2020-06-30, 09:59
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nu har ju både Pep och Zidane hamnat i klubbar som redan på löpande band vunnit titlar, de har en fungerande förening där de inte behövt ändra något i. Klopp har ändrat hela föreningen liverpool, klev in i en klubb som låg runt 7e plats i england och har gjort dem till världens bästa lag, inte bara på planen utan också utanför, han har valt alla anställda själv och tom hur träningsanläggningen skall byggas. Pep klev rakt in i ett befintligt kontor och fortsatte karusellen i rullning.

enligt mig verkar du inte vara så speciellt insatt i hur mkt Klopp gjort i LFC, jämfört med de andra.

Tycker Klopp och Simone är 1,2 tränare i världen pga deras förutsättningar, Pep och Zidane hade aldrig fått samma resultat i respektive klubbar.
Ingen tvekan om att både Pep och Zidane startade sina tränarkarriärer på en silversked, men de tog Barca/Real till en helt annan nivå - finns många andra tränare som har fått liknande chanser men som har mislyckats. Guardiola hade gått obesegrad i 28 matcher med Barcelona B när B-laget mötte Barcas A-lag i en träningsmatch i februari 2008, Barcelona vann matchen 2-1 men Barcelona B hade bollen mest och gjorde mer passningar i matchen än vad A-laget med Ronaldinho, Eto`o, Messi, Xavi, Puyol och Valdes gjorde. Efter den matchen så bestämde ledningen i Barcelona att Pep skulle bli klubbens nästa manager efter Rijkaard. Pep`s lag har tagit flest segrar i rad i La Liga, Bundesliga och i PL, också är han den enda tränaren vars lag har vunnit de tre ligorna med 100p eller mer. Managers som Wenger och Ferguson har båda uttalat att Pep`s Barcelona lag är det svåraste laget som de spelade mot under sina tränarkarriärer. Det går inte att köpa sig till de siffrorna som Pep har inom världsfotbollen. Annars så var Barcelona i ganska dåligt skick när Pep tog över, och han sålde de flesta av nyckelspelarna från Rijkaard-eran och byggde ett nytt lag.

Klopp har helt klart visat att han är bättre på att bygga lag upp från botten till toppen än vad Pep är, men det är inte säkert att Klopp hade gjort succe under samma förutsättningar som Guardiola har haft och det är inte säkert att Pep hade blivit succe under samma förutsättningar som det Klopp har haft genom sin tränarkarriär.

Vet att Klopp har byggt upp Liverpool til toppen igen, precis som han gjorde med Dortmund.
Citera
2020-06-30, 10:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Zlatan överlägset bäste skandinav som spelat där, såklart - men, förstår att det är det resultatsmässiga, i PL, du är ute efter och då blir det värre. Ljungberg är självklar och faktiskt även Schmeichel. Detta då de hade bra säsonger efter varandra. Först kommer nog dansken ändå - var ju en stjärna i mången år...

YNWA
Njae, att han är den bästa skandinavaska spelaren som har spelat i PL är den ingen tvekan om. Men Z gick till PL när han var 35 och stannande i Man Utd i endast två år. Hade Zlatan gått till Liverpool i 2006 som det ryktades om efter att Juve blev tvångsnedflyttad till Serie B, eller om han hade valt Man City i 2010 efter hans korta sejour i Barcelona och om han stannat i PL i minst 5 år. Så hade det inte varit ngn tvekan överhuvudtaget.

Men jag anser Freddie Ljungberg som den bästa skandinav i PL. Många svenskar underskattar Ljungberg, och vet inte hur bra och vilken viktig spelare han var för Arsenal under våran storhetstid.
Citera
2020-06-30, 21:02
Medlem
Generalanderssons avatar
I kväll så hejar jag faktiskt på Man United.. hoppas de sätter Brighton och Muapay på plats.
Citera
2020-07-01, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Bottenstriden ser rätt intressant ut nu.

Blir nog tufft för Norwich att kämpa sig kvar. Efter morgondagens match mot Arsenal möter de

Brighton (H)
Watford (B)
West Ham (H)

Det krävs nog 9 poäng där för att de ska ha en chans, om ens det räcker då de sen har Chelsea, Burnley och City i sista tre matcherna.

Sen har vi Aston Villa, Bournemouth, West Ham och Watford som verkar tävla om vilka som kan vara sämst just nu. Tror Bournemouth kommer åka då de ser sämst ut och har svårast schema. Sen står sista platsen mellan Watford/Villa då West Ham har enklare schema och möter även Villa och Watford på hemmaplan i omgång 36 respektive 38.

Ja, att Norwich blir jumbo verkar ofrånkomligt. Känns som att Villa blir nästsist, sedan så hoppas jag på att även Watford eller West Ham också åker ur så att Bournemouth håller sig kvar.
Citera
2020-07-01, 09:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Gammal video, men som neutral så är det ett förjävla roligt klipp. youtube.com/watch?v=HPn_KZysAYg
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-01 kl. 09:45.
Citera
2020-07-01, 11:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Gammal video, men som neutral så är det ett förjävla roligt klipp. youtube.com/watch?v=HPn_KZysAYg

Haha, Keanes indignation över att Carragher har mage att peta almost-Sir-fucks-my-brothers-wife. Fram till dess hade Carra valt United-spelare efter united-spelare och nästan bett om ursäkt att det ens var en diskussion.

Jag tycker den här sortens jämförelser är otroligt svåra. På 21 år har det hänt sjukt mycket med taktik och fysik, kravspecifikationen på spelarna har blivit mycket mer specifik och större. Nevilles primära uppgift var att ingen kom förbi på hans kant och slå ett inlägg om tillfälle ges. TAA ska hålla rent på kanten, ska jobba hörnflagga-hörnflagga, komma upp och komma runt, vara speluppbyggare och assist-kung.

Neville gjorde 3 assist säsongen 99/00 totalt (och 0 säsongen därpå), Trent har gjort 14 och säsongen är inte slut än. Säger något om hur arbetsbeskrivningen förändrats.

Samma med Schmeichel och Alisson. Schmeichel skulle hålla nollan, fötterna var inte viktigt. Alisson ska fungera som sweeper vid behov, vända spelet, kunna ta emot och snabbt hantera en snabb/hård bakåtpassning.

Sen 433 vs 442. Helt olika saker.

Så det blir typ så här för mig:

Uniteds gyllene generation var en samling vinnare med enorma personligheter. Men plocka hit dem i en tidsmaskin och ställ upp dem mot dagens Liverpool - och de kommer få dyngstryk. Utan tvekan. Dagens spelare är mycket bättre tränade och kan mycket mer saker än dåtidens. Plocka hit dem i en tidsmaskin, låt dem träna 3 månader med dagens träningsmetoder och spela ett halvår mot dagens motstånd - och då kan de kanske utmana. Svårt att säga.

Det gäller såklart andra också. Jag tror dagens Wolverhampton skulle vinna ligan på 90-talet med lätthet, just för att sporten gått så mycket framåt. Fan, Everton eller West Ham av idag skulle vara en title contender. Så, svårt att jämföra.

------------------------

United placerar sig i riktigt fin position för att knipa en CL-plats. Leicester piskade att vinna ikväll, ska man hålla på att kryssa så kommer man diskvalificera sig ur det racet. Uniteds run-in ser också väldigt bekväm ut - först i sista två omgångarna man sätts på prov mot Chelsea och Leicester. I övrigt överkomliga motståndare. Rapporterna säger att Bruno och Pogba ser riktigt spännande ut. Vad tror United-fansen, kan det här bli kanon? Tar ni detta? Med "tar" menar jag CL-plats.
Citera
2020-07-01, 12:31
Avstängd
ms18s avatar
Ja Bruno får väl ses som en riktigt bra värvning. Något jag dock undrar över, varför fick Harry kaptens bindeln? För att han är engelsman och deras dyraste värvning?

Citat:
Mesut Ozil still has a role to play at Arsenal if he is “willing”, says Mikel Arteta

Helt sinnes, han får £350,000 i veckopeng och artata kläcker ur sig detta. Varje arsenal fan måste ju hata honom.

Och i morgon då. Liverpool måste vinna (vilket dom med all säkerhet gör då de har bra facit mot City och Pep) för att sätta press på poängrekordet. Även fast man vunnit ligan vore det surt om City ändå skulle vinna matchen i morgon.
Citera
2020-07-01, 13:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Ja Bruno får väl ses som en riktigt bra värvning. Något jag dock undrar över, varför fick Harry kaptens bindeln? För att han är engelsman och deras dyraste värvning?

Helt sinnes, han får £350,000 i veckopeng och artata kläcker ur sig detta. Varje arsenal fan måste ju hata honom.

Och i morgon då. Liverpool måste vinna (vilket dom med all säkerhet gör då de har bra facit mot City och Pep) för att sätta press på poängrekordet. Även fast man vunnit ligan vore det surt om City ändå skulle vinna matchen i morgon.

Jag brukade försvara Özil en gång i tiden - tyckte kritiken mot honom var onyanserad. Inte hans fel att han "ser loj ut" på planen. Men svårt att stå på hans lag nu för tiden. Erdogan, vägrar gå ner i lön under Corona (nej, inget tvång, men säger något att han är den som vägrar när lagkamraterna gör det), kommer sitta ut monsterkontraktet och sen avsluta i Turkiet får man gissa.

Som LFC är jag inte helt brydd om poängrekord osv. Det vore ju fint och kul att ta det, men viktigare att matcha in Minamino och co och slippa skador inför nästa säsong. Med det sagt vore det ju inte skoj att åka på 4-0 ikväll. Tror Klopp spelar ganska ordinarie idag, för att matcha in truppspelarna bit för bit.
Citera
2020-07-01, 13:51
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Med det sagt vore det ju inte skoj att åka på 4-0 ikväll.

Hoppas du inte sitter och väntar ikväll då matchen är i morgon
Citera
2020-07-01, 13:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Hoppas du inte sitter och väntar ikväll då matchen är i morgon

Haha, du ser hur jag återgått till att corona-följa PL sen titeln säkrades. Kollar tabellen och höjdpunkter men har inte alls samma koll på nästa match, dagar osv

Men denna ska jag nog kolla. Tippar Liverpool kör i princip ordinarie elva. Mer tveksamt på City som mest fokuserar på CL/cupen, kanske?
Citera
2020-07-01, 14:29
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tippar Liverpool kör i princip ordinarie elva. Mer tveksamt på City som mest fokuserar på CL/cupen, kanske?

Omöjligt att veta hur Pep kommer starta med för elva, alltid är det något nytt verkar det som. I alla fall där bak, och där fram? Ja han använde ju Bernardo Silva som falsk 9a för någon match sedan, och har även pratat på att Gundogan kan användas som det. Mittfältet är också svårt att säga.
Citera
2020-07-01, 15:20
Medlem
Wolves har satt en prislapp på 90 Miljoner Pund för Raul Jimenez.
Manchester United är välkomna att köpa till det priset.

Angående Liverpools intresse för den unike fotbollsspelaren Adama Traore så snackar vi nog om en prislapp på runt 130 Miljoner Pund.

Wolves ägare Fosun har gått stärkta ur Coronakrisen,och det sista vi egentligen behöver just nu är pengar.

Vi behöver stärka upp trupp och startelva istället för att på allvar ta upp kampen om topp tre-fyra placering.Frågan är snarast vilka nyförvärv vi borde satsa på?

Jag gillar Thomas Partey hos Atletico Madrid.En hygglig releasesumma och en spelartyp vi kommer att behöva framgent då Joao Moutinho till slut kommer att besegras av Fader Tid även han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in