2020-07-02, 13:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildcard474
Hva er sjangser for at AEH ble utsatt for noe kriminelt kvelden før hun forsvant?
Er det teoretisk mulig? Vet vi når TH kom hjem i forhold til når de dro den kvelden?

Hvis telefonsamtalen mellom AEH og TEH kl. 9:14 er konstruert/falsk, kan det muligens ha
skjedd et drap om natten. Dette var min teori i starten - at en krangel om natten etter
teaterbesøket utløste et voldelig angrep med døden til følge, med en påfølgende
konstruering av kidnappingsscenario. Kryptokontoen(e) kan ha vært opprettet i forveien
uten tanke på denne saken, men vært beleilig for opplegget.

Citat:
Jeg tror tidslinjen må være feil med forsvinningen og det gjør at vi sliter med å finne ut av dette.

Vi har jo bare den tidslinjen som er presentert i media, og som er den informasjonen
politiet har offentliggjort. Denne tidslinjen har vel vært noenlunde lik hele veien, fra den
ble publisert relativt tidlig i saken (før forsvinningssaken ble til drapssak, mener jeg å huske).

Dersom politiet har en revidert tidslinje, kan det tenkes at de holder denne tilbake for
å tilsløre etterforskningen for publikum - og evt. mistenkte de ønsker å ha kontroll på.
Det sto vel nylig i VG at de jobber med å knekke THs alibi. Videoene fra i går kan være
et ledd i dette arbeidet.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Hvem husker eksakt hva man gjorde på morgenen for snart 2 år siden,på en bestemt dato? Mulig om man går den samme ruta hver dag (flere dgr. pr uke) til jobb eller andre faste avtaler?
Eller man husker denne spaserturen pga. en helt spesiell hendelse?

Dette med hukommelse er alltid vanskelig. Hvis man blir spurt om å huske viktige detaljer
fra lang tid tilbake, er det vanlig å "fylle hullene" med antagelser fremfor å si at man faktisk
ikke husker. Som en dommer i en rettssak uttalte - "her blir vitnet bedt om å huske detaljer
fra mer enn ti år tilbake. Jeg på min side kan knapt huske hva jeg hadde til middag i forgårs."

Citat:
Uansett så blir det jo interessant å få vite hvem han er,hva han jobber med osv. pluss forklaringen
hans på de 28 min ute av kameralinsa.Om han er så god å husker så lenge etter da.
Da må turen ha vært meget spesiell,og det spesielle må da ha skjedd i løpet av de 28 minuttene i så fall.

Det er ikke sikkert noen har kontaktet politiet i det hele tatt.
Hvis det er TH som er i videoen, kan offentliggjøringen være et
signal om at "vi har deg på kamera". Så kan de se hvordan han
reagerer på det.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-02 kl. 13:43.
Citera
2020-07-02, 13:42
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildcard474
Kan noen legge ut bildet av buksen til TH og bilde fra overvåkingskamera som viser lik bukse?

Hva er sjangser for at AEH ble utsatt for noe kriminelt kvelden før hun forsvant?
Er det teoretisk mulig? Vet vi når TH kom hjem i forhold til når de dro den kvelden?

Kan noen forklare hva VE har løyet om i avhør og hva han har løyet om ang leiebilen

Jeg tror tidslinjen må være feil med forsvinningen og det gjør at vi sliter med å finne ut av dette.

Takk til den som svarer

Kjære vene,ser ikke alle at dette er en yngre mann?
TH har ikke sånne ben eller sånn figur,og sikkert ikke samme gange lag.

AEH hadde samtale med lønnsansvarlig kl 08:48
og det har vel også stått i media at de kom hjem i taxi sent på kvelden,kvelden før.
Lite realistisk å spekulere i at lønnsarbeider har løyet og faket tlf. samtaler med AE på morran!
Lite gjennomtenkt det du kom med,sorry for å si det.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-07-02 kl. 13:46.
Citera
2020-07-02, 13:55
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis telefonsamtalen mellom AEH og TEH kl. 9:14 er konstruert/falsk, kan det muligens ha
skjedd et drap om natten. Dette var min teori i starten - at en krangel om natten etter
konstruering av kidnappingsscenario. Kryptokontoen(e) kan ha vært opprettet i forveien

Vi har jo bare den tidslinjen som er presentert i media, og som er den informasjonen
politiet har offentliggjort. Denne tidslinjen har vel vært noenlunde lik hele veien, fra den
ble publisert relativt tidlig i saken (før forsvinningssaken ble til drapssak, mener jeg å huske).

Dersom politiet har en revidert tidslinje, kan det tenkes at de holder denne tilbake for
å tilsløre etterforskningen for publikum - og evt. mistenkte de ønsker å ha kontroll på.
Det sto vel nylig i VG at de jobber med å knekke THs alibi. Videoene fra i går kan være

Dette med hukommelse er alltid vanskelig. Hvis man blir spurt om å huske viktige detaljer
fra lang tid tilbake, er det vanlig å "fylle hullene" med antagelser fremfor å si at man faktisk
ikke husker. Som en dommer i en rettssak uttalte - "her blir vitnet bedt om å huske detaljer
fra mer enn ti år tilbake. Jeg på min side kan knapt huske hva jeg hadde til middag i forgårs."

reagerer på det.

For det første så har ikke norsk politi lov å lyve om beviser sånn som i USA.
For det andre så er det helt totalt høl i hue å tro det er Mr. Hagen selv som går der!
Citera
2020-07-02, 14:09
Bannlyst
Citat:

og det har vel også stått i media at de kom hjem i taxi sent på kvelden,kvelden før.
Lite realistisk å spekulere i at lønnsarbeider har løyet og faket tlf. samtaler med AE på morran!

Ærlig talt: Det er lite gjennomtenkt det aller meste du kommer med her også. Stort sett usaklige angrep alle som antyder at TH kan ha noe med dette å gjøre. Hva er grunnen til at og vennene dine du klikker hver gang det kommer fram teorier som impliserer TH?
Citera
2020-07-02, 14:12
Medlem
Legokatts avatar
Til moderator:
Dette er en teori med
skråblikk på hva som skjedde. Den er basert på alt som er skrevet på forumet og satt sammen på en ny måte. Synes mye av det som postes her er mer spekulativt en denne teorien.

Mener teorien beviser hvor galt det kan gå med for mye spekulasjoner og fantasi.

Teorien har en undertone som belyser poenget mitt, som skrives til slutt.

(Det er ytringsfrihet i Norge og Sverige)

Teori er lagt i SPOILER

Til alle på forumet - helst ikke kommenter posten

Siste post for nå.
God sommer!

Citera
2020-07-02, 14:15
Medlem
.

Synes forumet er blitt mer og mer tullete. Det var i starten spennende å høre ulike ideer og noe innsideinfo.

Liker du ikke en teori, så argumenter imot, ikke besvar med en fortelling fra brødrene grimm.
Senast redigerad av Sheila01 2020-07-02 kl. 14:16. Anledning: Skriveleif
Citera
2020-07-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hoppas att det visar sig at vara rätt person, kan ju vara fel person, eller det kan ju också vara en person
som bara önskar sig uppmärksamhet.

Det jag undrade mig över var varför den efterlysta personen när han närmar sig Langvannet
kort avvek till vänster där det står två stora avfallsbehållare/søppelbokser, vad gör han där ???
Det går inte att se präcis vad han gör iom det placeras en röd text-boks över just den platsen och personen.
Var det med vilje att den röds text-boksen placerades så, så att man inte skulle kunna se vad han gjord där?
La han dit något ? eller hämtad han upp något ?

Andra härinne som lagt märke till det samma som jag ?

0.44 på videoen i linken stopper mannen ved en avfallsboks og etter en kort stund ser det ut som han retter på den ene hansken før han går videre. Kan han ha lagt fra seg eller hentet noe fra den boksen (som han oppbevarte inne i hansken)?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qLGxwe/person-har-meldt-seg-etter-etterlysning-i-loerenskog-saken
Citera
2020-07-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Det er lett å se at han holder et høyt tempo i videoklippene som er offentliggjort. Det viser altså at veien fra Futurum og hjem også er svært kort om man går.

Om dette er TH: La oss anta at han forlot Futurum 10:15. Finnes deg en måte å komme seg usett fra Futurum og til parkeringshuset v Ishallen?

Om han gikk ca 10:15 forklarer dette hvorfor han ringte flere anrop til AEFH fra telefonen sin før dette (som han så legger igjen når han går). Deretter ringer han ikke på nytt før i 13-tida, noe jeg syns er merkelig hvis han var bekymret. Å slette noen anrop skulle gjøre ham hakket mindre bekymret såpass tidlig på dagen. Jeg tror han glemte seg fordi hans fokus var å rigge sin egen etterlysning.

Dro han hjemom den dagen for å sjekke hvordan det så ut etter at noen hadde vært der. Ville han forsikre seg om at det ikke var blod der? Skulle han få det til å se ut som en kidnapping?
Han ringte igjen til AE kl 11.13:

10.06 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop fra TH. Ikke besvart
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2020-07-02, 14:24
Medlem
Citat:

Ja det tenker jeg også. Men det er jo selvsagt mulig å få til dette om morningen så lenge det er en medhjelper. Men tror bare at denne saken er vanskelig å løse pga noe er feil med tidslinjen.
Hvis den er feil så endrer veldig mye seg i saken.
Citera
2020-07-02, 14:29
Medlem
Citat:

Mest sannsynlig så lyger noen, men mindre det er ekte kidnappere som er veldig lite interessert i penger. Eller noe form for hevn såklart.

Det går helt fint, vi tenker alle forskjellig.
Jeg synes saken går langt ut i alle retninger, jeg tror det er ett enklere svar på hele greien. Men en liten ting som blir feil så feiler alt. Så vi får se om vi får noe løsning.
Citera
2020-07-02, 14:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

reagerer på det.

Om man2 i videon från festplatsen skulle existera på riktgt så skulle denne tveklöst kunna minnas händelsen nu när denne får se den, utan att vara på det klara med att det var den dagen. Så det är pedagogiskt utformat av polisen så sett. Därmed kan även andra som rört sig däromkring dra sig till minnes någon som varit litt överklädd för de töande dagsförhållandena och uppträtt märkvärdigt (som att spana runt gathörn odyl).

Men det är också mycket möjligt att polisen klarar sig utmärkt även om inga iakttagelser komemr in. Videorna talar ju redan sitt tydliga språk om vad polisen behöve r veta. Egentligen. Vi får väl förmoda att ingen träder fram.

Ja det mörknar över vägen. Det var ingen bra idé det där. Det kan nog alla se.
Citera
2020-07-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01
Synes forumet er blitt mer og mer tullete. Det var i starten spennende å høre ulike ideer og noe innsideinfo.

Liker du ikke en teori, så argumenter imot, ikke besvar med en fortelling fra brødrene grimm.
Jeg synes posten var fantastisk morsom! Alt behøver ikke være tørt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in