2020-07-01, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
37 döda i Sverige motsvarar 1200 döda i USA.
1200 nya fall motsvarar 39 000 nya fall i USA.
På cnn pratar dom om corona hela dagarna..
Out of controll..disater etc.
Här har dom t.o.m slutat med pressträffarna och gått på semester.
Sån skandal
Citat:
#COVID19 running free in Sweden and the chief epidemiologist is on vacation, while healthcare workers just have to push through the summer. Leadership goals
https://twitter.com/luizagmoraes/status/1277329788798197760
Citera
2020-07-01, 14:25
Medlem
Sakta i backarna, jag hinner inte med. 37 döda det är absolut ingen låg siffra. Det är för högt och när jag lägger in det i kalkylen får jag ånyo flytta dagen för 6000-gränsen, ett sådant "djävla" schackrande med siffror. Igår flyttade jag gränsen från 24 juli till den 28 juli men nu tvingas jag sätta 27 juli. Detta ser inte bra ut för gamla Sverige. Det där dödsregistret kör man väl inte längre. I morgon förväntar jag mig en siffra mellan 35--42 och på fredag drar man troligen ned det till 25 avlidna. Fredag är en slö dag inom den offentliga sektorn. Jag är mycket misstänksam, det känns som om man mörkar och döljer sanningen, som Shakespear sade i Hamlet: "There is something rotten in Denmark"...
Citera
2020-07-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
37 döda i Sverige motsvarar 1200 döda i USA.
1200 nya fall motsvarar 39 000 nya fall i USA.
På cnn pratar dom om corona hela dagarna..
Out of controll..disater etc.
Här har dom t.o.m slutat med pressträffarna och gått på semester.
J det är rent för__ävligt, verkar som de tror virus,sjukdomar tar semester med, men så är det ju helt klart inte!
Citera
2020-07-01, 14:27
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Sverige
+37 döda
+6 iva
+1241 fall

Norge
+0 döda
+8 fall

Finland
+0 döda
+22 fall

Danmark
+1 död
+26 fall
Finn ett fel? hehe eller 37 fel
Citera
2020-07-01, 14:28
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
I morgon förväntar jag mig en siffra mellan 35--42 och på fredag drar man troligen ned det till 25 avlidna.
Tror du att de sitter och spelar schack och planerar hur de vill lägga ut dödsoffren ?
Det kommer förmodligen inte komma upp i 60st torsdag,fredag.
Citera
2020-07-01, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Sakta i backarna, jag hinner inte med. 37 döda det är absolut ingen låg siffra. Det är för högt och när jag lägger in det i kalkylen får jag ånyo flytta dagen för 6000-gränsen, ett sådant "djävla" schackrande med siffror. Igår flyttade jag gränsen från 24 juli till den 28 juli men nu tvingas jag sätta 27 juli. Detta ser inte bra ut för gamla Sverige. Det där dödsregistret kör man väl inte längre. I morgon förväntar jag mig en siffra mellan 35--42 och på fredag drar man troligen ned det till 25 avlidna. Fredag är en slö dag inom den offentliga sektorn. Jag är mycket misstänksam, det känns som om man mörkar och döljer sanningen, som Shakespear sade i Hamlet: "There is something rotten in Denmark"...

Det dör ca. 15 per dag just nu.
Citera
2020-07-01, 14:29
Medlem
Jag hoppas verkligen att det blir något land i Europa och inte USA som först lanserar ett bra vaccin för covid-19. De är ju fan inte kloka. Precis som med Remdesivir så kommer de direkt att lägga beslag på 400 miljoner doser och låta de andra länderna lida. Jävla Kalle Anka-land. Det här hade aldrig hänt med Obama i spetsen.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Finner det roande att man pratar om att Sverige så sjunker det så är vi snart nere i på ensiffriga nummer, medan man anser att det snart kommer att explodera igen i övriga länder.

Då är det Sverige som är slappt med att sprida viruset och andra länder helt enkelt har hårdare åtgärder.

I ett av världens mest glestbebodda länder så har man egentligen valt att sprida viruset så gott det går.

Världen upp och ner.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vetenskapliga bevis att det inte fungerar.

Alltså, bevisa det att inte en lockdown har förhindrat att folk dör.

Strategin är misslyckad.

Jag menar, hur fan kan man ens påstå att den är det när Tegnell själv påstår att delar av den inte är det. Och då är Tegnell den som skyddar sig själv mer än andra.
Vill minnas att hela USA stängdes ned. Ändå så stiger antalet fall där som en raket från Esrange. De måste väl tycka att den här nedstängningen var helt misslyckad? Nu med facit i hand.
Citera
2020-07-01, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Dina kalkyler brukar stämma väldigt bra. Tror att du har helt rätt i hur dödligheten kommer att utveckla sig.

Tack, ja jag försöker vara seriös i mina beräkningar. Jag skall se över siffrorna ikväll för att nå en bättre träffsäkerhet.
Citera
2020-07-01, 14:31
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Vill minnas att hela USA stängdes ned. Ändå så stiger antalet fall där som en raket från Esrange. De måste väl tycka att den här nedstängningen var helt misslyckad? Nu med facit i hand.

Nej, att det ökar har med BLM att göra.

Meningslöst med en lockdown när vänsterextrema rörelser skiter i det och rör sig ute med att vandalisera. Lika med i Sverige där vi nu ser den extrema ökningen genom hur de rörde sig för snart 1 månad sedan.
Citera
2020-07-01, 14:31
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vad försöker du ha sagt med detta? CNN spelar på corona för att vända opinionen mot Trump.

Det är med sorg i hjärtat som jag konstaterar detta.

I nästan alla politiska läger försöker man att dra politiska fördelar av pandemin. Genom att skada politiska motståndare och genom att framhålla förträffligheten i egna förslag och idéer om hur pandemin och dess följder ska hanteras.

Inledningsvis under pandemin såg vi tendenser i Sverige till att oenigheter skulle tonas ned och fokus i stället vara på koncensus och samordning för att minska följderna av pendemin.

Vad hände med det?

Kanske är det lättare att förstå att det är polariserat i USA som redan innan pandemin uppnått att kanske ha ritat världens mest polariserade politiska- och media-landskap.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in