Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-02, 00:07
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Fotona lär väl finnas i aftonbladets artikel som har bilder på offret liggandes på gatan på förstasidan i detta nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1nm8lJ/man-dod-efter-brak-vid-kungstradgarden

www.aftonbladet.se

Ok dessa foton är konstaterande efter faktum.

Jag tänkte mer på bilder i eskalerings och knivhuggningsfasen.
Citera
2020-07-02, 00:09
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tp84
Ja det är med störta sannolikhet en massiv blodförlust som var det dödande här. Vad som träffats är lite svårare att gissa. Stora hålvenen, bukaorta? För att använda "svenska" namn? De är de mest blödande.
Lever, mjälte och deras kärl är inte heller direkt svårblödande men med något eller ett fåtal hugg har man oftast lite mera tid. Traumacentrum är inte långt borta.
Kanske ingen mening att spekulera, han avled.

Det har du rätt i, diskussionen skedde dock innan dödsbudet så då handlade det mer om risken för att han skulle avlida.

Tack för det medicinska klargörandet!
Citera
2020-07-02, 00:12
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Låter som ett manus på en bollywood rulle.

Det går bra för Sverige nu.

Kan vi få se dessa foton från mannen med den feta kameran?

Han var en förbipasserande, tror du att jag känner alla som var i Kungsträdgården kl 19 idag?

Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Alltså du vittnet som skriver, du är helt jävla värdelös, jag skulle fan ha flugit upp med kameran och filmat allt. Du fattar väl själv att det fins 50 talet människro där, satt du kommer ju inte behöva hjälpa offret, varför du med gott samveta kan försöka dokumentera detta så gott du kan. Finns fan 8k kameror i telefon nu för tiden. Jag skulel fan slängt upp kameran snabbt som katten och dokumenterat ALLT och sålt videon till highest bidder. Det riktig kapitalism det.

Citat:
Ok dessa foton är konstaterande efter faktum.

Jag tänkte mer på bilder i eskalerings och knivhuggningsfasen.

Det var ingen eskalerignsfas, de kom springades genom fontänten, med kniv och bälten.BO blev knivhuggen snabbt i sidan, sedan ingrep folk och gänget sprang därifrån. Det var över på ett par minuter, inte så att någon hann ta fram telefonen direkt.
Citera
2020-07-02, 00:12
Medlem
Vad är det för festligt guldigt som poliserna lagt under stolarna? Från Aftonbladet.
Citera
2020-07-02, 00:16
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Han var en förbipasserande, tror du att jag känner alla som var i Kungsträdgården kl 19 idag?

Det var ingen eskalerignsfas, de kom springades genom fontänten, med kniv och bälten.BO blev knivhuggen snabbt i sidan, sedan ingrep folk och gänget sprang därifrån. Det var över på ett par minuter, inte så att någon hann ta fram telefonen direkt.

Ok, att vara man är så viktigt i deras kultur men så mördar de som fittor.

Säkerligen är detta fångat på diverse kameror. Säkert har någon av gm:s själv rusat fram med kameran på, blir intressant att se.
Citera
2020-07-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
En afghan mindre är alltid en seger för Sverige. Ruttna i helvetet.

Hazarer är oftast shia, de bästa muslimerna.
Citera
2020-07-02, 00:18
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ok, att vara man är så viktigt i deras kultur men så mördar de som fittor.

Säkerligen är detta fångat på diverse kameror. Säkert har någon av gm:s själv rusat fram med kameran på, blir intressant att se.

Det finns inga kameror där det hände. Det var ett väldigt skickligt och snabbt hugg, så jag vet inte om jag skulle säga att det var pussy gjort.
Citera
2020-07-02, 00:20
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fateless
Kungsan är typ 5minuters promenad från Centralen. Är det i direkt anslutning? Nej, men det är inte direkt långt bort heller.

Enligt Google tar det 12 min att gå.

https://www.google.se/maps/dir/Kungstr%C3%A4dg%C3%A5rden,+Stockholm/T-Centralen,+111+20+Stockholm/@59.3308261,18.0560211,15z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x465f9d62b87142 49:0x428494970d5cd467!2m2!1d18.0710836!2d59.331905 7!1m5!1m1!1s0x465f9d60812e6cc7:0xbe2201dc8bf32611! 2m2!1d18.0591112!2d59.3307777!3e2
Citera
2020-07-02, 00:31
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tp84
Ja det är med störta sannolikhet en massiv blodförlust som var det dödande här. Vad som träffats är lite svårare att gissa. Stora hålvenen, bukaorta? För att använda "svenska" namn? De är de mest blödande.
Lever, mjälte och deras kärl är inte heller direkt svårblödande men med något eller ett fåtal hugg har man oftast lite mera tid. Traumacentrum är inte långt borta.
Kanske ingen mening att spekulera, han avled.

Jo det händer men svårt att ge statistik då skadepanoramat inte är känt här.
HLR för hjärtstopp pga medicinska orsaker snarare än kirurgiska är det väl runt 10%?
Problemet här är att hjärtstoppet uppstår pga cirkulationssvikt och då måste blodvolymen ersättas. Det kan mycket väl vara en så massiv blodförlust här att de 2l RAc ambulans, ev ger, inte klarar det.
Så nej, kommer det till HLR här är du ganska illa ute.

Ja. Skönt att känna att jag inte är ensam om känslorna. Vi kanske passerar varandra imorgon.

Traumatiska hjärtstopp har urusla odds. Mycket sällan lyckas man få till ROSC, ofta vitala kärl/organ som skadats som ger kritiska blödningar.
Citera
2020-07-02, 00:54
Medlem
Någon som sitter på videos eller länkar till videos kring detta? Detta har garanterat filmats.
Citera
2020-07-02, 01:14
Medlem
[/quote] Rakt från sidan? Hur långt ner?
Den där decimetern eller vad det kan handla om mellan höftbenet och nedersta revbenet? [/quote]

På vänster sida (höger sett framifrån) stax nedanför/bakom revbenen sitter mjälten. Blir man knivskuren där och inte direkt hamnar på operationsbordet har man inte många minuter kvar i livet. Blöder nämligen ofantligt mycket, dessutom kan den blödningen vara svår att stoppa.
Citera
2020-07-02, 03:36
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Fotona lär väl finnas i aftonbladets artikel som har bilder på offret liggandes på gatan på förstasidan i detta nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1nm8lJ/man-dod-efter-brak-vid-kungstradgarden

www.aftonbladet.se
Det är inte offret som ligger på trottoaren, det är GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in