2020-06-30, 17:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Vis til en teori som du mener er mer logisk. En teori som du mener henger bedre sammen men all informasjon man har om saken

Vel, nå har jeg ihvertfall vist til punkter i din teori som jeg mener er ulogisk. Jeg savner
at du forsvarer den biten - altså hvordan de skulle følge opp forsvinningen, holde henne
skjult, kommunisere med henne - samtidig som de lever "normale" liv.

Misforstå meg rett - jeg er ikke ute etter å angripe deg, men etterspør en klassisk
vitenskaplig tilnærming der man ettergår samtlige svake punkter i egen påstand.
Jeg ser hvordan du har skissert opptakten til "kidnappingen", og i følge konkrete
opplysninger kunne den sikkert stemme. Men som nevnt - jeg klarer ikke se en
logisk oppfølging av dette.

Selv er jeg usikker på hva som har skjedd, jeg var i starten nokså overbevist om at TH
var skyldig, at det var drap i affekt med en påfølgende desperat men kløktig planlagt
cover-up i form av denne "kidnappingen". Det som skurrer er riktignok tidslinjen i forhold
til telefonene på den antatte forsvinningsdagen.

Om det viser seg å faktisk være en ekte kidnapping, gjort av banditter med rent økonomisk
motiv, tenker jeg det kanskje var en operasjon som var planlagt godt men som gikk fryktelig galt.
Hvem vet, kanskje vi har med virkelighetens Carl Showalter og Gaear Grimsrud å gjøre?

Alt jeg kan si, er at om målet var å få AEH til å forsvinne uten at de skyldige ble avslørt, så
har den eller de som sto bak, så langt lykkes ganske godt. Jeg er ikke overbevist om at vi
får en løsning på saken.
Citera
2020-06-30, 18:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Egentlig ikke, psykologi er abstrakt vitenskap, men klokkeslett og telefonering er mer konkret og kan prøves.

Jeg vet det er vanskelig å tenke seg et familiekomplott, men tatt i betraktning den usunne familiedynamikken som vi er blitt vitner til i denne saken, finner jeg det ikke usannsynlig.

Njæ. Du begår en massa skolboksfel så och då. Sen lönar det ju inte att sitta å tro utifrån exempel ur all samlad brottslighet. Därtill så är utredningen långt liden utan att ngn annan än TH hamnat i riktigt strålkastarljus. Det är förmodligen i grunden rätt enkla och hyggligt rättskaffens och civiliserade mänskor. Med lantlig bakgrund. Däremot ogillar de vad de uppfattar som svek. Och är rätt känsliga för hybris. Det kan gå hand i hand.

Men såvitt man ser på håll så är de ju rätt hyfsat vaggade ändå. Av mamman då. Vad man förstår.

Vilket också gör det svårt att se varför de skulle ha kommit överens om att ha ihjäl henne. När man kan prata. Eller i värsta fall anlita juridiska ombud.

Med en del hundra miljoner på kontot skulle förstås AE ha vart ett rätt gott parti på äktenskapsmarknaden. Om hon hittat ngn som var lika förtjust i familjeliv. Som hon. Och mindre i skridskor, krypto o affärer.

Givetvis borde de ha försökt hållit ihop. Det blir en faslig affär av att skiljas i deras sits. Eller pratat om saken som jämlika.
Citera
2020-06-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det er iallefall merkelig å kjøre lønning når måneden ennå ikke er avsluttet.

Jag tyckte det stod någonstans helt nyligen att AEH också talade om den inställda hytteturen med löneansvarig, jag fick intryck av att hon ev. skulle ha följt med. De talade inte bara om löner, om de över huvud taget gjorde det.
Läste det här inne för någon dag sedan.
Citera
2020-06-30, 18:21
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vel, nå har jeg ihvertfall vist til punkter i din teori som jeg mener er ulogisk. Jeg savner
at du forsvarer den biten - altså hvordan de skulle følge opp forsvinningen, holde henne
skjult, kommunisere med henne - samtidig som de lever "normale" liv.

Misforstå meg rett - jeg er ikke ute etter å angripe deg, men etterspør en klassisk
vitenskaplig tilnærming der man ettergår samtlige svake punkter i egen påstand.
Jeg ser hvordan du har skissert opptakten til "kidnappingen", og i følge konkrete
opplysninger kunne den sikkert stemme. Men som nevnt - jeg klarer ikke se en
logisk oppfølging av dette.

Selv er jeg usikker på hva som har skjedd, jeg var i starten nokså overbevist om at TH
var skyldig, at det var drap i affekt med en påfølgende desperat men kløktig planlagt
cover-up i form av denne "kidnappingen". Det som skurrer er riktignok tidslinjen i forhold
til telefonene på den antatte forsvinningsdagen.

Om det viser seg å faktisk være en ekte kidnapping, gjort av banditter med rent økonomisk
motiv, tenker jeg det kanskje var en operasjon som var planlagt godt men som gikk fryktelig galt.
Hvem vet, kanskje vi har med virkelighetens Carl Showalter og Gaear Grimsrud å gjøre?

Alt jeg kan si, er at om målet var å få AEH til å forsvinne uten at de skyldige ble avslørt, så
har den eller de som sto bak, så langt lykkes ganske godt. Jeg er ikke overbevist om at vi
får en løsning på saken.
Dette er en forsvinningssak. AEH er borte.
At jeg skulle forklare hvor hun er nå eller hva planen deres er videre er for mye å forlange. At de måtte ha en plan for dette er helt klart. De måtte ha tenkt på å skaffe henne et "nytt liv".

Det er heller ikke funnet noe lik. Virker ikke som politiet eller noen andre kan forklare hvor dette kunne befinne seg

Jeg har skissert hvordan en flukt kunne være mulig. Både ut fra tidslinje og med bakgrunn av fakta i saken. Dette forklarer også hvordan saken har utviklet seg i senere tid.

Saken drar ut i tid og ingen blir arrestert.
Citera
2020-06-30, 18:25
Medlem
Citat:
Vis til en teori som du mener er mer logisk. En teori som du mener henger bedre sammen men all informasjon man har om saken

Kan hon, teoretiskt, ha träffat en "vän" och försvunnit med honom?
Vet inte hur det går ihop med det vi redan vet. Men det vi vet står mest i relation
till TH:s skuld eller inte skuld -
Jag tror personligen mest på kidnappare; med utgångspunkt från fiskarna, vad vittnen berättat om deras beteende och bil, den konstiga
sölvgrå bilden som körde på morgonen över gräsplanen då AEH försvann, bilden som backade på den lilla vägen mot Hagens hus,
på de två männen utanför Futurum, på den röda BMWX3:n ...

Jag tror inte på att alla dessa observationer är tillfälligheter.
Senast redigerad av Moschata 2020-06-30 kl. 18:32.
Citera
2020-06-30, 18:28
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Akkurat hva jeg skulle frem til

Dette er hva politiet også jobber med

Få øynene opp!

For en fjomp du er , enten om svaret hadde vært nei dette er ikke etterforsket, så hadde svaret ditt vært: ÅÅÅ politiet har ikke etterforsket denne hypotesen, bla bla bla ect ect ect..

Er svaret ja (som det selfølgelig har gjort) er svaret ditt : ÅÅÅÅ få opp øynene..

Må nesten si en gang til for du må jo virkelig ha det inn med teskje,

Oslo politiet er innvolvert, Lørenskog Politiet er innvolvert og kripos er på saken, om du tror du er smartere enn alle disse folkene, tar du nok feil, selv om moren din sier du er kjempesmart i kjellern der du sitter..
Citera
2020-06-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Sant nok. Men dette er jo ikke forretningsavtaler som han - hvis han er uskylidg - skulle
ha noe å tape på. Er han uskyldig, har han jo alt å vinne på å få sine forklaringer spikret.
En ærlig forklaring, som var gjennomlest, evt. korrigert, og deretter signert, ville være
mer tjenlig for sakens hensikt - å oppklare forsvinningen.

At han konsekvent avstår fra å signere avhørene, kan fremstå som et systematisk
forsøk på å vanskeliggjøre politiets arbeid. En som håpet å se mysteriet oppklart, ville
etter all sannsynlighet ikke holdt på slik. Tenker jeg.

En annen ting hadde vært om han først sluttet å signere etter han selv ble siktet.
Men dette har altså pågått fra dag én.

Jo jag håller med om att det verkar litet märkligt.
Men jag tror TH är väldigt principfast och svår att rubba på ...
Men kan ha en annan förklaring.
Men undrar varför TH tog risken att
detta blev negativ uppmärksammat - att han inte signerade.
Undrar om han gett polisen någon förklaring.
Citera
2020-06-30, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tyckte det stod någonstans helt nyligen att AEH också talade om den inställda hytteturen med löneansvarig, jag fick intryck av att hon ev. skulle ha följt med. De talade inte bara om löner, om de över huvud taget gjorde det.
Ja AE snakket om hytteturen i den samtalen:

Samtalen 8.45-8.56: Den ansatte ville snakke med henne om timelister og lønnsutbetaling.

I tillegg til jobbrelaterte ting snakket de to om at ekteparet Hagen vurderte å reise til hytta på Kvitfjell senere på dagen.

https://www.tv2.no/nyheter/11467233/

Tema i samtalen med lønningsansvarlig:
Lønn, timelister, og teaterstykket «The Book of Mormon», som Anne-Elisabeth og ektemannen hadde sett med et vennepar kvelden før, var også tema.
I tillegg fortalte Anne-Elisabeth Hagen om at hun og ektemannen muligens skulle til Kvitfjell senere samme dag.

9.10-sms:
Denne turen avlyste hun overfor et familiemedlem i en tekstmelding 14 minutter etter telefonsamtalen, klokken 09.10.

9.14-samtalen med sønnen:
Ti dager etter forsvinningen var sønnen i nok et avhør. Da forklarte han at de snakket om lønnsutbetalinger og at det var Halloween. I tillegg dreide deler av samtalen seg om at Anne-Elisabeth skulle sitte barnevakt senere på dagen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8AdqQ/den-siste-telefonsamtalen-anne-elisabeth-ringte-til-soennen

Hadde ikke AE mottatt eller lest sms fra datter om at de hadde ordnet barnevakt før hun ringte til sønnen, ettersom AE snakket med sønnen om at hun skulle sitte barnevakt?

Samtalen ble avsluttet 09.16 og handlet blant annet om den mulige turen til Kvitfjell, ifølge TV 2 opplysninger.

Det er et mysterium at AE avlyste hytteturen i sms kl 9.10 og at hun snakket i tlf kl 9.14 med sønnen om den mulige hytteturen. (Er det media som har formulert dette feil? Eller er det vanlig å kalle en avlyst hyttetur for en mulig hyttetur etter at den er avlyst?)
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-30 kl. 18:55.
Citera
2020-06-30, 18:48
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Leser fra VG i dag:
"I flere avhør har Tom Hagen reagert på hvordan hans egne beskrivelser av private forhold og konflikter i ekteskapet har fremstått skriftlig i avhørene.

VG får opplyst at 70-åringen blant annet har påpekt at innholdet i et avhør fra februar 2019 var for privat, at han reagerte på måten det var skrevet på og at deler av det ikke burde vært skrevet ned. Hans syntes ikke at informasjonen burde stå i et avhør, forklarte han politiet.

Han kalte det unødvendig informasjon og at det ikke ville hjelpe med å bringe kona Anne-Elisabeth hjem"

At politiet ønsker å belyse ekteskapet er klart en ting TH ikke skjønner seg på. Han tror det er virkelige kidnappere som har utført dette. Derfor mener TH dette er unødvendig informasjon.

Men dette kan også vise at politiet har mistanke om et veldig usunt ekteskap.
Jag tror aldrig jag hört talas om att en misstänkt människa varit kritisk till det skriftliga eller videoinspelade förhöret med densamme. Folk brukar acceptera det som de, bevisligen, har sagt i förhör. En strategi brukar ju vara ”ingen kommentar”. Har t.o.m. läst ”det vill jag inte svara på”. Men vad är detta? En gammal mans oerfarenhet vid skarpt läge?

Tänker att TH har suttit i skarpt läge ett flertal gånger i t.ex. ekonomiska förhandlingar.
Citera
2020-06-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata

Ja hvis det er sånn at den lønnsansvarlige også skulle være med på hytteturen så er det vel snakk om et trekantdrama.
Citera
2020-06-30, 19:03
Bannlyst
Kjørte de bare helt feil i Brekkeveien, eller var de faktisk på veg et sted?
Citera
2020-06-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja AE snakket om hytteturen i den samtalen:

Samtalen 8.45-8.56: Den ansatte ville snakke med henne om timelister og lønnsutbetaling.

I tillegg til jobbrelaterte ting snakket de to om at ekteparet Hagen vurderte å reise til hytta på Kvitfjell senere på dagen.

Tema i samtalen med lønningsansvarlig:
Lønn, timelister, og teaterstykket «The Book of Mormon», som Anne-Elisabeth og ektemannen hadde sett med et vennepar kvelden før, var også tema.
I tillegg fortalte Anne-Elisabeth Hagen om at hun og ektemannen muligens skulle til Kvitfjell senere samme dag.

9.10-sms:
Denne turen avlyste hun overfor et familiemedlem i en tekstmelding 14 minutter etter telefonsamtalen, klokken 09.10.

9.14-samtalen med sønnen:
Ti dager etter forsvinningen var sønnen i nok et avhør. Da forklarte han at de snakket om lønnsutbetalinger og at det var Halloween. I tillegg dreide deler av samtalen seg om at Anne-Elisabeth skulle sitte barnevakt senere på dagen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8AdqQ/den-siste-telefonsamtalen-anne-elisabeth-ringte-til-soennen

Hadde ikke AE mottatt eller lest sms fra datter om at de hadde ordnet barnevakt før hun ringte til sønnen, ettersom AE snakket med sønnen om at hun skulle sitte barnevakt?

Samtalen ble avsluttet 09.16 og handlet blant annet om den mulige turen til Kvitfjell, ifølge TV 2 opplysninger.

Det er et mysterium at AE avlyste hytteturen i sms kl 9.10 og at hun snakket i tlf kl 9.14 med sønnen om den mulige hytteturen. (Er det media som har formulert dette feil? Eller er det vanlig å kalle en avlyst hyttetur for en mulig hyttetur etter at den er avlyst?)

Jag tänkte också det. Möjligen tyckte hon inte att hon behövde förklara sig om detaljer för löneansvarig därför att det var osäkert om turen skulle ställas in eller inte.
Eftersom hon inte pratade med TH tiden som gick mellan samtalen med löneansvarig och sonen, tyder det på att det var AEH som kunde bestämma över den saken.
Och något gjorde att hon hade svårt att bestämma sig ..

Hade hon ingen kontakt med dottern inom denna tidsrymd?
Undrar varför samtalet med sonen inte handlade om hunden och hur det gått med hundpassningen, det borde vara tema för deras samtal.
Han hade blivit väckt när hon ringde, han hade "haft en dålig natt" - men borde då ha prioriterat
rapport om hunden kan man tycka, framför prat om "Halloween".
När han senare förhördes om innehållet i samtalet sa han ingenting om hunden då heller?

VARFÖR skulle hytteturen ev ställas in? Hon hade varit "bekymrad" dagarna innan.
Kan det hon var bekymrad över, ha påverkat hytteturens inställelse?
Varför talade hon inte med TH om det innan hon meddelade sonen att hon kunde vara barnvakt åt dottern?
Hon bestämde med andra ord själv om de skulle till hyttan eller inte.

För trött efter teaterkvällen innan ...? Eller ...
Senast redigerad av Moschata 2020-06-30 kl. 19:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in