Citat:
Ursprungligen postat av
Iknowafewthings
Jo precis men förlorar man medvetandet kort efter hugget så utesluts en del. Knivhugg i lunga vet jag att folk har lyckats springa en 30 meter innan de faller ihop. Nu är ju iofs inte uppgifterna om hur snabbt han gick ner så tydliga men tolkade det som i princip direkt.
Ställen med kraftig blodförlust är i min tanke rätt troliga men min kunskap på området är som sagt rätt dåliga.
Ja det är med störta sannolikhet en massiv blodförlust som var det dödande här. Vad som träffats är lite svårare att gissa. Stora hålvenen, bukaorta? För att använda "svenska" namn? De är de mest blödande.
Lever, mjälte och deras kärl är inte heller direkt svårblödande men med något eller ett fåtal hugg har man oftast lite mera tid. Traumacentrum är inte långt borta.
Kanske ingen mening att spekulera, han avled.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Har aldrig hört talas om att HLR nånsin räddat någon så bör snart gälla mord.
Edit: Såg tidigare i tråden nu att det numera gäller misstänkt mord.
Jo det händer men svårt att ge statistik då skadepanoramat inte är känt här.
HLR för hjärtstopp pga medicinska orsaker snarare än kirurgiska är det väl runt 10%?
Problemet här är att hjärtstoppet uppstår pga cirkulationssvikt och då måste blodvolymen ersättas. Det kan mycket väl vara en så massiv blodförlust här att de 2l RAc ambulans, ev ger, inte klarar det.
Så nej, kommer det till HLR här är du ganska illa ute.
Citat:
Ursprungligen postat av
Andhogst38
Då är vi 2.. Det är mycket som får läggas åt sidan som jag hellre hade gjort till prio 1. Så tröttsamt att göra sånt här, helt i onödan. Varje dag nåt nytt..
Ja. Skönt att känna att jag inte är ensam om känslorna. Vi kanske passerar varandra imorgon.