrhan" skrivs ut om några dagar och kan sedan därefter återvända till Hotell "Werewolf" igen för att fortsätta sin sommarsemester därstädes.
Slut på skräckslagna nyheter /

Så slår jag skräckens klubba i bordet och helt skräckslaget tipsar om hela tio [ 10 ] stycken skräck- och monster-filmer enligt nedan⬇

1 ) Detta är en Amerikansk science fiction samt skräck- och rysar-monster-film med lite romantiska inslag. Filmen nominerades till hela 13 Oscars och belönades med 4 Oscars för bästa film.⬇

Filmens titel: "The Shape of Water" vilken är från året 2017 och är av den mästerlige berättaren Guillermo del Toro och Vanessa Taylor som medförfattare.

"The Shape of Water" från 2017 handlar om en amfibie-varelse som till exempel i skräckfilmen "The Creature from the Black Lagoon" från året 1954.

2 ) Detta är en Kanadensisk skräck- och monster-film vilken har titeln: "Eye of the Beast" och är från året 2007. Detta är bland annat en en så kallad psykotrónisk film.

3 ) Detta är en Amerikansk skräck- och monster-film samt science fiction som har titeln: "The Head Hunter" vilken är från året 2018. Original-titel: "The Head"

4 ) Detta är en Australiénsk-Amerikansk skräck- och monster-film som har titeln: "Territory" och är från året 2007. En mycket idyllisk flodtur i den Australiska vildmarken förvandlas till en skräckinjagande mardröm ................ ?

5 ) Detta är en Amerikansk science fictions- thriller samt skräck- och monster-film som har titeln: "Cloverfield" och är från året 2008. "Cloverfield" är en oväntat lyckad hybrid av kammarspel och science fiction.

6 ) Detta är en Kanadensisk skräck- och monster-film vilken har titeln: "Monster Slayer" och är från året 2007, i skräckfilmen syns bland andra Robert Englund ... som i skräckfilmerna "Terror on Elm Street"

"Monster Slayer" ... En klädpress ? ... en demon från Helvetet ? ... en polis ? ... en parapsykolog eller flera ?

7 ) Detta är en Kanadensisk skräck- och komedi-rysar-film som har titeln: "The Mangler" och är från året 1995, i filmen syns bland andra Robert Englund som i skräckfilmerna "Terror on Elm Street" och "Freddy Krueger"

8 ) Detta är en Tysk-Amerikansk skräck- och monster-rysar-film vilken har titeln: "The Silence" och är från året 2019.

9 ) Detta är en psykologisk skräck- och monster-film som har titeln: "The Maus" och är från året 2017. Språk/ljud 🔊 Engelska 5.1 /

10 ) Detta är en Amerikansk-Japansk skräckfilm samt övernaturlig thriller vilken har titeln: "Gehenna: "Where Death Lives" och är från året 2016. Somliga öden är betydligt värre än döden ................ ?

@JokerMannen hoppas att @Veckans klubba skall kunna hitta någon bra skräckfilm bland de tio ovan⬆uppställda ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-29, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
nej ser inga äldre filmer än 1995

Hej @JtdH

Då tycker jag att du skall göra ett litet undantag i detta fallet efter som du tidigare sagt att du gillar när det spökar 👻👻👻

Du ser inga äldre skräckfilmer än från året 1995, låt oss gå endast två år tillbaka i tiden och se vad vi hittar där ?

1 ) Detta är en Amerikansk skräck- och science fiction-film samt thriller som har titeln: "Ghost In The Machine" och är från året 1993 även kallad: "Deadly Terror"

Det handlar om en seriemördare som blir transformerad in i en dator och ............. ?

I denna skräckfilmen "Ghost In The Machine" ser du två riktigt bra skådespelare vilka är Karen Allen och Chris Mulkey.

Filmen var gjord av 20th Century Fox.

@Jokerns skräckfilms-tips till dig om du gillar när det spökar 👻👻👻

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-30, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Någon som har ett tips på en nyare skräckfilm med lite hederliga practical effects? Kanske någon monsterrulle?

Tjénix @Skräckens klubba

OffTopic: Först och främst gällande mitt tidigare skrivna inlägg # 33.878 så var god se den 10:e textraden upp ifrån och ner och det 7:e ordet = UNDRAR vilket korrekt skulle ha skrivits som = UNDER. Jag ber om ursäkt för det felstavade ordet.

OnTopic: Jag fortsätter med att ge dig flera skräck- och monster-films-tips i detta inlägget och denna gången blir det åtta [ 8 ] stycken skräckfilmer som du kan titta på om du eventuellt kan finna någon film som du tidigare inte har sett.⬇

1 ) Detta är en Amerikansk skräck- och monster-film som har titeln: "Nightbreed" vilken är från året 1990, i denna skräckfilmen ser du bland andra David Cronenberg som Doktor "Philip K. Decker.⬇

David Cronenberg gjorde bland annat skräckfilmen "The Brood" från året 1979.

2 ) Detta är en Amerikansk övernaturlig och psykologisk skräck- och monster-film som har titeln: "It Follows" vilken är från året 2014.

3 ) Detta är en Amerikansk skräck- och monster-film vilken har titeln: "Splinter" och är från året 2008⬇

"Splinter" är en mycket sevärd skräckfilm i den bemärkelsen att man har lagt hela betoningen på ett mycket välgjort monster.

4 ) Detta är en Amerikansk skräckfilms-komedi som har titeln: "Bubba Ho-tep" och är från året 2002, i denna skräckfilms-komedin ser du bland andra Bruce Campbell som i skräckfilmen "Evil Dead" från året 1981.

5 ) Detta är en Amerikansk skräck- och monster-film samt en post-apo-kalyptisk science fiction som har titeln: "A Quiet Place" och är från året 2018.

6 ) Detta är en Amerikansk skräckfilms-rysare och svart-komedi som har titeln: "Trick'r Treat" vilken är från året 2007.

7 ) Detta är en Brittisk skräckfilms-komedi och en science fiction vilken handlar om Alien Monsters och har titeln: "Attack The Block" vilken är från året 2011.

8 ) Detta är en Australiénsk och psykologisk skräckfilm som har titeln: "The Babadook" och är från året 2014⬇

Det handlar om en övernaturlig varelse som hemsöker Amelia och hennes son Samuel⬇

"The Babadook" representerar försämringen av Amelia's eget mentala tillstånd⬇

Ordet "Babadook" är ett så kallat ana-gram för "A Bad Book" ... ett ana-gram är ord med omkastade bokstäver ... som till exempel ordet Roma till Amor⬇

Ordet "Babadook" skall ses som B--A--BAD--OOK = bokstäverna ... --2--3.4.5--1--6.7.8⬇

"Babadook" betyder, en dålig bok, en skrämmande bok som inte är bra att läsa och titta på bokens bilder⬇

Knock - knock - knock, the Ba - Ba-ba Dock - dock - dock, it's a horror-klock.

Jag hoppas att @Veckans klubba kan finna en eller annan bra skräck- och monster-film bland de åtta [ 8 ] stycken ovan sedda ?

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-06-30 kl. 07:15.
Citera
2020-06-30, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Detta är en Australiénsk och psykologisk skräckfilm som har titeln: "The Babadook" och är från året 2014⬇

Det handlar om en övernaturlig varelse som hemsöker Amelia och hennes son Samuel⬇

"The Babadook" representerar försämringen av Amelia's eget mentala tillstånd⬇

Ordet "Babadook" är ett så kallat ana-gram för "A Bad Book" ... ett ana-gram är ord med omkastade bokstäver ... som till exempel ordet Roma till Amor⬇

Ordet "Babadook" skall ses som B--A--BAD--OOK = bokstäverna ... --2--3.4.5--1--6.7.8⬇

"Babadook" betyder, en dålig bok, en skrämmande bok som inte är bra att läsa och titta på bokens bilder⬇

Knock - knock - knock, the Ba - Ba-ba Dock - dock - dock, it's a horror-klock.

Jag såg om den filmen för en tid sedan, och efteråt läste jag någon recension som menade just det du skriver, att The Babadook representerade hennes mentala tillstånd. Om så är fallet i filmen, så gick det förbi mig. Jag uppfattade det som att det verkligen är en demon som dykt upp efter att kvinnan haft oturen att köpa den där boken. Att det sedan handlar mycket om hennes mentala tillstånd är givet, och jag har sett det som att hon pga. det kanske är ett lätt offer för en demon, vilket också gör slutet desto bättre.

Citera
2020-07-01, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Jag såg om den filmen för en tid sedan, och efteråt läste jag någon recension som menade just det du skriver, att The Babadook representerade hennes mentala tillstånd. Om så är fallet i filmen, så gick det förbi mig. Jag uppfattade det som att det verkligen är en demon som dykt upp efter att kvinnan haft oturen att köpa den där boken. Att det sedan handlar mycket om hennes mentala tillstånd är givet, och jag har sett det som att hon pga. det kanske är ett lätt offer för en demon, vilket också gör slutet desto bättre.

Hej @W.S

Gällande den Australiensk-Kanadensiska och psykologiska skräckfilmen med titeln: "The Babadook" från året 2014 och Pop-up boken "Mister Babadook" så finns det väldigt mycket för mig att kunna berätta för dig om just denna mycket märkliga skräckfilm.

Modern "Amelia" köpte inte boken, hon skrev den själv.

"Mister Babadook" är ingen demon, däremot är han bland annat "The Shadow Man"

"Babadook" 🎩 A Bad Book 📘 Den onda boken, men❗det finns flera mycket viktiga betydelser bakom den stängda dörren när det gäller ordet och namnet "Babadook"

Knock - knock - knock, Ba - Ba-ba Dook - Dook - Dook ...... it's a horror klock - klock - klock.

Klock - betyder i detta fallet, tick - tick - tick.

Hos ordet och namnet "Babadook" finns ordet "Baba" vilket berättar om historiens grund, det andra ordet "Dook" berättar om "Amelia's mentala tillstånd och vad som har med "The Shadow Man" att göra.

Så fort jag får tid över till att skriva ett längre inlägg om den djupt psykologiska skräckfilmen "The Babadook" ... så skall jag berätta en hel del för dig och övriga medlemmar i denna skräckfilms-tråden om saker och ting som du och de allra flesta troligtvis inte kände till.

Jag kommer att noggrant detalj-förklara olika saker i den psykologiska skräckfilmen "The Babadook" som gör att du kommer att kunna förstå skräckfilmens bakomliggande egendomligheter på ett bättre och tydligare sätt.

Psykologiska skräckfilmer är alltid svåra att förstå, men när man väl förstår dom så är de otroligt fantastiska att se.

I boken "Mister Babadook" står bland annat skrivet citat: "Let me in" ... slut citat / dessa orden hämtades ifrån en annan skräckfilm vilken jag senare berättar om.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-07-01 kl. 07:00.
Citera
2020-07-01, 07:44
Medlem
Jag såg precis "The Grudge" (2020) och börjar tappa allt hopp om att det kommer att skapas bra skräck igen - någonsin!

Tips från mig. Se den inte!!!

Den går inte ens att jämföra med originalet "Ju-on: The Grudge" (2002) som är flera ljusår bättre. Även "The Grudge" (2004) slår årets skräpversion med hästlängder.
Citera
2020-07-01, 08:41
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HairyCojones
Jag såg precis "The Grudge" (2020) och börjar tappa allt hopp om att det kommer att skapas bra skräck igen - någonsin!

Tips från mig. Se den inte!!!

Den går inte ens att jämföra med originalet "Ju-on: The Grudge" (2002) som är flera ljusår bättre. Även "The Grudge" (2004) slår årets skräpversion med hästlängder.
Ja det är kris. När man hyllar filmer som Babadook då vet man att hoppet är ute sedan länge.
Citera
2020-07-01, 11:58
Medlem
@JokerMannen tipsar i skräckfilms-tråden.

Detta är en Brittisk och psykologisk skräckfilm vilken har titeln: "The Descent" och är från året 2005.

Ordet De-Scent av den Latinska prepositionen [De-] med betydelsen [Ned-] då den är sammansatt med annat ord samt Scand-o med betydelserna [Stiga, Kliva och Klättra] Sc-ā-nd- till Sc-ē-nd- och Sc-ē-nt- med borttagen ändelse i det Engelska språket.

Den psykologiska skräckfilmen "The Descent" betyder ➡ ned-stig-ning-en och handlar om nedstigningen till de osaligas dödsrike.

Filmen har kvinnlig driven psykologisk skräck.

Skräckfilmen "The Descent" kallas på Svenska för "Instängd" vilket passar denna psykologiska film alldeles utmärkt.

Se något inför din djupaste rädsla ?

Vad är det då som gör filmen "The Descent" så otroligt effektiv ? ... det är känslan av isolering och klaustrofobi

Det finns några häpnadsväckande bilder i denna psykologiska skräckfilm "The Descent" båda i termer av symbolisk/drömmande bilder och framträdelsen av absolut ren skräck.

Ett år har förlupit sedan den mycket tragiska olyckan som berövade Sarah sin make och även sin dotter.

Livet har börjat till någon slags normalitet och Sarah har blivit övertalad av kamrat-gänget att följd med på en enkel grottforsknings-tripp i Appalacherna .......................................... ?

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-07-01 kl. 12:04.
Citera
2020-07-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsajtmedlem
Ja det är kris. När man hyllar filmer som Babadook då vet man att hoppet är ute sedan länge.

Det handlar inte om att hylla skräckfilmen "The Babadook" (med bestämd ordartikel framför ordet Babadook) utan det handlar om att förstå vad filmen går ut på rent psykologiskt, när man väl förstått det så är filmen som sådan en riktigt bra skräckfilm.

"The Babadook" är så❗mycket mer än bara en skräckfilm

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-07-01, 21:54
Avstängd
ms18s avatar
Possum från 2018. Har ni inte sett den, ta er tid. Fy jävlar i mig.
Citera
2020-07-02, 11:49
Avstängd
ms18s avatar
Någon som sett Ghost Stories från 2018? Den har flugit under min radar men verkar inte hitta något ont om den.
Citera
2020-07-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.

Hej @W.S

Det allra första som jag vill berätta för dig gällande den Australiénska och psykologiska skräckfilmen med titeln: "The Babadook" från året 2014 och innan jag kommer att beskriva filmen på djupet är⬇

Grunden till denna skräckfilmen "The Babadook" finns hos en kortfilm som är 10 minuter i sin längd och har titeln: "Monster" vilken gjordes året 2005.

"Monster" från 2005 ... Genre: Skräck.
Regissör: Jennifer Kent. Film-manus: Jennifer Kent.⬇

I huvudrollerna: Susan Prior som "Modern" och Luke Ikimis-Healey som "Sonen" samt Trach Vaudeville som "Monster"

"The Babadook" från 2014 ... Genre: Skräck.
Regissör: Jennifer Kent. Film-manus: Jennifer Kent.⬇

I huvudrollerna: Essie Davis som "Modern" och Noah Wiseman som "Sonen" samt Tim Purcell som "Monster"

Titeln: "The Babadook" men❗"Mister Babadook" är "The Shadowman" from the past and "The Black Grief" och för sonen, "The Boogeyman"

Jag vill rekommendera dig att titta på skräck-kort-filmen "Monster" från året 2005 med samma film- och manus-skapare som till skräckfilmen "The Babadook" från 2014, detta sagt med anledning av att då kommer du bättre att kunna förstå det som jag senare kommer att beskriva för dig gällande den psykologiska biten i skräckfilmen "The Babadook"

🎩
💀 "Baba" ... "Dook"

Är dels ett ana-gram för "A Bad Book" men orden har också därutöver absolut träffsäkra innebörder som slår pricken över i:et för filmens grundsten = Amelia's värld.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-07-02 kl. 17:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in