2020-07-01, 19:52
Medlem
Vad tror ni om Square Inc? Tycks gå som tåget.
Citera
2020-07-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det är ju ingen som vet hur läget ska utveckla sig kring pandemin. Läkemedelsbranschen satsar jag men i övrigt så avvaktar jag för att se vad som pågår. Hur påverkad ekonomin blir på sikt kan man inte veta alls. Vad tror du själv?
Jag är extremt nyfiken Skulle gissa på att dessa tre branscher kommer att växa...Folk kommer dock att öka tobaks intaget också¨under oroliga tider (Swedish match gjorde idag högsta noteringen någonsin).
Frågan är om inte oljebranschen nått sin botten nu och ökar hela vägen fram till december...1000kr i norsk oljebolag blir kanske 3000kr om några månader...
Jag bara gissar här

Citat:
Ursprungligen postat av Lingongurka
Datorspelsbranschen har mest troligt en mycket ljus framtid. Själv är jag ingen "gamer" men det hindrar mig inte från att dra fördel av att mycket pengar strömmar till dessa företag, framförallt i Corona-tider. Jag vill dock vara tydlig med att jag inte på något sätt själv har kompetensen att bedöma VILKA av företagen i denna bransch man ska satsa på. Det låter jag fondförvaltarna sköta...
Det har du helt rätt i, frågan är bara vilka tillverkare som man ska satsa på. PS5 ska släppas till hösten...
Citera
2020-07-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Jag är extremt nyfiken Skulle gissa på att dessa tre branscher kommer att växa...Folk kommer dock att öka tobaks intaget också¨under oroliga tider (Swedish match gjorde idag högsta noteringen någonsin).
Frågan är om inte oljebranschen nått sin botten nu och ökar hela vägen fram till december...1000kr i norsk oljebolag blir kanske 3000kr om några månader...
Jag bara gissar här

.

Tobaksrökning ökar riskerna för att drabbas svårt om man får corona. Men det finns ju annan tobak som man kan ta in. Vet något vad SM för för produkter? Det låter intressant det du säger. Tuggummin, plåster etc.?
Citera
2020-07-01, 21:09
Medlem
indianhejs avatar
Citat:
Tobaksrökning ökar riskerna för att drabbas svårt om man får corona. Men det finns ju annan tobak som man kan ta in. Vet något vad SM för för produkter? Det låter intressant det du säger. Tuggummin, plåster etc.?
Kan inget om aktier. Men Swedish match har väl inget med cigaretter att gör längre?

Appropå tobak och Corona så finns det rapporter åt båda håll vad gäller rökning
Citera
2020-07-01, 21:19
Medlem
Citat:

Dom har cigarrer främst för USA-marknaden som jag fattat det. Den stora grejen är nikotinpåsarna Zyn. De fungerar som snus utan tobak, men med bara nikotin.
Citera
2020-07-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
Appropå tobak och Corona så finns det rapporter åt båda håll vad gäller rökning
Finns det rapporter som menar att det är positivt att vara rökare om man drabbas av Corona? Är detta rätt uppfattat?
Citera
2020-07-01, 21:35
Medlem
Citat:

https://www.expressen.se/dinapengar/succen-for-svenskt-snus-i-usa-unikt-beslut/

Det är svenskat snus som kommer att bli enormt stort tack vare Covid-19
Citera
2020-07-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fineman
Finns det rapporter som menar att det är positivt att vara rökare om man drabbas av Corona? Är detta rätt uppfattat?
Rökare var underrepresenterade bland de vårdade i Frankrike och Kina, Finland skulle testa ge patienter nikotinplåster om jag inte minns fel. Vet inte riktigt hur de gick med det sen...
Citera
2020-07-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
Hur lång tid pratar vi om?
12 månader eller 12 år?

Ja du Sven
Med risk för att låta gammal o tråkig ( vilket jag nog är i mina barns ögon )
Svenne banan på stan ska inte ha dom pengar han behöver närmsta året på börsen . Men allt annat ska in ...
12 år ..... det är lång tid , men det kommer stiga ett antal hundra procent Om du håller dig till USA Enligt min mening
sagt från början att vi slutar plus 10 på detta år
Om 2 ish år då kommer du få se riktig nedgång RIKTIG !!!
Kan du tajma den då jävlar , sen får du hålla dig till 24-25 och köpa igen
Detta klarar dock inte jag , vill ha utdelningar så jag ligger 100% 24/7 , så gör jag
Går det ner då badar jag i skiten
Om 10 år blir det 100% preferensaktier och avsäljning i 15 år innan rollatorn ska fram.
Långsiktig - jaa . Men det blir en jävla skön ålderdom
Citera
2020-07-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Jag bara gissar här

Har du tittat på oljebolagens börskurser och Brent-priset på olja? Den snabba återhämtningen från botten har redan skett. Nu är prognosen att oljepriset kommer öka sakta framöver, lite beroende på vilken takt den ekonomiska återhämtningen sker.
Citera
2020-07-01, 22:46
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Har du tittat på oljebolagens börskurser och Brent-priset på olja? Den snabba återhämtningen från botten har redan skett. Nu är prognosen att oljepriset kommer öka sakta framöver, lite beroende på vilken takt den ekonomiska återhämtningen sker.

Visst har det varit en återhämtning, men fortfarande relativt lågt.

En idé är att köpa tex Nordnet Superfonden Norge. Uppsida med både stark SEK och lågt oljepris..
Citera
2020-07-02, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81

Oktobe-mars är då mest olja förbrukas internationellt... Eller hur? Kommer ett vaccin innan året är slut kommer också oljan att bli mycket eftertraktad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in