Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Politiet har jo vurdert muligheten for frivillig forsvinning, men funnet det usannsynlig.
Ang. teorien din om fingert frivillig "kidnapping", er det nok ikke helt umulig. Men som flere her
har påpekt - gevinsten står ikke helt i forhold til innsatsen. Hvis barna hjalp henne med å flykte
fra et uutholdelig ekteskap, ville jeg tro det holdt å få henne vekk - uten å skulle inkriminere
seg selv ved å gjøre det i form av en forbrytelse.
Jeg ser ikke helt for meg at hun, som er beskrevet som "snill og omtenksom", skulle innfinne
seg med å leve resten av livet inkognito, og attpåtil på penger som er urettmessig erhvervet ("løsepengene").
Da hadde hun hatt langt mer å vinne på å faktisk ta ut skilsmisse, og få ektepakten revurdert
av retten, slik at hun kunne tilegnet seg et anstendig beløp til livsopphold på fullkomment ærlig vis.
Var jeg hennes barn, ville jeg også hjulpet henne på det viset - gitt at TH er så ufordragelig
at hun hadde en god grunn til å ville komme seg vekk fra ham.
Vis meg hvor det står at politiet har vurdert muligheten for frivillig forsvinning?
Politiet uttaler seg kun at de må etterforske og belyse saken nærmere ved spørsmål om mulig drapsårsak.
Hvis barna mente AEH's liv kunne stå i fare og at dette totalt sett var beste løsning så gjorde de det. De måtte også ha en plan som kunne tilrettelegge for AEH etter en slik operasjon.
At barna hadde sett på muligheten for å hjelpe henne ut av ekteskapet er godt mulig - men de så at dette ville ende i tragedie. Seperasjonspapirer med kun AEH's underskrift, samt giftering lagt igjen kan tyde på en del.
Mulig barna hadde mye å tape ved å støtte AEH ved en skilsmisse. Å ta parti ville bli veldig konfliktfylt.
Ved å legge denne planen kunne barna hjelpe henne å flykte - presse ut sin far - skaffe penger til hennes nye liv - men samtidig kjempe ved sin fars side mot politiet.
I en kryptert e-post til politiet juli 2019 ble AEH's helseopplysninger opplyst.
TH betalte rett etterpå 1,3 Mill EUR.
Hvis dette er skjedd burde barna være kjent med at de kan påberope nødverge i en mulig rettsak hvis de kan bevise at AEH's liv sto i fare. Hun kan komme hjem. Det vil bli rettferdighet.