Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Det var tRump själv som uppmanade sina egna väljare att rösta på Sanders i Demokraternas primärval.
Trump Calls on Supporters in South Carolina to Vote for Sanders in Primary
https://slate.com/news-and-politics/2020/02/trump-calls-supporters-south-carolina-vote-bernie-sanders-in-primary.html
Tit for tat.
Quid pro quo.
Ge fan i att trolla med andras kampanjer om man inte själv vill bli trollad. Notera också att det INTE var Biden själv som på något sätt låg bakom trollandet mot den inkompetenta idioten tRumps rally i Tulsa.
Såna fasoner förväntar man sig ju inte alls av ärbara presidentkandidater, ELLER HUR?

Du bevisar min poäng.
Först så har du uppenbarligen inte sett talet och jag tror inte du vet vad ett primärval är.
Öppna primärval är inget bindande val, utan en typ av väljarundersökning som används som vägledande för vilken kandidat som nomineras.
Samma person kan gå dit och rösta flera gånger under röstningsperioden på densamma såväl som på någon annan om denne ändrar sig.
Även meningsmotståndare röstar på svaga kandidater och detta har skett i decennier.
Detta är lagligt.
Av 31 miljoner republikanska röster uppskattades ett år att ca. 38% var demokrater.
Republikaner ogillar öppna val då de saboteras och demokrater gillar öppna val då de är för frihet.
Gällande talet så blinkar Trump åt media när han först skojar om att "föresten republikaner får rösta... medvetet mumlande". Därefter håller han en väljarundersökning där publiken får jubla på den kandidat de hoppas vinner. Så publiken valde själva vem de önskade skulle vinna, där med bakgrund av att det är impopulärt att rösta i motpartens val och att Trump skojar så är det ingen i publiken som tar det på allvar.
Trump fortsätter att prata om hur media kommer skriva om det där skämtet därefter och hur demokraterna aldrig kritiseras för att de gör detta. Jag tycker Trump gjorde fel.
Media skriver sedan om det.
Gällande min poäng så började detta fenomen bli ett problem på 90-talet då demokrater röstade i republikanska val och det möttes, i lägre grad av republikaner som kände att de måste ge igen.
Sen har det fortsatt till ett läge där demokraterna gör detta mycket och republikanerna mindre.
Media skrev om Trump som om han uppmanade till valfusk när hela landet vet att detta har förekommit i decennier där de som bedömer resultatet naturligtvis bedömer resultatet utifrån vetskapen om att det alltid förekommer.
Då ska demokraterna "ge igen" och saboterar republikanernas tal istället och är helt okej med det.
Stafettpinnen flyttas framåt och det fortsätter bli värre, vilket du är en del av.
Kastar någon en tårta i ansiktet på en politiker jag sympatiserar med så tänker jag att fenomenet är dåligt.
Kastar någon en tårta i ansiktet på en politiker jag inte sympatiserar med så tänker jag att fenomenet är dåligt.
Kastar någon en tårta i ansiktet på en politiker du sympatiserar med så tänker du att någon borde kasta en tårta i ansiktet på en politiker som den som kastade tårtan sympatiserar med. Då det handlar om att det ska bli rättvist för dig.
Kastar någon en tårta i ansiktet på en politiker du inte sympatiserar med så är det rättvisa. Då denna politikern sa någonting du inte gillade. Eller då någon som sympatiserar med den politikern sagt någonting du inte gillar.
Även om min beskrivning vore fel så spelar det ingen roll om folk tror på det. Allt det här är problem. Lösningen är att bara säga det man tror är sant och individualism.
Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
2024 är det man ska uppfylla 2%, och ingen vet varför trumpen ljuger på rallies om det skulle vara nått annat.
Och detta är bara en i en lång rad av saker som ser ut som springa Rysslands ärenden, då det trumpen gör är putins våta dröm.
Och man frågar sig varför mästerförhandlaren inte förstår avtal, kan det vara demens?
Man ska uppfylla de andra kraven nu.
Ja, Putins våta dröm är att omvärlden har en starkare militär.