Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Det finns gott om vittnen som kan nu vittna om mord.

I slutet av fontänen i Kungsträgården.

Oj då, nu blev man visst vittne till ett mord idag. Händelserik Onsdag.

Tack för att du delar med dig och bidrar till ett bra Flashback. Såg du om nån inblandad liknade ASAP-Rocky-Hazaren här nedan?

https://m.youtube.com/watch?v=m2OLIowzwQI
Citera
2020-07-01, 23:25
Medlem
Min gissning är att GM är ett marockanskt gatubarn, de bär ofta kniv och tvekar ej använda den, brottshistoriken tyder på det också, och kanske därför det är svårt att hitta ursprung på gm då dessa ej har id handlingar heller och kan inte svenska. Dessa grupper har bråkat tidigare
Citera
2020-07-01, 23:28
Medlem
Baranerjagefulls avatar
Nån som har någon info hur övriga skadade har koppling till GM/BO samt när detta skulle skett. Vad gjorde GM efter att folk gick emellan o ringde polis? Sprang och droppade kniven?
Citera
2020-07-01, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gospell11
Min gissning är att GM är ett marockanskt gatubarn, de bär ofta kniv och tvekar ej använda den, brottshistoriken tyder på det också, och kanske därför det är svårt att hitta ursprung på gm då dessa ej har id handlingar heller och kan inte svenska. Dessa grupper har bråkat tidigare
Tror inte det rör sig om en marockan.
Har några namn, men avvaktar lite...
Citera
2020-07-01, 23:32
Medlem
Kanske de blev osams ang bevarandet av Karl XII-statyn?

Nyttjandet av bälten indikerar i alla fall inte på Adidas-soldater. Tippar på internt hazarbråk.
Citera
2020-07-01, 23:35
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Tack för att du delar med dig och bidrar till ett bra Flashback. Såg du om nån inblandad liknade ASAP-Rocky-Hazaren här nedan?

https://m.youtube.com/watch?v=m2OLIowzwQI

Omöjligt att säga, han hade huvudbonad på sig som dolde ansiktet. Men troligtvis inte, det vore en märklig slump. Kryllar av afghaner utanför och inne i Stockholm.
Citera
2020-07-01, 23:36
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor

Oj då, nu blev man visst vittne till ett mord idag. Händelserik Onsdag.

Du blev även "åklagarens vittne" och jag avundas dig inte.
Citera
2020-07-01, 23:36
Medlem
L.Kollbergs avatar
"Alla tre offer är unga män födda i Afghanistan," skriver tidningen Expressen. Inget dock om gärningsmannen. Sannolikt en uppgörelse om pengar eller knark. Vet någon om gärningsmannen också är afghan eller om det rör sig om en Kalle Andersson, typ?
Citera
2020-07-01, 23:43
Medlem
8711s avatar
Haha, hela scenariot är så typiskt för gruppen inblandad.

Citat:
Alla tre offren för knivattacken är unga män födda i Afghanistan.

– De började putta runt varandra. Det var mycket skrik. Sedan tog de ut sina skärp och började slå varandra, säger ett vittne.

Bråket fortsatte sedan på Västra Trädgårdsgatan, där fler personer anslöt.

– Det kom folk från alla håll. Först var det runt 15 grabbar och sedan kom det fler och fler, säger vittnet.

Enligt Expressens uppgifter var upprinnelsen till bråket att ett av offren stötte på den nu gripne mannens flickvän. Därefter slog han gärningsmannen med en flaska i huvudet. Och det fick den nu gripne mannen att dra fram en kniv och hugga.

https://www.expressen.se/nyheter/tre-personer-knivskurna-i-centrala-stockholm/

Visserligen hade inte jag heller tolererat att bli slagen med en flaska i huvudet när jag är ute och går med min flickvän. Men att sammanblanda sig med dessa horder i innerstan om kvällarna bör undvikas till varje pris för varje tänkande människa. Varken "offer" eller förövare är något att ha i detta fall, jäkla pack hela bunten!
Citera
2020-07-01, 23:43
Medlem
stone_sleepers avatar
Många vittnen men ingen som filmat och laddat upp filmen på nätet?
Citera
2020-07-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatsonot
Håll käften din lantis. Kunsträdgården är inte nära ”resecentrum”.

Kungsan är typ 5minuters promenad från Centralen. Är det i direkt anslutning? Nej, men det är inte direkt långt bort heller.
Citera
2020-07-01, 23:45
Medlem
Låter som att det var riktat mot personer från Afghanistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in