2020-07-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heilun
Detta tips var för killar som upplever de får matcher men inte riktigt får till konversationerna. Har fler killkompisar som har fått betydligt fler svar när de lagt lite effort på meddelandena.

De som inte ens får matchningar kan såklart inte tillgodogöra sig detta råd. Till er vill jag säga: försök ta lite bättre bilder, nivån på bilderna är så låg så det är inte sant.
Du skrev ju såhär i ditt inlägg: " Så är du average så kan du komma långt och till och med köra om hetingarna genom att sticka ut lite i konversationerna. "

Men du kanske tycker att topp 4% är average?

Edit: Jag blir ändå nyfiken, vilken typ av effort bör killarna lägga ner i konversationen då? Helt nollad på matchningar är jag ju inte trots allt.
Senast redigerad av MycketOintressant8 2020-07-01 kl. 23:13.
Citera
2020-07-01, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Du skrev ju såhär i ditt inlägg: " Så är du average så kan du komma långt och till och med köra om hetingarna genom att sticka ut lite i konversationerna. "

Men du kanske tycker att topp 4% är average?

Edit: Jag blir ändå nyfiken, vilken typ av effort bör killarna lägga ner i konversationen då? Helt nollad på matchningar är jag ju inte trots allt.

För mig är average 5-6 och över average 7-8 och sedan hetingar 9-10
Swipar höger på 5 och uppåt för egen del. Har varit på dejt med och skrivit mycket med 5-6 som jag funnit mycket mer intressanta än de övriga om vi haft bra dialog och diskussion.

Tycker om när killar läst min presentation och frågar något där, visar intresse, ställer frågor, kommer med smarta motfrågor osv. Exempelvis har jag i min presentation lite anekdotisk info om mig själv, spinn vidare på det och jag kommer fråga dig liknande frågor.

Är ex en kille jag skriver med nu som är en klassisk 6, dvs average imo. Han är så spännande att skriva med för han är kvicktänkt och rolig och jag blir glad varje gång han skriver
Citera
2020-07-01, 23:59
Medlem
Citat:
För mig är average 5-6 och över average 7-8 och sedan hetingar 9-10
Swipar höger på 5 och uppåt för egen del. Har varit på dejt med och skrivit mycket med 5-6 som jag funnit mycket mer intressanta än de övriga om vi haft bra dialog och diskussion.

Tycker om när killar läst min presentation och frågar något där, visar intresse, ställer frågor, kommer med smarta motfrågor osv. Exempelvis har jag i min presentation lite anekdotisk info om mig själv, spinn vidare på det och jag kommer fråga dig liknande frågor.

Är ex en kille jag skriver med nu som är en klassisk 6, dvs average imo. Han är så spännande att skriva med för han är kvicktänkt och rolig och jag blir glad varje gång han skriver
Okej vad average innebär kommer vi aldrig bli överens om om du högerswipat 4% och inte 50%

Bra, tack. Då är jag rätt ute i tänket på konversationer. Skönt att veta att man gör något rätt. Sen brukar det dö efter 3-4 meddelanden i alla fall. Jag intalar mig att det inte beror på mig haha. Ingen större förlust än, men bra att öva.
Senast redigerad av MycketOintressant8 2020-07-02 kl. 00:15.
Citera
2020-07-02, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Okej vad average innebär kommer vi aldrig bli överens om.

Bra, tack. Då är jag rätt ute i tänket på konversationer. Skönt att veta att man gör något rätt. Sen brukar det dö efter 3-4 meddelanden i alla fall. Jag intalar mig att det inte beror på mig haha. Ingen större förlust än, men bra att öva.

Är nog benägen att hålla med att average kanske är lägre än 5-6. Bara för 5-6 är i mitten av skalan 1-10 så betyder det ju ej att det är average då det troligtvis finns fler individer i det lägre än i det högre spannet.

Försök att snabbt flytta över konversationen till ex Messenger, sms eller whatsapp, då är det mindre risk det dör ut.

Personligen tycker jag även om när killen ganska snabbt försöker styra upp en dejt, behöver inte vara imorgon men kul att ha något inbokat för framtiden (inom 1-2 veckor).

Vet hur lätt det är att tröttna på Tinder men ge inte upp! Är helt säker på att i den där appen finns minst en handfull personer jag skulle passa mycket bra med, måste bara orka traggla igenom och skriva och träffas. Känslan när man är på en dejt där båda känner wow! Den gör mödan lön vill jag lova trägen vinner och den som kämpar ska rikt belönas
Citera
2020-07-02, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasterasaren1

Ni män vet inte ett uns av allt som det faktiskt innebär av att vara kvinna så jag förstår att du tolkar kvinnors erfarenheter som "inte en chans att det hänt på riktigt" du har ett könsprivilegium helt enkelt.

Du vet inte ett uns av att vara man och vilket privilegium en kvinna har.

Fakta: Kvinnor har mer rättigheter än män.
Citera
2020-07-02, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy

Är det så, är det något som hänger samman med att vi utsätts för sjukt mycket mer?

Tror du män på dejtingsidor inte är sådana som intresserar sig för allt och alla? Visade precis den förra jag träffade och han är en matchning med en av få tjejer i mitt liv. Slump eller är det som så att ni män helt enkelt är rätt äckliga överlag och försöker med exakt alla och kallar kvinnors kräsenhet för privilegier?
Citera
2020-07-02, 01:47
Avslutad
Citat:

Du ser ju det hela utifrån en mans perspektiv, kvinnan har helt andra intressen. Utifrån en kvinnas perspektiv så har mannen fler fördelar. Själv tillhör jag kategorin som är glad över att vara kvinna, men många kvinnor idag uppskattar inte våra fördelar
Citera
2020-07-02, 04:45
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Hej, som de flesta redan konstaterat så är det mycket lättare för tjejer än killar på Tinder (generellt).

Här kommer ett litet tips från en tjej:

Snälla försök vara lite intressanta och intresserade! Ställ frågor! Var inte så tråkig och menlös!

Jag har över 9999+ likes och ca 400 matchningar men det är knappast de hetaste killarna som jag sedan väljer att gå på dejt med. Nej, jag väljer de som verkar ha något innanför pannbenet, som kan föra en intressant diskussion och ställer frågor.

Så är du average så kan du komma långt och till och med köra om hetingarna genom att sticka ut lite i konversationerna.

De riktigt snygga jag matchat med är så himla trista att skriva med.....

Det beror nog på att du är trist..
Citera
2020-07-02, 05:28
Medlem
Citat:
Hej, som de flesta redan konstaterat så är det mycket lättare för tjejer än killar på Tinder (generellt).

Snälla försök vara lite intressanta och intresserade! Ställ frågor! Var inte så tråkig och menlös!

Jag har över 9999+ likes och ca 400 matchningar men det är knappast de hetaste killarna som jag sedan väljer att gå på dejt med. Nej, jag väljer de som verkar ha något innanför pannbenet, som kan föra en intressant diskussion och ställer frågor.

Så är du average så kan du komma långt och till och med köra om hetingarna genom att sticka ut lite i konversationerna.

Här kommer ett tips från en kille:

Sluta vara en passiv tråkig tjej som bara sitter och svarar på frågor. Sluta förvänta dig att mannen skall driva hela konversationen varje jävla gång bara för att du har 100 andra kukar att rida.

Tror du seriöst att en man orkar engagera sig i kvinna nr 134 för att till slut bli avmatchad när hon inte gör minsta ansats till att ens bidra till konversationen?

Varför ens matcha om du endast sitter och svarar "ja" och "nej" på frågor och inte är intresserad av en konversation?

Ta lite initiativ och sluta vara så jävla tråkig att prata med så kanske man blir intresserad och ställer frågor istället för att dumpa dig efter 10 meningar.
Senast redigerad av Leechy 2020-07-02 kl. 05:30.
Citera
2020-07-02, 07:00
Medlem
Citat:
Här kommer ett tips från en kille:

Sluta vara en passiv tråkig tjej som bara sitter och svarar på frågor. Sluta förvänta dig att mannen skall driva hela konversationen varje jävla gång bara för att du har 100 andra kukar att rida.

Tror du seriöst att en man orkar engagera sig i kvinna nr 134 för att till slut bli avmatchad när hon inte gör minsta ansats till att ens bidra till konversationen?

Varför ens matcha om du endast sitter och svarar "ja" och "nej" på frågor och inte är intresserad av en konversation?

Ta lite initiativ och sluta vara så jävla tråkig att prata med så kanske man blir intresserad och ställer frågor istället för att dumpa dig efter 10 meningar.

Men det var då galet vad mycket känslor detta lilla tips/Tinder-hack väckte!

Avmatchar extremt sällan och naturligtvis har jag lika stort ansvar för att konversationen blir givande och intressant för båda parter. Skulle aldrig svara bara ja och nej på frågor men det är förvånansvärt hur många, både killar och tjejer, som verkar sakna förmåga/intresse för dynamiska konversationer.

Min poäng är att för mig och mina vänner så är det de matcher som vi får bra konversationer med som vi väljer att gå på dejt med snarare än de som är hetast.

Har flera killkompisar som verkligen tagit till sig av tipset med gott utfall så tänkte jag skulle sprida det vidare men då är jag tydligen dryg, självgod, häxa, tråkig osv osv
Citera
2020-07-02, 07:55
Medlem
Citat:

Eftersom människor använder appen i olika syften så är dina tips meningslösa då det i slutändan bara handlar om att hitta rätt person/personer.
Du kan ha århundradets roligaste första meddelande men likväl få uteblivna svar, eller så får du svar men otroligt konversations dödande svar. Eller så får du ett svar, och ett givande intresse tillbaks på köpet.

En del har personlighet, och en del har inte det men tror de är guds gåva till männen men inget mer än ett tomt skal.

’Var lite intressanta och visa intresse’ - tjejer på tinder 2020. Kasta Sten i... ?
Citera
2020-07-02, 09:39
Medlem
Fann en intressant artikel om Tinder skriven av en privatperson och varför denne slutade med Tinder. Alldeles för mycket att citera, kolla länk vid intresse. Kan tänka mig att jag skulle bli en sån person som skulle bli beroende av en jakt på matchningar (pga dopaminet) istället för att koncentrera mig på de matchningar man redan fått. https://www.studentapan.se/academy/baksidan-med-tinder-och-varfor-jag-slutade-svepa

Citat:
Att det är så många som använder Tinder får dig att tro att antalet fiskar i havet är nästintill oändligt och den ideala matchningen bara är ett par svepningar bort. Realiteten är att den stora valfriheten paralyserar oss och minskar sannolikheten för att vi ska bli nöjda med ett val.

Och det motsatta såklart om man knappt får några matchningar att det sänker ens självförtroende i botten istället.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-07-02 kl. 10:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in