2020-07-02, 10:17
Medlem
Kanskje 1.hettemann er BB? At det er skjegget vi ser? Usikker på BB sin høyde.

Se også på dette bildet som viser et stillbilde av BB som antageligvis går fremover: i VG https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2VBV/styreleder-i-tom-hagens-selskap-om-ektepakten-jeg-kunne-ikke-laget-den

Legger mine observasjoner i spoiler, interessant om andre ser det samme som meg uten å se etter det.

For de som ikke liker linker: VG 06.05.20, med overskriften «Styreleder i Tom Hagens selskap om ektepakten: – Jeg kunne ikke laget den»
Senast redigerad av Karamellis 2020-07-02 kl. 10:20. Anledning: Skrivefeil
Citera
2020-07-02, 10:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Hvorfor går Haris ut med dette før de har sjekket tipset, inkompetansen er total.

Kan være et strategisk trekk, også, for å slippe alle som nå ringer inn og sier de tror det er X eller Y.
Det er strengt tatt ikke engang sikkert at noen har meldt seg, men at de har fått informasjon som
tilsier at vedkommende enten er sjekket ut av saken, eller kan være av relevans.

Uansett tror jeg ikke vi har mulighet til å bedømme politiets kompetanse i en pågående
etterforskning, spesielt ikke en som er så krevende og inneholder så mange dokumenter.
Men det kan være noen et sted som enten ler av politiet, eller kanskje begynner å bli
ganske nervøs!

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hoppas att det visar sig at vara rätt person, kan ju vara fel person, eller det kan ju också vara en person
som bara önskar sig uppmärksamhet.

Det er mulig, det er jo litt sånn at når politiet sier "hopp!" så er det alltids noen som hopper.
Det kommer sikkert tips inn jevnlig, men blir vel litt ekstra mange hver gang saken er i media, og
særlig når de konkret ber om tips.

Citat:
Det jag undrade mig över var varför den efterlysta personen när han närmar sig Langvannet
kort avvek till vänster där det står två stora avfallsbehållare/søppelbokser, vad gör han där ???
Det går inte att se präcis vad han gör iom det placeras en röd text-boks över just den platsen och personen.

Hvis man legger "godviljen" til, kan det se ut som om han stopper og ser mot kameraet.
Jeg gjør slikt av refleks, hvis jeg oppdager overvåkningskameraer, ser jeg som regel på
dem en gang før jeg går videre.
Citera
2020-07-02, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Kanskje 1.hettemann er BB? At det er skjegget vi ser? Usikker på BB sin høyde.

Se også på dette bildet som viser et stillbilde av BB som antageligvis går fremover: i VG https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2VBV/styreleder-i-tom-hagens-selskap-om-ektepakten-jeg-kunne-ikke-laget-den

Legger mine observasjoner i spoiler, interessant om andre ser det samme som meg uten å se etter det.

For de som ikke liker linker: VG 06.05.20, med overskriften «Styreleder i Tom Hagens selskap om ektepakten: – Jeg kunne ikke laget den»

Tror du BB har meldt seg da? I såfall er det for komisk og «tilfeldig» at han spaserte rundt der
Citera
2020-07-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Tror du BB har meldt seg da? I såfall er det for komisk og «tilfeldig» at han spaserte rundt der

Om det er han som har meldt seg tviler jeg på, men om han tilfeldigvis ville ruslelitt i området den dagen, synes jeg vi må hata slumpen. Han kan jo ha blitt lurt ut på tur for alt vi vet.

Som alt annet, uten personlige kilder og medienes dekning av fakta, er alt spekulasjoner.
Citera
2020-07-02, 10:49
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kan være et strategisk trekk, også, for å slippe alle som nå ringer inn og sier de tror det er X eller Y.
Det er strengt tatt ikke engang sikkert at noen har meldt seg, men at de har fått informasjon som
tilsier at vedkommende enten er sjekket ut av saken, eller kan være av relevans.

Uansett tror jeg ikke vi har mulighet til å bedømme politiets kompetanse i en pågående
etterforskning, spesielt ikke en som er så krevende og inneholder så mange dokumenter.
Men det kan være noen et sted som enten ler av politiet, eller kanskje begynner å bli
ganske nervøs!

Det er mulig, det er jo litt sånn at når politiet sier "hopp!" så er det alltids noen som hopper.
Det kommer sikkert tips inn jevnlig, men blir vel litt ekstra mange hver gang saken er i media, og

Hvis man legger "godviljen" til, kan det se ut som om han stopper og ser mot kameraet.
Jeg gjør slikt av refleks, hvis jeg oppdager overvåkningskameraer, ser jeg som regel på
dem en gang før jeg går videre
.

Mitt fetande.

För mig såg det ut som om den videokamera var ganska långt borta på just den platsen
så jag tror inte att man så där utan vidare lägger märke till den videokamera om man går där mannen går och kort viker av vid de två stora avfallsbehållare/søppelbokser.

Det skulle då endast vara om man på sin promenad var rädd för att man blir video övervakad och altså har dåligt samvete och är paranoid och därför hela tiden håller öga på om det är videokamror i närheten, tycker bara inte att det ser så ut när man ser igenom alla videosnuttar av hans färd.
Citera
2020-07-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det var en ny hypotes, delvis.
Handgemäng mitt i natten i samband med att hunden lämnades tillbaka till AEH?
Sonen sa i första polisförhör att han inte mindes vad han och AEH pratade om
i telefonen morgonen 31 okt-18, han hade blivit väckt av henne och haft en dålig natt-
Senare kom han ihåg att de pratat om en del praktiska saker.
Hvorfor lå TEH og sov? Skulle ikke han vært på jobb? Syvsover?
Citera
2020-07-02, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Godt poeng.
Hva jobber han med?
Kan han ha kveldsvakt av noe slag?
Citera
2020-07-02, 11:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

ganske nervøs!

dem en gang før jeg går videre.

Det förefaller som att han upptäcker kameran ja. Men den borde han iofs ha kunnat sluta sig till hemma från sin terass. Vilket antyder att denna tidiga lunch kanske inte var helt igenom planerad. Eller så hoppas han undvika faktisk igenkänning. Ungefär som futuramannen, den med telefonen väl. Och då möjligen har i tankarna att polisen förvisso kan göra den kopplingen, till F-mannen, men inte komma längre. Dristigt i så fall.

Jag har känslan att han kollar om kusten är klar för övrigt, och upptäcker kameran då. Hade han velat bli sedd av kameran så hade han ju inte behövt reagera som han nu ändå gör.

Man undrar var han förvarar/t kläderna... I ishallens garage? Eller har han bara sett till att dumpa dem lyckat sen?

Polisen gör vad polisen måste göra. När man lagt ner en hel del besvär på att analysera och få ut videor och kringmaterial i media så vill man förstås ha något tillbaka. I form av uppmärksamhet, kännedom, slutsatser och eftertanke från involverade och allmänhet. Exakt vad man önskar vet kanske bara polisen (o åklagaren) själva. Det är ju vitsen. Och ligger i saken. Man har saker man behöver räta ut.

Mest uppenbart vill man, väl, beta av tiden o platsen o individen vad gäller vittnen. Det sker inför öppen ridå, för det är vittnesmålens arena. Men massor med saker sker samtidigt, i en o samma rörelse.

Så man slår hela handflatan i bordet. Om man så vill.

Man sveper med lien över tid o plats o visar vad som fanns där o vad som inte fanns där, och ber om upplysningar som kan bidra ytterligare. Sen krymper rummet drastiskt.

De alternativa möjligheterna avtar med varje tips som kommer in. Inte omvänt. När polisen redan förstår vad som skett.
Citera
2020-07-02, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska

...Och TH var senare än vanligt på väg till arbetet ..
Men sonen kanske inte hade regelbundna arbetstider .. Vet inte om han bara arbetade för
TH då eller på annat ställe också ..?
Citera
2020-07-02, 12:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
De alternativa möjligheterna avtar med varje tips som kommer in. Inte omvänt. När polisen redan förstår vad som skett.

Ettersom saken skrider frem og politiet får bedre fokus, blir vel innholdet i tipsene mer lik hverandre
også, men kan tenke meg at det blir vanskeligere å sile ut de som er vesentlige. Dette kommer selvsagt
an på hvor mye politiet sitter på i utgangspunktet - både i form av indisier og sentrale beviser.

Helt spesifikt vet jeg ikke hvor langt de kommer med overvåkningsvideoer, de kan ha flaks og ha
GM på video, eller de må finkjemme de 6000 timene kun for å sjekke et X antall mulige teorier
ut av sakskomplekset.

Jeg er redd for at vi aldri får se noe lik i denne historien. Det kan virke som om GM sin plan har lykkes.

Så langt.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-02 kl. 12:13.
Citera
2020-07-02, 13:04
Medlem
Kan noen legge ut bildet av buksen til TH og bilde fra overvåkingskamera som viser lik bukse?

Hva er sjangser for at AEH ble utsatt for noe kriminelt kvelden før hun forsvant?
Er det teoretisk mulig? Vet vi når TH kom hjem i forhold til når de dro den kvelden?

Kan noen forklare hva VE har løyet om i avhør og hva han har løyet om ang leiebilen

Jeg tror tidslinjen må være feil med forsvinningen og det gjør at vi sliter med å finne ut av dette.

Takk til den som svarer
Citera
2020-07-02, 13:14
Medlem
Nyvaakens avatar
Hvem husker eksakt hva man gjorde på morgenen for snart 2 år siden,på en bestemt dato? Mulig om man går den samme ruta hver dag (flere dgr. pr uke) til samme kl.slett til jobb eller andre faste avtaler?
Eller man husker denne spaserturen pga. en helt spesiell hendelse?

Virker bare klønete og desperat fra politiets side å legge ut denne etterlysningen,nesten 2 år etter.
Det kjennes sikkert mer tilfredstillende ut for etterforskningsteamet,og ha noe konkret å komme med-
late som det skjer en utvikling? Så det kjennes bedre ut å ta sommerferie.
Blir bare matt.
Uansett så blir det jo interessant å få vite hvem han er,hva han jobber med osv. pluss forklaringen
hans på de 28 min ute av kameralinsa.Om han er så god å husker så lenge etter da.
Da må turen ha vært meget spesiell,og det spesielle må da ha skjedd i løpet av de 28 minuttene i så fall.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-07-02 kl. 13:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in