Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-07-01, 21:29
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Mycket allvarligt skadad är ofta kod för död, och det där låter som omskrivning på det.

Rakt från sidan? Hur långt ner?
Den där decimetern eller vad det kan handla om mellan höftbenet och nedersta revbenet?

Såg från 10 m avstånd men ja ungefär där du beskriver. BO tappade medvetandet strax där efter, som tur cyklade en läkare förbi precis då som stannade och gjorde HLR. Civilkuragen var fantastisk ikväll, många ingrepp direkt trots aggressiv GM med kniv. Ambulansen kom ca 10 min efter händelsen, och körde honom snabbt iväg. Han var fortfarande medvetslös då. Snuten kom också förvånansvärt snabbt, bara ett par min efter att vi ringde. 3 bilar från var sitt håll.
Citera
2020-07-01, 21:29
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Samtliga BO är afghaner. Internbråk angående droger. Är ASAP-Jafari och hans hejdukar inblandande?

https://www.expressen.se/nyheter/tre-personer-knivskurna-i-centrala-stockholm/

Ja det är det troligaste. De brukar ha interna klanstrider.
Citera
2020-07-01, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Såg från 10 m avstånd men ja ungefär där du beskriver. BO tappade medvetandet strax där efter, som tur cyklade en läkare förbi precis då som stannade och gjorde HLR. Civilkuragen var fantastisk ikväll, många ingrepp direkt trots aggressiv GM med kniv. Ambulansen kom ca 10 min efter händelsen, och körde honom snabbt iväg. Han var fortfarande medvetslös då. Snuten kom också förvånansvärt snabbt, bara ett par min efter att vi ringde. 3 bilar från var sitt håll.

Härligt när folk sluter upp, men då kanske han klarar sig trots allt.
Om han undgått för allvarliga skador på vitala organ och kärl vill säga.
Citera
2020-07-01, 21:33
Medlem
Måste väl ändas finnas någon som filmat med tanke på att det skedde mitt i centrala Stockholm?
Citera
2020-07-01, 21:35
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Måste väl ändas finnas någon som filmat med tanke på att det skedde mitt i centrala Stockholm?

Det som skedde i Kungsan var över på 5 min, det var ingen som hann ta fram telefonen. Däremot fanns en fotograf direkt i närheten som nog fått med gänget på bild.
Citera
2020-07-01, 21:41
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Stämmer. Vi var ca 10 som såg hela förloppet.

Off T nu men: Var lite försiktig så att du inte "outar" dig själv nu på FB. Du kan bli kallad till rättegång. Väl menat.
Citera
2020-07-01, 21:41
Medlem
Slåss med bälten, fattar man ju på en gång att det rör sig om ali babas
Citera
2020-07-01, 21:43
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Off T nu men: Var lite försiktig så att du inte "outar" dig själv nu på FB. Du kan bli kallad till rättegång. Väl menat.

Tack för omtanken. Jag kommer bli kallad till rättegång säkerligen eftersom jag vittnade på plats.
Citera
2020-07-01, 21:44
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Det som skedde i Kungsan var över på 5 min, det var ingen som hann ta fram telefonen. Däremot fanns en fotograf direkt i närheten som nog fått med gänget på bild.

Tack för jättebra info i tråden. Jag fick info att GM också var Afghan. Är det något du kan bekräfta?
Citera
2020-07-01, 21:50
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Tänkte på det också. Logiskt har det möjligen att göra med det som brukar kallas "pressetik". Alla misstänkta brukar ha starkt skydd... Eller har jag fel?

Konspiratorikern i mig säger att Expressen vill plantera in "rasistdåd" i människors hjärnor. Men, vem vet.

Har du några exempel där tidningar har gått ut med etnicitet på en gripen gärningsman under första dagen?

Jag har svårt att se att det är vanligt. Normalt går man ut med det om man eftersöker tips för att hitta gärningsmannen, annars riskerar man bara att förstöra vittnesuppgifter.
Citera
2020-07-01, 21:53
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otriv
Pressetik? Ska man isåfall inte skydda brottsoffer och inte ev GM? Man börjar bli less på daltandet.

Det handlar ju knappast om att skydda gärningsmannen utan om att inte förstöra vittnesuppgifter. Hur mycket tror du ett utpekande av en gärningsman är värd om man redan har slängt upp en bild på honom i dagstidningarna innan förhör med vittnen har hunnit ske?
Citera
2020-07-01, 22:03
Bannlyst
Vad tog ASAP Rocky afghanen vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här