2020-06-30, 11:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpleguy99
Eller så är det protester som få folk att stanna hemma, för dom måste skydda sina hem?

Blev dom smittade? Hur vet du det?
Vet du namnat på alla 6000 som var där, så kanske jag kan ringa runt om ett par månader.
Dock vet vi ett helt gäng av kampanjarbetarna.

Sen har du stolarna som man tog bort lapparna så det inte blev varannan stol, och så tätt, ja, smitta spred sig garanterat.
Sen frågan hur mycket, det är en bra fråga.
Citera
2020-06-30, 11:34
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Du bevisar min poäng.

Först så har du uppenbarligen inte sett talet och jag tror inte du vet vad ett primärval är.

Öppna primärval är inget bindande val, utan en typ av väljarundersökning som används som vägledande för vilken kandidat som nomineras.
Samma person kan gå dit och rösta flera gånger under röstningsperioden på densamma såväl som på någon annan om denne ändrar sig.
Även meningsmotståndare röstar på svaga kandidater och detta har skett i decennier.
Detta är lagligt.
Av 31 miljoner republikanska röster uppskattades ett år att ca. 38% var demokrater.
Republikaner ogillar öppna val då de saboteras och demokrater gillar öppna val då de är för frihet.

Gällande talet så blinkar Trump åt media när han först skojar om att "föresten republikaner får rösta... medvetet mumlande". Därefter håller han en väljarundersökning där publiken får jubla på den kandidat de hoppas vinner. Så publiken valde själva vem de önskade skulle vinna, där med bakgrund av att det är impopulärt att rösta i motpartens val och att Trump skojar så är det ingen i publiken som tar det på allvar.
Trump fortsätter att prata om hur media kommer skriva om det där skämtet därefter och hur demokraterna aldrig kritiseras för att de gör detta. Jag tycker Trump gjorde fel.

Media skriver sedan om det.

Gällande min poäng så började detta fenomen bli ett problem på 90-talet då demokrater röstade i republikanska val och det möttes, i lägre grad av republikaner som kände att de måste ge igen.
Sen har det fortsatt till ett läge där demokraterna gör detta mycket och republikanerna mindre.

Media skrev om Trump som om han uppmanade till valfusk när hela landet vet att detta har förekommit i decennier där de som bedömer resultatet naturligtvis bedömer resultatet utifrån vetskapen om att det alltid förekommer.

Då ska demokraterna "ge igen" och saboterar republikanernas tal istället och är helt okej med det.

Stafettpinnen flyttas framåt och det fortsätter bli värre, vilket du är en del av.

Kastar någon en tårta i ansiktet på en politiker jag sympatiserar med så tänker jag att fenomenet är dåligt.
Kastar någon en tårta i ansiktet på en politiker jag inte sympatiserar med så tänker jag att fenomenet är dåligt.
Kastar någon en tårta i ansiktet på en politiker du sympatiserar med så tänker du att någon borde kasta en tårta i ansiktet på en politiker som den som kastade tårtan sympatiserar med. Då det handlar om att det ska bli rättvist för dig.
Kastar någon en tårta i ansiktet på en politiker du inte sympatiserar med så är det rättvisa. Då denna politikern sa någonting du inte gillade. Eller då någon som sympatiserar med den politikern sagt någonting du inte gillar.

Även om min beskrivning vore fel så spelar det ingen roll om folk tror på det. Allt det här är problem. Lösningen är att bara säga det man tror är sant och individualism.

Man ska uppfylla de andra kraven nu.

Ja, Putins våta dröm är att omvärlden har en starkare militär.
Av allt man skulle kunna tontrolla om så väljer du tRump??? Bara för att HAN blev rejält tagen på fittan av K-pop kidsen?
Citera
2020-07-01, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Varför ska han ställa in några rallies? Ni vänsterpack är livrädda för Trump rallies då ni vet att dom gynnar honom men det är ok för er att upploppsmakare i tusentals springer runt i städerna varje dag och tar över zoner dessutom...

Vänsterns hyckleri är patetiskt.

President Donald Trump's campaign has scrapped plans to hold a rally in Alabama next weekend amid concerns about coronavirus infections rising in the US.

Så ett är i alla fall inställt. Och smittspridningen lär inte sluta öka än på ett tag. Så det dröjer innan det blir något fler rally. Kanske till i höst. Men det är ju alltid en risk när de som deltar inte ens förstår att hålla distans fastän det finns gott om plats för det.

Alabama, a deep-red state that overwhelmingly supported Trump in 2016, began reopening in early May but is now one of dozens of states showing an upward trend in average new daily cases, an increase of at least 10%, in the last week, according to data from Johns Hopkins University.
Senast redigerad av sirup 2020-07-01 kl. 13:11.
Citera
2020-07-01, 13:37
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Av allt man skulle kunna tontrolla om så väljer du tRump??? Bara för att HAN blev rejält tagen på fittan av K-pop kidsen?

Jag vet inte vad varken "tontrolla" eller "K-pop kids" är, men jag är tämligen säker på att jag inte har valt Trump i någon kontext för att han blivit "tagen på fittan", vad nu det innebär.

Jag tycker inte ens om Trump som person. Mitt problem är att vänstern saknar gränser, ljuger och har börjat närma sig våld. De är så omgivna av lögner att de börjat förlora kontakt med verkligheten.
De kritiserar andra för det de själva ljugit om att de andra gjort. Vänstern hittar på skäl som motiverar och ursäktar omoral. Vänstern håller på att gå för långt.
Citera
2020-07-01, 13:58
Medlem
Don Trumpone försöker skrika på twitter att "Russia/Taliban Bounty"-storyn är ett enda stort "Fake News". Uttjatat och desperat, från en gubbe med noll trovärdighet kvar.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1278284552679624705

Igår kommenterade Hillary Clinton skadeglatt och bistert att "I bloody well read my briefs in office".
Citera
2020-07-01, 15:00
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Jag vet inte vad varken "tontrolla" eller "K-pop kids" är, men jag är tämligen säker på att jag inte har valt Trump i någon kontext för att han blivit "tagen på fittan", vad nu det innebär.

Jag tycker inte ens om Trump som person. Mitt problem är att vänstern saknar gränser, ljuger och har börjat närma sig våld. De är så omgivna av lögner att de börjat förlora kontakt med verkligheten.
De kritiserar andra för det de själva ljugit om att de andra gjort. Vänstern hittar på skäl som motiverar och ursäktar omoral. Vänstern håller på att gå för långt.
Du har verkligen noll koll.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Tone Troll# beskriver rätt bra din strategi i den här tråden. Funkar nog speciellt illa just på Flashback.

"Ta honom på fittan" refererar givetvis till när han sa grab them by the pussy. När man är rik tycker ju tRump att det är ok att ta vilken kvinna som helst på fittan. Är det möjligen ett exempel på vad du tycker är moral? Är DET vad du kallar för att vara konservativ?

"Grab HIM by the pussy" refererar också till att mobbaren tRump själv är en sån otrolig fegis, som simulerade för att slippa militärtjänst, som gömde sig i WHs skyddsrum för fredliga medborgarrättsdemonstranter, som har bacillskräck och gör precis allt han kan för egen del för att undvika smitta med bl a två tester per dag samtidigt som han förväntar sig att hans fans ska kasta all försiktighet överbord för att mata hans narcissistiska ego i stora rallyn. Är det sånt du kallar för moral?

Referensen till "K-pop kids" refererar till Topic som du tydligen har glömt bort helt i ditt upptagna tontrollande. Varför blev Tulsa-rallyt ett sånt fiasko? Iaf en förklaring är hur bl a K-pop fans signade upp för rallyt med den avsiktliga meningen att inte komma, och därmed fick kampanjen att grovt överskatta intresset. Som ju redan har nämnts i tråden och som du själv har reagerat på.

Och det var så som K-pop kidsen tog tRump på fittan, genom att bidra till att sabba tRumps rally.

Nu förstår jag det är mycket annat du vill ta upp i ditt ivriga försvar av tRump. Men kom ihåg att Topic här är om hans rallyn. Försök iaf att koppla ihop det.
Senast redigerad av nerdnerd 2020-07-01 kl. 15:03.
Citera
2020-07-01, 15:02
Bannlyst
Citat:

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Tone Troll# beskriver rätt bra din strategi i den här tråden. Funkar nog speciellt illa just på Flashback.

"Ta honom på fittan" refererar givetvis till när han sa grab them by the pussy. När man är rik tycker ju tRump att det är ok att ta vilken kvinna som helst på fittan. Är det möjligen ett exempel på vad du tycker är moral? Är DET vad du kallar för att vara konservativ?

"Grab HIM by the pussy" refererar också till att mobbaren tRump själv är en sån otrolig fegis, som simulerade för att slippa militärtjänst, som gömde sig i WHs skyddsrum för fredliga medborgarrättsdemonstranter, som har bacillskräck och gör precis allt han kan för egen del för att undvika smitta med bl a två tester per dag samtidigt som han förväntar sig att hans fans ska kasta all försiktighet överbord för att mata hans narcissistiska ego i stora rallyn. Är det sånt du kallar för moral?

Referensen till "K-pop kids" refererar till Topic som du tydligen har glömt bort helt i din upptagna tontrollande. Varför blev Tulsa-rallyt ett sånt fiasko? Iaf en förklaring är hur bl a K-pop fans signade upp för rallyt med den avsiktliga meningen att inte komma, och därmed fick kampanjen att grovt överskatta intresset. Som ju redan har nämnts i tråden och som du själv har reagerat på.

Och det var så som K-pop kidsen tog tRump på fittan, genom att bidra till att sabba tRumps rally.

Nu förstår jag det är mycket annat du vill ta upp i ditt ivriga försvar av tRump. Men kom ihåg att Topic här är om hans rallyn. Försök iaf att koppla ihop det.

Trumpbeundrare är lite som SA...
Citera
2020-07-01, 15:10
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:

Referensen till "K-pop kids" refererar till Topic som du tydligen har glömt bort helt i ditt upptagna tontrollande. Varför blev Tulsa-rallyt ett sånt fiasko? Iaf en förklaring är hur bl a K-pop fans signade upp för rallyt med den avsiktliga meningen att inte komma, och därmed fick kampanjen att grovt överskatta intresset. Som ju redan har nämnts i tråden och som du själv har reagerat på.

Nej, det är också fel.

Bestod fiaskot av att folk ljög om att de skulle komma?
Senast redigerad av Bara-Robin 2020-07-01 kl. 15:27.
Citera
2020-07-01, 16:45
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Nej, det är också fel.

Bestod fiaskot av att folk ljög om att de skulle komma?
Fiaskot bestod av att
1. 2/3 av alla stolar inne på arenan var tomma
2. Det var så gott som helt tomt utanför arenan där de hade förberett för ett tal för många tusen som inte skulle ha fått plats inne på arenan
3. Och detta när tRump & Co precis innan hade skrutit om att de aldrig hade haft en enda tom plats.

Ska det vara så svårt att erkänna det som ett fiasko? Eller att det var många många fler i Washington DC på Obamas invigning än på tRumps? Försök att inte att ljuga så förbannat, trots att det svider.
Citera
2020-07-01, 17:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Fiaskot bestod av att
1. 2/3 av alla stolar inne på arenan var tomma
2. Det var så gott som helt tomt utanför arenan där de hade förberett för ett tal för många tusen som inte skulle ha fått plats inne på arenan
3. Och detta när tRump & Co precis innan hade skrutit om att de aldrig hade haft en enda tom plats.

Ska det vara så svårt att erkänna det som ett fiasko? Eller att det var många många fler i Washington DC på Obamas invigning än på tRumps? Försök att inte att ljuga så förbannat, trots att det svider.
Till och med mer än 2/3 av stolarna var lediga, trumpen var furious backstage sade man.
Lustiga är att man inte ens nått den smittspridning trumpen möjliggjorde.

Hur går det med kommande rallies?
Citera
2020-07-01, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Till och med mer än 2/3 av stolarna var lediga, trumpen var furious backstage sade man.
Lustiga är att man inte ens nått den smittspridning trumpen möjliggjorde.

Hur går det med kommande rallies?

Trump har ställt in det som skulle vara i Alabama nästa vecka. Och tror inte att det blir på ett bra tag då den ökade smittspridningen inte har nått sin kulmen och folk kommer att börja dö i ökade antal om en vecka till tio dagar ungefär.
Citera
2020-07-01, 17:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Trump har ställt in det som skulle vara i Alabama nästa vecka. Och tror inte att det blir på ett bra tag då den ökade smittspridningen inte har nått sin kulmen och folk kommer att börja dö i ökade antal om en vecka till tio dagar ungefär.
Han borde kört på rallies och fått hört buropen istället.
Men så satans roligt se trumpen pudla, och nu är det tillbaka att peka finger igen utan ta ansvar för sina egna handlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in