2020-06-30, 11:53
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Nästa omgång har en del fina matcher.

Man vill ju veta om Bajen kommer sätta hårt mot hårt, eller om de istället blir lite tagna på sängen. Känns 50/50 där.
Jepp främst Hammarby-Varberg och Malmö-Djurgården är dom godaste Göteborg-AIK en intressant match också.
Citera
2020-06-30, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Förra säsongen var avståndet mellan topplag och övrigt rekordstor. Det lär inte slås något nytt rekord av det slaget i år. Tvärtom böljar det fram och tillbaka. AIK går från 1-4 till 2-0 i nästa match match mot Malmö. Djurgården går från lite oturligt tappa oavgjort mot Örebro till totalt köra över Kalmar. Malmö kryssar 2 dussinmatcher. Bajen är alltid Bajen.

Norrköping har gjort det enormt bra men svajar rejält mot Östersund. Även om de till slut kniper 3 poäng med en tur som riktigt bra lag brukar ha.

Kommer vara mycket jämnare i år. Tror den viktigaste skillnaden blir att storlagen tappar utan publik. Vilket ytterligare skulle tala för Norrköping.

Det är många som haft det argumentet. Jag är dock tveksam till det. De senaste åren har det varit matcherna som dragit minst publik som varit Pekings akilleshäl. Det är där man haft svårast och tappat viktiga poäng.
Citera
2020-06-30, 12:23
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Det är många som haft det argumentet. Jag är dock tveksam till det. De senaste åren har det varit matcherna som dragit minst publik som varit Pekings akilleshäl. Det är där man haft svårast och tappat viktiga poäng.

Mjo. Tänkte främst på typ Stockholmslagen och Malmö. Djurgårdens 2-0 borta mot Sandviken i Cupen firades hårdare än 1-0 mot Örebro i AS. Det känns som att killarna spelar träningsmatcher.
Citera
2020-06-30, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Haha, ok. För mig var det den näst viktigaste derbymatchen senaste tio åren, som bidrog till att vi tog fler titlar än er ytterligare ett decennium. Men det kanske bara är jag.

Tror det har med att jag är väldigt tävlingsinriktad, precis som jag har svårt att ta Ishockey VM seriöst då spelare fortfarande är kvar i Stanley Cup, samt har svårt att ta vår derby vinst mot Hammarby förra helgen seriöst på grund av omständigheterna. För mig så finns det inga ursäkter efter att första allsvenska omgången har börjat en normal säsong, och det är då allvaret börjar, därmed kan cup finalen tas seriöst, men inte matcherna innan.
Citera
2020-06-30, 15:48
Medlem
Corona i Malmö... Eller så är de bara rädda för att möta regerande mästarna.
Citera
2020-06-30, 16:23
Medlem
Scamps avatar
Helsingborg möter i de fem kommande omgångarna: Mjällby(H), DIF(B), AIK(H), GBG(B), Falkenberg(B). Där kan jag endast se poäng i sista matchen och då har dom 4p på 9 matcher. Blir nog en tung säsong för HIF.
Citera
2020-06-30, 16:37
Medlem
-=Damian=-s avatar
fy fan va svårt det är att vara HIFare nu.. vi saknar verkligen allt. i synnerhet ett bra anfall.
Många spelare i laget har en bra bakgrund och är spelskickliga.. men ingen verkar veta hur de ska använda bollen.. katastrof helt enkelt..

Skulle nog vilja påstå att laget är helt förändrat sedan förra året och vi har inte spelat ihop oss än, det borde utan tvekan vara mer kvalitet i spelet med tanke på vilka spelare vi har på plan..
förhoppningsvis reser vi oss snart.. annars blir det en ny klump i magen
Citera
2020-06-30, 16:37
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Blir nog en tung säsong för HIF.
Vadå blir. Det är det ju redan.
Citera
2020-06-30, 16:39
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Vadå blir. Det är det ju redan.
Fortsättningsvis menar jag.
Citera
2020-06-30, 18:54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Corona i Malmö... Eller så är de bara rädda för att möta regerande mästarna.
Bara å tacka å ta emot, lucky bastards (iofs inte orkat kolla upp vilka det gäller, hehe).
Citera
2020-06-30, 18:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jepp främst Hammarby-Varberg och Malmö-Djurgården är dom godaste Göteborg-AIK en intressant match också.
Botten mot toppen. Varberg lär dominera spelet och vi får hoppas att vår ramstarka defensiv håller och att vi kan kontra in ett mål och hålla ut. Eller att vi inte drar på oss ett rött i första.
Citera
2020-06-30, 19:16
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Helsingborg möter i de fem kommande omgångarna: Mjällby(H), DIF(B), AIK(H), GBG(B), Falkenberg(B). Där kan jag endast se poäng i sista matchen och då har dom 4p på 9 matcher. Blir nog en tung säsong för HIF.

HeIF var inte alls usla mot Häcken i måndags, tror dom nog kan överraska flera av lagen du nämner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in