2020-07-01, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Det kan mycket väl gälla män också.

Om en kvinna får frågan om hon attraheras av en bild så analyserar hon den intellektuellt och svarar utifrån det. Hon svarar vad hon tycker hon borde attraheras av. Är hon i en relation eller på annat sätt omöjlig för dig så kommer hon inte känna efter. Det intellektuella svaret är något helt annat än det känslomässiga. Skötsam eller bad boy för att förenkla.
OK, jag förstår ditt resonemang. Det kan nog stämma om man som enskild person frågar någon face to face. Eller för de otaliga "tips" på typ av bilder som en kille ska ha på tinder som jag förmodar har skrivits av kvinnor. De ger jag faktiskt inte (längre) mycket för om de inte har statistiska underlag.

Tipset om photofeeler verkar väl dock funka hyfsat, det är ju opersonligt så det utfallet blir väl mer ärligt och representativt.
Citera
2020-07-01, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasterasaren1
Jag har sett otroligt mycket män som gör bort dem själva pga bilderna de väljer att lägga upp och ta. Frånstötande men som ser helt ok ut irl. Sedan kanske män inte ska ränna efter ointresserade. Fick mail från någon jag varit jävligt tydlig emot i flera år och lackar allvarligt talat på att det inte betyder något för honom att jag inte är intresserad eller attraherad och känner avsmak när män uppträder illa. Det gäller de snygga männen också.

Sluta fixera er på ointresserade kvinnor och engagera er när ni får gensvar istället. Ett NEJ är ett nej, även när det innehåller det att man saknar intresse för någon. Att fortsätta och dessutom ifrågasätta att man har konton när man har tråkigt, är skevt som fan eftersom jag gör vad jag vill och skaffar som raderar efter humör. Inte konstigt att vissa blir "incels" då. Tror du att män blir attraktivare av att kvinnor måste säga "JAG VILL FÖRHELVETET INTE HA DIG!" Så Jo, bilder förstör mer än utseendet eftersom resten handlar om beteenden.
Jag är inne på din linje även om det gäller åt båda håll. Fått så många bilder från tjejer som jag kan förstå är kanonfina men genom diverse ansiktsuttryck, vinklar eller annat får dom att hamna i "soptunnan". Om alla, både killar och tjejer kunde förstå hur lite extra tid vid kameran (och gärna vid presentationen) kan ge utdelning!
Senast redigerad av Farzan73 2020-07-01 kl. 15:03.
Citera
2020-07-01, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jag är inne på din linje även om det gäller åt båda håll. Fått så många bilder från tjejer som jag kan förstå är kanonfina men genom diverse ansiktsuttryck, vinklar eller annat får dom att hamna i "soptunnan". Om alla, både killar och tjejer kunde förstå hur lite extra tid vid kameran (och gärna vid presentationen) kan ge utdelning!
Ja, om man inte väljer bilder som ämnar rensa bort olika människor eftersom de olika vis som man presenterar sig på, drar till sig olika slags människor. Jag föredrar mer vardagsbilder på mig för att få mindre män.

En sak jag reagerar på är det med att skicka selfies. Majoriteten av män skickar ovackra sådana i tid och otid och det blir faktiskt rätt stelt eftersom det indikerar en oseriös framtoning om det inte är en samtidig vad man gör. Ännu värre med halvnakna män eller de som ligger i sängen. Att ligga ner ger dessutom sällan bra bilder men det är sunkigt att skicka en selfie från sängen.

Vill du ha ett lägre utbud är du mindre nogräknad. Men som äldre eller överhuvudtaget har jag alltid avskytt bilder där någon inte är påklädd. Jag är kvinna. Jag vill inte se hud, särskilt inte om jag är mer seriös.
Citera
2020-07-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasterasaren1
Ja, om man inte väljer bilder som ämnar rensa bort olika människor eftersom de olika vis som man presenterar sig på, drar till sig olika slags människor. Jag föredrar mer vardagsbilder på mig för att få mindre män.

En sak jag reagerar på är det med att skicka selfies. Majoriteten av män skickar ovackra sådana i tid och otid och det blir faktiskt rätt stelt eftersom det indikerar en oseriös framtoning om det inte är en samtidig vad man gör. Ännu värre med halvnakna män eller de som ligger i sängen. Att ligga ner ger dessutom sällan bra bilder men det är sunkigt att skicka en selfie från sängen.

Vill du ha ett lägre utbud är du mindre nogräknad. Men som äldre eller överhuvudtaget har jag alltid avskytt bilder där någon inte är påklädd. Jag är kvinna. Jag vill inte se hud, särskilt inte om jag är mer seriös.
Alla har vi våra preferenser. Duckface och stora länkade instagramkonton går bort direkt hos mig. Skriker det attention whore så springer jag åt andra hållet 🙂
Citera
2020-07-01, 20:53
Bannlyst
Har tinder tekniska problem?
Citera
2020-07-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Har tinder tekniska problem?
Jepp, vet inte vad dock men ser inget där.
Citera
2020-07-01, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jepp, vet inte vad dock men ser inget där.
Åh tur, trodde de hade stängt av mig för nån konstig anledning.
Citera
2020-07-01, 21:12
Medlem
Tyska-latsdrags avatar
Mitt i en konversation och allt flyter på bra.. Så dör appen.

Jag har haft problem med tinder lite då och då, och jag tycker att det är märkligt att de inte på något sätt känner att det vore trevligt för deras användare att signalera att det är något fel med appen. De borde kunna skicka ut någon slags meddelande, eller om appen kraschar helt ha någon sida som man kan gå till för att kolla appens status.

Jävligt drygt om man precis ska träffa någon och appen bara lägger av utan att man riktigt får veta vad som hänt.
Citera
2020-07-01, 21:32
Medlem
Trodde också de bara var jag som hade problem, tack nu vet man
Citera
2020-07-01, 22:15
Bannlyst
Hoppas den kraschar för evigt.
Citera
2020-07-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Vad är det inte tjejer förstår?

Du har alltså matchat med max 4% av killarna. Nu kan jag inte tänka mig att du har swipat alla 10 000 killarna du fått likes av, men hur många av de du har högerswipat och således matchat med har varit average guys som du högerswipat baserat på att de "verkar ha något innanför pannbenet, som kan föra en intressant diskussion och ställer frågor" ? Nej, du har givetvis högerswipat på killar som de flesta andra tjejer högerswipat. De killarna badar ju i matchningar och blir såklart avtrubbade. Kort sagt är det skit samma för dem hur de beter sig i konversationerna, de får ju ändå tjejer.

Hur menar du att average guys ska sticka ut i konversationerna? Du har ju redan vänsterswipat dem.

Edit: Jag förtydligar. Ditt råd att sticka ut och vara intressant i konversationerna för average guys är lika relevant som att ge en uteliggare finansiell rådgivning om hur uteliggaren ska förvalta alla sina miljoner.

Detta tips var för killar som upplever de får matcher men inte riktigt får till konversationerna. Har fler killkompisar som har fått betydligt fler svar när de lagt lite effort på meddelandena.

De som inte ens får matchningar kan såklart inte tillgodogöra sig detta råd. Till er vill jag säga: försök ta lite bättre bilder, nivån på bilderna är så låg så det är inte sant.
Citera
2020-07-01, 23:00
Medlem
Uppenbara problem:
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5efcf541aee06900116e8aa2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in