2020-07-01, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Ja han hade säkert erkänt allt för mig för en liten rajtan tajtan 🤣
Han köpte förmodligen strössel, åt upp det själv och sen skyller på dotter T. Inget förvånar mig längre när det gäller SD. Patriarken, auktoriteten och psykopaten.
Citera
2020-07-01, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vilken tid var det? Vad köpte han? Strössel? Gofika?

https://vatternrundan.se/sv/om-anmalan/kalendarium/

#TeamÅsaHiding

Haha såg inget strössel men det var ganska mycket grejer så han var tvungen att köpa en påse till och det behövde han inte kvitto på.🤣
Citera
2020-07-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nja, "av allt att döma" är han skyldig. Beroende på vem som kikar på bevisningen och indiciern samt drar slutsatserna.

En oskyldig person skall naturligtvis inte dömas.
Citera
2020-07-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du skrev att du med detta inlägg avslöjade
lögner och villfarelser. Jag undrar vilka lögner
och villfarelser du menar att du avslöjat med
det inlägget?

Läs mitt svar.
Citera
2020-07-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är det jag menar, LW tyckte nog också att han var rolig och kunde muntra upp henne, om det började prata kring hennes skilsmässa från UW (som hennes närmre vänner beskriver som tungt och stökigt för LW ett bra tag även om UW och LW i sinom tid lyckades komma bättre överens). Så LW och SD kan nog haft en djupare vänskaplig connection som SD ville ha kvar även om han kanske ville bryta den sexuella relationen. Någonstans hade han ju uttryckt apropå att HD ville att han skulle klippa helt med LW att LW var en av hans bästa vänner.

Men för en del kan det väl vara svårt att umgås som "bara" vänner om personen fortfarande är förälskad i den andre, kanske var så för LW?

Du borde skriva "(spekulation)" inom parentes i ditt inlägg.
Citera
2020-07-01, 20:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ok, tänker inte dra i långbänk. Skippa uttrycket. Vad det handlar om är att det kan vara ett par stycken i SDs närhet som lovat hålla tyst. Denna tystnad kan lätt brytas och då hänger SD löst. Om han blir ovän med någon av dessa som bär vetskapen, finns risk att SD känner sig osäker för att man i ovänskapens namn skall traska till polisen och berätta det man vet i rena ilskan - eller nåt (och han dödar dom hellre än riskerar att nån skvallrar). Därför är de som vet väldigt sårbara. Så länge de bär på en hemlighet som kan skicka SD raka vägen i fängelse, så är de i fara. Varje dag. Varje timme.

Dock är jag tveksam på om SD verkligen skulle berättat för någon ifall det är han som gjort det.

OT angående bevingade ord, dessa uttryck är flera hundra år gamla och förr kunde man kalla en tjur för Olle (mota Olle i grind) och en odugling kallades ibland för...Mats. Därav blev jag lite konfunderad. Fick det inte att direkt passa, även om kanske det kan ses som att någon är en odugling om hen inte säger vad hen vet ifall hen vet något.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-07-01 kl. 20:04.
Citera
2020-07-01, 20:04
Medlem
Citat:
Dock är jag tveksam på om SD verkligen skulle berättat för någon ifall det är han som gjort det.

OT angående bevingade ord, dessa uttryck är flera hundra år gamla och förr kunde man kalla en tjur för Olle (mota Olle i grind) och en odugling kallades ibland för...Mats.
Jag TROR att HD var med, alternativt att SD gick hem till henne efteråt och berättade. De är tighta, nästan osunt tighta. Så jag är nästan säker på att hon vet. Men visst, klart är att jag spekulerar här. JG är nog mer eller mindre säker på att SD är skyldig, men håller tyst. Så ja, vare sig han berättat - hintat - eller haft en medgärningsman med så är det nog minst två som "vet" att SD begick mordet på Lena.

Som alltid - spekulationer.
Citera
2020-07-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du borde skriva "(spekulation)" inom parentes i ditt inlägg.

Varför det? Tror du J*nny har klippt och klistrat ihop ett hitte på som hon kopierat och givit polisen om sina och LWs konversationer?
Fast visst är det väl i och för sig möjligt att LW ljög eller överdrev. Jag beskrev det fritt ur minnet och inte ordagrant, därav använde jag inte citationstecknen.
Citera
2020-07-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Oj, vad du svävar ut i det blå. En spekulation som är luddig och inte speciellt konkret.

Vad är det som är utsvävningar i det blå? Springare var ut i media jäkligt snabbt och sa att detta kommer att lösas snabbt, att det var okomplicerat? Och detta okomplicerade fall, där eventuella spår fick förfaras eftersom BO fick ligga exponerad för väder och sol i flera dagar i närheten av sitt hem har man inte fått i hamn ännu. Och som en annan postare skrev, man granskade inte särskilt närgånget andra som skulle kunna haft motiv ens med det scenario de presumerade. Vad menar du är att fara ut i det blå med det? Det är ju så det är.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-07-01 kl. 20:31.
Citera
2020-07-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ok, tänker inte dra i långbänk. Skippa uttrycket. Vad det handlar om är att det kan vara ett par stycken i SDs närhet som lovat hålla tyst. Denna tystnad kan lätt brytas och då hänger SD löst. Om han blir ovän med någon av dessa som bär vetskapen, finns risk att SD känner sig osäker för att man i ovänskapens namn skall traska till polisen och berätta det man vet i rena ilskan - eller nåt (och han dödar dom hellre än riskerar att nån skvallrar). Därför är de som vet väldigt sårbara. Så länge de bär på en hemlighet som kan skicka SD raka vägen i fängelse, så är de i fara. Varje dag. Varje timme.

Å andra sidan lär knappast ett vittnesmål som kommer i efterhand väga sådär jättetungt om inte stödbevisning finns. Lite beroende på också när det ev vittnet fick det berättat för sig. Man kan alltså vara lika sårbar om man berättar något efter lång tid har gått.
Brynolf Wendt brukade väl under sin tid som bisittare i Efterlyst ta upp det med lojaliteter som förändras över tid och någon kan berätta men det är måhända mer ett grepp för att stressa GM att göra något misstag, så speciellt ofta händer det väl inte, att någon som medvetet knipit tar bladet från munnen efter någon tid.
Citera
2020-07-01, 20:34
Medlem
Citat:
Å andra sidan lär knappast ett vittnesmål som kommer i efterhand väga sådär jättetungt om inte stödbevisning finns. Lite beroende på också när det ev vittnet fick det berättat för sig. Man kan alltså vara lika sårbar om man berättar något efter lång tid har gått.
Brynolf Wendt brukade väl under sin tid som bisittare i Efterlyst ta upp det med lojaliteter som förändras över tid och någon kan berätta men det är måhända mer ett grepp för att stressa GM att göra något misstag, så speciellt ofta händer det väl inte, att någon som medvetet knipit tar bladet från munnen efter någon tid.
Redogörelse av vittne gällande brott, i efterhand, tas ju självklart emot med en viss skepsis om folk blivit ovänner och det kryper fram saker och ting. Du vet lika väl som jag att inte ens ett erkännande väger tungt, om inte annan bevisning finns. Allt måste bevisas, annars väger det noll och intet.
Citera
2020-07-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Precis! Jag har aldrig varit anklagad för något brott, men jag har blivit förhörd av polisen samt vittnat i TR flera gånger. Jag har alltid haft känslan av att jag snarast pratat för mycket i min iver att vara rättssystemet till lags. För så är jag uppfostrad helt enkelt.

Om man dessutom var OSKYLDIGT anklagad för ett grovt brott så skulle man hjälpa till med allt man kunde för att få chansen att bli friad. Inte stila, spela apa, skryta, ljuga och ha "lämpliga minnesluckor" då och då. Detsamma om det hade gällt någon nära mig som jag skulle vittna för och som jag trodde var oskyldig.

Men SD och hans lilla gäng (HD, JG och SOA) de slingrar sig som ormar....undrar varför?

#TeamÅsaHiding

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

Att vara övermåttan hjälpsam kan också verka misstänkt. Exempelvis Skandiamannen, för att nämna ett aktuellt exempel. Finns väl inte många mer hjälpsamma än honom. Så är man misstänkt har man alltid ändan bak hur man än vrider och vänder sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in