2020-07-01, 12:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Strömbergsson avstängd för resten av säsongen alltså. Rätt beslut
Men Viktor Wolf får fortsätta döma?

Nä men på riktigt, nyfiken på vad du baserar det på: han har ju missat en match minst. En hel säsong känns magstarkt.
Citera
2020-07-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Men Viktor Wolf får fortsätta döma?

Nä men på riktigt, nyfiken på vad du baserar det på: han har ju missat en match minst. En hel säsong känns magstarkt.
Nog för att Wiktor Wolf är en usel domare. ;Men vad har det med Strömbergssons incident att göra?
Citera
2020-07-01, 13:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nog för att Wiktor Wolf är en usel domare. ;Men vad har det med Strömbergssons incident att göra?
Ingenting, förutom hur inkonsekventa domarkåren är. I Wolfs fall har vi med en erkänt usel domare som är återfallsförbrytare (Kalmar -19, MAIF -20) och enligt vissa också fluktare. Han ska få fortsätta döma? (Läses med fördel med två lager sarkasm och utan verklighetsförankring.)

Det är hans jobb. Han kan inte utöva det mer i år. Det får ju konsekvenser. Väl stora tycker jag. Tre omgångar om man vill signalera. Det räcker gott och väl.
Citera
2020-07-01, 13:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantBamboo
No Pyro, No Party!

https://www.youtube.com/watch?v=___dHbcZapY

https://www.youtube.com/watch?v=4MDHesi4Xyk

No Pyro, Inga onödiga avbrott!
Citera
2020-07-01, 13:51
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Strömbergsson tycks stängas av resten av året. Tycker det är ganska hårt i och med att de rensade luften när det skedde.

Sätter vi bara en kamera på Victor Wolf/Wulf också 24/7 så kan vi säkert få bort honom också
Citera
2020-07-01, 14:02
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Nån som har koll på om Strömberssons försvar håller? Han sa ju att det var ett vanligt uttryck till målvakter uppe i Dalarna eller var det nu var han kom ifrån. Om det är sant så skulle jag säga att det är en stor skandal att han blir avstängd.

Citat:
I Wolfs fall har vi med en erkänt usel domare som är återfallsförbrytare (Kalmar -19, MAIF -20) och enligt vissa också fluktare. Han ska få fortsätta döma? (Läses med fördel med två lager sarkasm och utan verklighetsförankring.)

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Sätter vi bara en kamera på Victor Wolf/Wulf också 24/7 så kan vi säkert få bort honom också
Innan ni gnäller för mycket på hur han sköter sitt jobb så kan ni ju fundera på hur det hade gått om ni hade fått spela med 9 man drygt halva matchen istället.
Att Jeppe Andersen bara fick ett gult i första halvleken är ju ett bra mycket större fel än någon tveksam frispark.. Vi kan till exempel ta det läget när han stoppade en Mjällbyomställning genom att dra med sig bollen med handen genom att sträcka sig runt Sabovic. Nej, varför skulle man få gult för nått sånt?
Citera
2020-07-01, 14:30
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nån som har koll på om Strömberssons försvar håller? Han sa ju att det var ett vanligt uttryck till målvakter uppe i Dalarna eller var det nu var han kom ifrån. Om det är sant så skulle jag säga att det är en stor skandal att han blir avstängd.

För att citera vad Strömbergsson sa;

Citat:
– Jag kände direkt i momentet när jag säger ”hoppa in i buren så ska jag ge dig en banan”... Det är en gammal klassisk Gävleborgsfloskel som jag kan säga till målvakter. Ingenting som är kopplat till att han är mörkhyad.
Citera
2020-07-01, 14:51
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Innan ni gnäller för mycket på hur han sköter sitt jobb så kan ni ju fundera på hur det hade gått om ni hade fått spela med 9 man drygt halva matchen istället.
Att Jeppe Andersen bara fick ett gult i första halvleken är ju ett bra mycket större fel än någon tveksam frispark.. Vi kan till exempel ta det läget när han stoppade en Mjällbyomställning genom att dra med sig bollen med handen genom att sträcka sig runt Sabovic. Nej, varför skulle man få gult för nått sånt?

Det bevisar ju bara hur usel Wulf/Wolf är. Han är lika patetiskt dålig åt bägge håll.

Gällande Jeppe så har han kanske varit vår sämsta spelare i år, iaf sett till hans egentliga nivå samt att han är kapten. Mot Mjällby såg det ut som att hans fötter och bollen var två pluspoler i princip. Oförsvarligt jävla dålig nivå på honom hittills.
Citera
2020-07-01, 15:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Det bevisar ju bara hur usel Wulf/Wolf är. Han är lika patetiskt dålig åt bägge håll.

Gällande Jeppe så har han kanske varit vår sämsta spelare i år, iaf sett till hans egentliga nivå samt att han är kapten. Mot Mjällby såg det ut som att hans fötter och bollen var två pluspoler i princip. Oförsvarligt jävla dålig nivå på honom hittills.
Tycker faktiskt att Darijan varit rätt medioker också, när det blåst snålt. Se highlights mot blåvitt och hur han joggar hem. Han släpper oceaner av yta runt sig. Verkar trött och han tycks ha gått på myten om sig själv; blivit bekväm och gör inte jobbet till fullo. Inför Mjällby hade jag gärna haft honom på bänken och Abbe bredvid Jeppe. Hoppas så sker mot Varberg och att Gurra tar tia-rollen bakom.... Imad? Hoppas Aron är frisk men tror ej det.
Citera
2020-07-01, 15:05
Medlem
Viktor Wolff är grymt äkta, bland de finaste vi har i svensk fotboll.
Citera
2020-07-01, 15:13
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Viktor Wolff är grymt äkta, bland de finaste vi har i svensk fotboll.
Ropa inte hej.
Citera
2020-07-01, 15:17
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
För att citera vad Strömbergsson sa;
Citat:
– Jag kände direkt i momentet när jag säger ”hoppa in i buren så ska jag ge dig en banan”... Det är en gammal klassisk Gävleborgsfloskel som jag kan säga till målvakter. Ingenting som är kopplat till att han är mörkhyad.
Gävleborg var det visst.
Har vi några gävleborgare här som kan konfirmera/dementera om detta är en klassisk floskel?

Citat:

Påstår inte att han är bra. Men ni ska akta er för att gnälla på honom i nått slags försvar för hur matchen blev. För hade han varit bra så hade ni spelat med 9 man på plan från nånstans i slutet på första halvlek. Då lär det knappast ha dröjt till 88:e minuten innan kvitteringen kom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in