Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-01, 23:48
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Låter som att det var riktat mot personer från Afghanistan.

Nej, låter som grupper av invandrare som inte kan bete sig någon av dom egentligen. Men där afghanerna är dom som startat det hela med att som brukligt vara sliskiga, tafsa, slå folk och trakassera folk. Den drabbade som sen högg tillbaka lär väl vara någon slags invandrare själv också.

Varför ska man låta afghaner trakassera en och ens flickvän på stan och dessutom slå en flaska i huvudet på en? Det är uppenbart att dessa afghaner som så många andra är ute och muckar bråk och trakasserar folk på stan, det är inte en som håller på så utan hundratals både i Stockholm och Göteborg. Med politikernas och polisens goda minne och orsakande.
Citera
2020-07-01, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Du blev även "åklagarens vittne" och jag avundas dig inte.

Tror inte h*n har något att oroa sig för, så här brutalt inför så många vittnen. GM bör sitta en bra stund och sen bli utvisad. Finns flera vittnen dessutom.
Citera
2020-07-01, 23:50
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Vi såg hela förloppet vad gäller den unga killen som blev huggen i Kungsan. Vi satt på en uteservering längs fontänen, front row view.

Det var inte ett terrodåd utan troligtvis gäng-relaterat, även fast det var kids som skapade kaos. Ca 6-8 killar i 17-22 års ålder som kom rusandes från fontänen. En sprang från gänget, flera hade bälten i handen och en hade en stor kökskniv. Han som sprang från dem jagades av ungen med kniv och blev knivhuggen snabbt i sidan, såg rutinerat ut. Alla flög då upp och började skrika SLUTA och ringa snuten. Han som blev knivhuggen försökte springa därifrån, blev jagad i cirklar, folk kom emellan då han med kniv försökte forsätta hugga flera gånger och veva bälte. När flera av oss pratade med 112 så sprang hela gänget upp mellan husen mot Gallerian. Han som blev knivhuggen ramlade kort därefter ner i backen och blödde ymnigt. Snuten kom inom 5 min, flera därtill stannade och började göra HLR på den BO. Ambulansen kom ca 10 min senare och körde honom omgående till sjukan, han var medvestlös då. Alla inblandade vra unga invandrare. Det finns bilder på händelsen då det råkade vara en fotograf med en fet kamera precis i närheten. Såg ut som en lek först, men så fort vi såg kniven förstod vi att det var allvar.

Låter som ett manus på en bollywood rulle.

Det går bra för Sverige nu.

Kan vi få se dessa foton från mannen med den feta kameran?
Citera
2020-07-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Många vittnen men ingen som filmat och laddat upp filmen på nätet?

Kanske dyker upp nåt, enl AB så uppgav polisen att det finns mycket filmmaterial att gå igenom.
Citera
2020-07-01, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Fan vad fett att han blev gripen! Vi trodde GM gick förlorad, då de sprang innan snuten kom, men det finns minst 5 vittnen som såg honom hugga BO i sidan, så han är fucked om han blev tagen.

Verkar ju finnas en chans åtmindstone att du får rätt MEN nu befinner vi oss i Swedistan
och då kan vad somhelst gå åt pipsvängen. Några vändor i rättsmaskineriet och
några "vad ska inte han ha gott igenom " så kan GM slippa undan.
Har det tillkommit någon mer på dödslistan ?
Citera
2020-07-01, 23:54
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
Jag är nyfiken på varför Expressen finner det nödvändigt att ta upp vilken etnicitet som de skadade har men samtidigt väljer att inte rapportera om gärningsmännens. De kan ju inte vara så efterblivna att de vill göra en snyftartikel om det hela. Vet vi om vilka som startade bråket?

Det kan ju vara så enkelt som att polisen inte har gått ut med vare sig nationalitet eller etnicitet på den misstänkte.
Citera
2020-07-01, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag har aldrig sett en vit kvinna under 50 år med en afghan, har du? Men gärningsmannen kanske inte var afghan, offrena var det. GM gjorde en bra sak.

Njaä..j, ser afganer alltid med en massa pojkvänner, faktiskt! 😉
Citera
2020-07-01, 23:58
Medlem
Alltså du vittnet som skriver, du är helt jävla värdelös, jag skulle fan ha flugit upp med kameran och filmat allt. Du fattar väl själv att det fins 50 talet människro där, satt du kommer ju inte behöva hjälpa offret, varför du med gott samveta kan försöka dokumentera detta så gott du kan. Finns fan 8k kameror i telefon nu för tiden. Jag skulel fan slängt upp kameran snabbt som katten och dokumenterat ALLT och sålt videon till highest bidder. Det riktig kapitalism det.
Citera
2020-07-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nej, låter som grupper av invandrare som inte kan bete sig någon av dom egentligen. Men där afghanerna är dom som startat det hela med att som brukligt vara sliskiga, tafsa, slå folk och trakassera folk. Den drabbade som sen högg tillbaka lär väl vara någon slags invandrare själv också.

Varför ska man låta afghaner trakassera en och ens flickvän på stan och dessutom slå en flaska i huvudet på en? Det är uppenbart att dessa afghaner som så många andra är ute och muckar bråk och trakasserar folk på stan, det är inte en som håller på så utan hundratals både i Stockholm och Göteborg. Med politikernas och polisens goda minne och orsakande.

Andra generationens invandrare som attackerade första generationens invandrare?
Citera
2020-07-01, 23:59
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Låter som ett manus på en bollywood rulle.

Det går bra för Sverige nu.

Kan vi få se dessa foton från mannen med den feta kameran?

Fotona lär väl finnas i aftonbladets artikel som har bilder på offret liggandes på gatan på förstasidan i detta nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1nm8lJ/man-dod-efter-brak-vid-kungstradgarden

www.aftonbladet.se
Citera
2020-07-02, 00:03
Medlem
Tp84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Jo precis men förlorar man medvetandet kort efter hugget så utesluts en del. Knivhugg i lunga vet jag att folk har lyckats springa en 30 meter innan de faller ihop. Nu är ju iofs inte uppgifterna om hur snabbt han gick ner så tydliga men tolkade det som i princip direkt.

Ställen med kraftig blodförlust är i min tanke rätt troliga men min kunskap på området är som sagt rätt dåliga.
Ja det är med störta sannolikhet en massiv blodförlust som var det dödande här. Vad som träffats är lite svårare att gissa. Stora hålvenen, bukaorta? För att använda "svenska" namn? De är de mest blödande.
Lever, mjälte och deras kärl är inte heller direkt svårblödande men med något eller ett fåtal hugg har man oftast lite mera tid. Traumacentrum är inte långt borta.
Kanske ingen mening att spekulera, han avled.

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har aldrig hört talas om att HLR nånsin räddat någon så bör snart gälla mord.

Edit: Såg tidigare i tråden nu att det numera gäller misstänkt mord.
Jo det händer men svårt att ge statistik då skadepanoramat inte är känt här.
HLR för hjärtstopp pga medicinska orsaker snarare än kirurgiska är det väl runt 10%?
Problemet här är att hjärtstoppet uppstår pga cirkulationssvikt och då måste blodvolymen ersättas. Det kan mycket väl vara en så massiv blodförlust här att de 2l RAc ambulans, ev ger, inte klarar det.
Så nej, kommer det till HLR här är du ganska illa ute.

Citat:
Ursprungligen postat av Andhogst38
Då är vi 2.. Det är mycket som får läggas åt sidan som jag hellre hade gjort till prio 1. Så tröttsamt att göra sånt här, helt i onödan. Varje dag nåt nytt..
Ja. Skönt att känna att jag inte är ensam om känslorna. Vi kanske passerar varandra imorgon.
Citera
2020-07-02, 00:04
Medlem
-DaRude-s avatar
Gripen, jaja. Vad tjänar det till?
Ute om ett par år ändå. Kanske knappt det, dessa flyktingbarn kan ju skriva ner sin ålder när det passar.

Ja jag utgår från att även GM är afghan eller dylikt. Visst kan han vara svenskfödd från orten men tvivlar på det.

Afghanerna slåss med varandra hela tiden i brist på andra att ge sig på.

Stämmer det att offret slog en flaska i huvudet på GM först? Det skulle nog alla brusa upp för, å andra sidan hade han redan kniven med sig så nog hade han ändå tänkt hugga ner någon.

Bete er. Även Afghanerna måste väl ha fattat vid det här laget att idag år 2020 är gängbråk sällan långt ifrån dråp eller mord.

Ett tips till alla coolingar som gillar att bråka, ni är inte odödliga vare sig mot en svenne eller mot en invandrare. Ingen vet hur illa det kan gå.

Bete er.
Senast redigerad av -DaRude- 2020-07-02 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in