Nä, vi är nog alla på det klara med vem som är det. Men det är lugnt, rent procentuellt räknat, då landar du antagligen i den övre percentilen av alla ignoranta troll på brädan. Hur vore det om du försökte svara på de svar du ställt -- istället för att ducka och trolla vidare?
Citat:
Har tänkt samma tanke. Frågan är dock vad bossen säger om det hela om han ser att effektiviteten ökar hos personalstyrkan. Tvivlar att man ger upp det om det visar sig att man också tjänar på hemma-arbetet.
Citat:
Du menar väl ändå inte att företagare skulle ha varit förberedda på en pandemi? Som jag ser det kom Corona 10 år för tidigt -- tekniken var liksom inte riktigt mogen för den ännu. Nu är den snart det. Var glad för det.Om ni i vanlig ordning har svårt att svälja det pillret, försök reflektera över det faktum att ni kallar flexibla situationer för "hemma-arbete", att det är en frihet ni inte upplevt, inte var det minsta förberedda för och inte kunde hantera på ett bra sätt (den moderna arbetsplatsen är märkvärdigt mycket socialare än era).
Citat:
Tycker du inte att den här beskrivningen är lite skev och onyanserad? Visst, man vara tvungen att anpassa sig, men vad jag vet så har man gjort det väldigt framgångsrikt. Den sociala variabeln är dock svårare att skatta -- mycket pga av dess dynamik. Hur den faktorn sen påverkar produktiviteten i stort kommer man först senare kunna analysera på ett fullgott vis. EDIT: För att sätta detta i ett kanske mer begripligt perspektiv. Ni skuttade kanske först av lycka när ni kunde arbeta "hemmifrån". Ingen på en modern arbetsplats hade den minsta lilla lycka av covid-situationen. Det var nämligen helt och hållet begränsningar. Om begränsningar uppfattades som möjligheter beror det bara på att man hade en förlegad arbetssituation.
Citat:
Du tycker alltså att prissättningen i Stockholm reflekterar prislapparna ute i landet -- den var ny. Innan utbrottet skrev man bland annat i den här artikeln att räntenivån och arbetslösheten var faktorer som påverkar prisbilden negativt (vilket borde låta välbekant). Och med facit på hand (dvs om pandemin fortsätter, arbetslöshetsnivåerna fortsätter stiga och staten behöver ta stora lån), så har jag svårt att se någon annan region än just storstadsregionerna som kommer drabbas hårdast.