Citat:
Vel, nå har jeg ihvertfall vist til punkter i din teori som jeg mener er ulogisk. Jeg savner
at du forsvarer den biten - altså hvordan de skulle følge opp forsvinningen, holde henne
skjult, kommunisere med henne - samtidig som de lever "normale" liv.
Misforstå meg rett - jeg er ikke ute etter å angripe deg, men etterspør en klassisk
vitenskaplig tilnærming der man ettergår samtlige svake punkter i egen påstand.
Jeg ser hvordan du har skissert opptakten til "kidnappingen", og i følge konkrete
opplysninger kunne den sikkert stemme. Men som nevnt - jeg klarer ikke se en
logisk oppfølging av dette.
Selv er jeg usikker på hva som har skjedd, jeg var i starten nokså overbevist om at TH
var skyldig, at det var drap i affekt med en påfølgende desperat men kløktig planlagt
cover-up i form av denne "kidnappingen". Det som skurrer er riktignok tidslinjen i forhold
til telefonene på den antatte forsvinningsdagen.
Om det viser seg å faktisk være en ekte kidnapping, gjort av banditter med rent økonomisk
motiv, tenker jeg det kanskje var en operasjon som var planlagt godt men som gikk fryktelig galt.
Hvem vet, kanskje vi har med virkelighetens Carl Showalter og Gaear Grimsrud å gjøre?
Alt jeg kan si, er at om målet var å få AEH til å forsvinne uten at de skyldige ble avslørt, så
har den eller de som sto bak, så langt lykkes ganske godt. Jeg er ikke overbevist om at vi
får en løsning på saken.