Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Som jag sade. Om hela världen kraschar kan allt hända. Men då är bostadamarknaden ett av de mindre problemen.
Systemet måste inte duka under bara för att bostadsmarknaden går ned mycket kraftigt. I Sverige skulle det bli ett riktigt stort problem om det gjorde det, eftersom vi till skillnad mot många andra länder får vinter (och minus grader), eller har du missat det?
Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Den dagen bostadsmarknaden kraschar totalt (+50%) så kommer Sverige bli en krigszon. Nu pekar absolut inget på det.
Ingen krigszon i regelrätt mening kanske, men nog fan är en halv-karantän, reserestriktioner, tusentals döda och en lamslagen ekonomi att likna vid en. Att inget pekar på det måste du svara på själv, för det låter som att du inte har fattat ett jävla skit om vad som pågår.
Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Inte ens den värsta pandemin på årtionden rubbar bostadspriserna mer än 10-15% med snabb återhämtning.
Snabb återhämtning? Vi får hoppas på det. Statslån, arbetslöshetssiffror och människor som inte vet vad en pandemi är kan dock göra livet surt för många en väldigt lång tid framöver.
Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
När kommer denna totala krasch nostradamus? Dina kollegor i tråden har sagt att den är runt hörnet i 15 år nu.
Vet inte biltvättarn, vad tror du? Till skillnad mot innan, så skulle jag säga att detta är många gånger värre än det som skedde 2008, så jag utesluter inte en förestående krasch förrän jag ser att Corona-kurvorna i USA börjar stabiliseras igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
Hur tänkte du där, ska jag svara på de svar jag ställt?
Hur vore det om du tänkte innan du skrev?
Vanligtvis brukar jag korrigera det jag skrivit fel, men när jag såg att jag skrev till trådens största troll, så blev det som du säkert kan tänka dig, poänglöst att göra så. Varför du inte blivit bannad är ett mirakel, för jag antar att du förpestat många andra trådar med din närvaro, väldigt länge. Och istället för att svara, så duckar du igen ser jag, pinsamt.